Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Vintersäsongs-SM i rodd för vindsurfare

  • c-g

    Medlem
    2 februari, 2010 vid 15:50
    stinger;593732 wrote:
    Bästa tipset: Håll er friska!!! Shit vad slitit det var idag. Sjuk typ tre veckor före jul, sen jul och ja en minut sämre än perset (19:36) idag 20:37. Jaja bara att kämpa på, ska försöka komma neråt 19 blankt iaf.

    Gott nytt på er roddare!!!

    Hoppas du blir mer sugen på 19 blankt nu när jag som också kör för Linsurf och också är lättviktare rodde in på: 19:14 🙂

    Kul tävling man blir sååå inspirerad!

  • stefanlindmark

    Medlem
    2 februari, 2010 vid 21:24

    Jag har glädjen att meddela att vi har en nyanländ vindsurfroddare som satte sin första tid på 5000 meter ikväll. Känner mig en aning jävig så jag törs inte bli alltför mallig 😉 men in på 21:a plats tog hon sig på sammanlagda listan.

  • stefanlindmark

    Medlem
    28 februari, 2010 vid 19:28

    Ett par putsade tider sedan sist:

    Stefan 10.000 m: 37:21.5
    Ulrika 5.000 m: 22:07.7

  • _frippe_

    Medlem
    2 mars, 2010 vid 21:42
    stefanlindmark;599961 wrote:
    Ett par putsade tider sedan sist:

    Stefan 10.000 m: 37:21.5
    Ulrika 5.000 m: 22:07.7

    Grym tid på 10.000. Själv var jag mycket nöjd med att spräcka 40-minutersvallen med råge igår (39:09). Härlig träningsmotivation det här, tack för tipset!

  • stefanlindmark

    Medlem
    2 mars, 2010 vid 22:31
    _Frippe_;600257 wrote:
    Grym tid på 10.000. Själv var jag mycket nöjd med att spräcka 40-minutersvallen med råge igår (39:09). Härlig träningsmotivation det här, tack för tipset!

    Under 40 är riktigt bra jobbat!

    Det du kan tänka på när det gäller 10.000 meter är att varje sänkning med 20 sekunder motsvarar en tempohöjning med en sekund snabbare per 500 m. När du planerar ett lopp kan du alltså börja i änden att fundera vilket tempo du känner att du skulle kunna stå ut med att hålla under en längre period.

  • tall-jonny

    Medlem
    4 mars, 2010 vid 14:13

    Jag har väl något småleende lite förstrött läst denna tråd och kanske till och med tänkt att ni är nördar allihop som skaver baken röd dag ut och dag in….

    …men den här veckan gjorde jag slag i saken: På gymmet finns tre C2:or som jag har testat nån gång men aldrig med ambition att köra hårt, bara som uppvärmning. Så i fredags körde jag min första halvmil och konstaterade att det var sjukt jobbigt men att min fysik verkar passa rodd…18:52. I tisdags var det dax igen och stannade tiden på 18:16. Idag pressade jag mig och klämde i med 17:46..känns grymt inspirerande!

    När jag rodde har jag bara kört på under de första 4000 och sen ökat de sista 1000. Jag är 205 cm och det är nog ingen nackdel om man orkar hålla emot och har lite krut i benen. 10000 på 38 minuter känns däremot helt omöjligt – så länge skulle jag aldrig orka hålla på, men vi får väl se:smirk:

    – Okej grabben, tänker ni säkert -kom igen när du bevisat dig då! :santa:
    Jag håller med men var bara tvungen att skriva av mig lite adrenalin och kanske skrämma lite folk här inne 😀
    Återkommer inom kort!

  • stefanlindmark

    Medlem
    4 mars, 2010 vid 21:55
    Tall Jonny;600462 wrote:
    min fysik verkar passa rodd…18:52. I tisdags var det dax igen och stannade tiden på 18:16. Idag pressade jag mig och klämde i med 17:46..känns grymt inspirerande!

    Grym prestation! Saknar resultatet i rankinglistan på concept2.com. Du måste se till att registrera dig och lägga upp tiden. Glöm inte sätta state=VS så blir du med i “vindsurfingklassen”.

    Tall Jonny;600462 wrote:
    10000 på 38 minuter känns däremot helt omöjligt – så länge skulle jag aldrig orka hålla på, men vi får väl se:smirk:

    Mja, kanske inte i det tempot, men lägg dig på +5 sekunder på 500 m så ska du se att det är stor skillnad i hur nedbruten man blir.

    Tall Jonny;600462 wrote:
    var bara tvungen att skriva av mig lite adrenalin och kanske skrämma lite folk här inne 😀

    Helt rätt! Vissa saker måste bara skrämmas fram.

  • stefanlindmark

    Medlem
    5 mars, 2010 vid 21:30

    Vilken helknasig upplevelse! Idag kändes det som jag bröt igenom vallen och kom utflygande på andra sidan. Håll i er för nu blir det nördigt värre…. :santa:

    Körde ett intervallpass (kan rekommendera dem) med omväxlande 500 meter följt av 1 minut vila mellan. Ambitionen var att lägga mig i tempo strax under 1:50 på 500 m och köra 20 intervaller, för att vänja kroppen vid den nivån.

    Efter 10-11.000 m någonstans hände det! En massa endorfiner måste ha kickat in för sedan lättade allt. Under ett par intervaller for till och med tankarna iväg och jag tappade kollen på tiden, men tempot var ändå detsamma — 1:4x någonting. Kändes som tiden bara försvann. Blev full i skratt och småtjoade lite för mig själv, mest för att inget kändes omöjligt. Helskumt!

    Slutade efter 15.300 meter och hade då kört i totalt 1:07:08.9 (inkl de betydligt lugnare vilominuterna). Snittade på 1:50/500 inkl 2 uppvärmningsintervaller på 3 resp 2 minuter. Hade aldrig kört mer än 10.000 innan (fast då i en kontinuerlig följd och på 1:55-tempo).

    Vad är sensmoralen? Fortsätt dra i det där handtaget! 😀 (det med kedjan på)

  • animal

    Medlem
    6 mars, 2010 vid 10:45
    Tall Jonny;600462 wrote:
    Så i fredags körde jag min första halvmil och konstaterade att det var sjukt jobbigt men att min fysik verkar passa rodd…18:52. I tisdags var det dax igen och stannade tiden på 18:16. Idag pressade jag mig och klämde i med 17:46..känns grymt inspirerande!
    Återkommer inom kort!

    Watch out Tall Jonny och övriga norrlänningar!!!:grin: Här kommer Skåne på upploppet!!! I frustration över framskjuten surfpremiär även i landets tempererade delar så angrep jag igår roddmaskinen. Premiärturen på 5000m landade på 18.44. Gick ut alldeles för hårt i början dock. Hoppas på förbättring med ett bättre taktiskt upplägg.

    Jag tycker själva roddrörelsen är nästintill ångestskapande…. Cykling, löpning, simning, trampkvarn, ja, i princip alla andra rörelsemoment som är associerade med konditionsskapande aktiviteter känns mindre plågsamma… Hyser därför stor respekt för Stefans fysiska såväl som mentala prestation!!!

    I’ll be back…
    //Animal

  • tall-jonny

    Medlem
    7 mars, 2010 vid 18:58

    @Animal 600644 wrote:

    Watch out Tall Jonny och övriga norrlänningar!!!:grin: Här kommer Skåne på upploppet!!! I frustration över framskjuten surfpremiär även i landets tempererade delar så angrep jag igår roddmaskinen. Premiärturen på 5000m landade på 18.44. Gick ut alldeles för hårt i början dock. Hoppas på förbättring med ett bättre taktiskt upplägg.

    Kul att du fick till en fin tid men jag kommer att äta dig till frukost 😉

  • macedu

    Medlem
    8 mars, 2010 vid 10:08
    stefanlindmark;600616 wrote:
    Vilken helknasig upplevelse! Idag kändes det som jag bröt igenom vallen och kom utflygande på andra sidan. Håll i er för nu blir det nördigt värre…. :santa:

    Körde ett intervallpass (kan rekommendera dem) med omväxlande 500 meter följt av 1 minut vila mellan. Ambitionen var att lägga mig i tempo strax under 1:50 på 500 m och köra 20 intervaller, för att vänja kroppen vid den nivån.

    Efter 10-11.000 m någonstans hände det! En massa endorfiner måste ha kickat in för sedan lättade allt. Under ett par intervaller for till och med tankarna iväg och jag tappade kollen på tiden, men tempot var ändå detsamma — 1:4x någonting. Kändes som tiden bara försvann. Blev full i skratt och småtjoade lite för mig själv, mest för att inget kändes omöjligt. Helskumt!

    Slutade efter 15.300 meter och hade då kört i totalt 1:07:08.9 (inkl de betydligt lugnare vilominuterna). Snittade på 1:50/500 inkl 2 uppvärmningsintervaller på 3 resp 2 minuter. Hade aldrig kört mer än 10.000 innan (fast då i en kontinuerlig följd och på 1:55-tempo).

    Vad är sensmoralen? Fortsätt dra i det där handtaget! 😀 (det med kedjan på)

    Lindmark!

    Du är en mycket sjuk människa :-). 😀

    Är det för mycket begärt att du plöjer sönder Sverige Ettan……. tyvärr är det nog efter den här informationen ett krav. Eller oki, se det som en målsättning och du har till 1 juni 2010 på dig.

    Själv har det varit mycket dotter tid och en rejäl influensa som totalt raserat konditionen. Det blir en tuff resa tillbaka till 2010 målsättningarna.

    Mycket impad vill jag tillägga! :shocked:

    /mac

  • tall-jonny

    Medlem
    10 mars, 2010 vid 12:53

    17.19.9

  • tall-jonny

    Medlem
    10 mars, 2010 vid 12:55

    http://www.concept2.com/sranking03/get_wrankings.asp?gotopage=1

    Lyckades regga mig oxå, nästa gång går man upp i ledning:grin:

  • mick

    Medlem
    10 mars, 2010 vid 16:20
    Tall Jonny;601162 wrote:
    17.19.9

    Den maskinen vill jag testa! 😉 Var kör du någonstans, Tall Jonny?

    Mvh / Short Mick

  • tall-jonny

    Medlem
    10 mars, 2010 vid 16:25
    Mick;601197 wrote:
    Den maskinen vill jag testa! 😉 Var kör du någonstans, Tall Jonny?

    Mvh / Short Mick

    Kom och kolla när jag hamnar längst upp på rankingen:grin:
    Jag kör på en PM 4 på Sportlife i Garnisonen, Karlavägen
    Skall väl erkänna att jag var ganska färdig efter sessionen -blir tufft att komma under 17..men vi får väl se!

Sida 11 av 14

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Vintersäsongs-SM i rodd för vindsurfare

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.