Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Vintersäsongs-SM i rodd för vindsurfare

  • tall-jonny

    Medlem
    17 mars, 2010 vid 22:21

    Nu är det verifierat oxå

    http://www.concept2.com/sranking03/get_wrankings.asp

    Grämer mig lite att verfieringen av 5000 rankningen inte funkar – antar att jag får göra ett nytt lopp 😉

  • tall-jonny

    Medlem
    17 mars, 2010 vid 22:56
    Tall Jonny;602138 wrote:
    Nu är det verifierat oxå

    http://www.concept2.com/sranking03/get_wrankings.asp

    Grämer mig lite att verfieringen av 5000 rankningen inte funkar – antar att jag får göra ett nytt lopp 😉

    Nu funkade det äntligen för 5000 och tiden är korrigerad till: 17.19.2 :tongue:

    http://www.concept2.com/sranking03/get_wrankings.asp

  • macedu

    Medlem
    18 mars, 2010 vid 07:52

    Snyggt jobbat! Nu blir det fart på Mr Lindmark kan jag tänka mig.
    Det är också kul att se att mer parten av de som plågar sig är av äldre valörer (sorry Tall men du går under det epitetet med dina 37 år :cool2:).

    Men för att vända på din “roddtext”, The age isn´t the shit the surf is!!!

    /mac

  • tall-jonny

    Medlem
    18 mars, 2010 vid 09:41
    MacEdu;602156 wrote:
    Snyggt jobbat! Nu blir det fart på Mr Lindmark kan jag tänka mig.
    Det är också kul att se att mer parten av de som plågar sig är av äldre valörer (sorry Tall men du går under det epitetet med dina 37 år :cool2:).

    Men för att vända på din “roddtext”, The age isn´t the shit the surf is!!!

    /mac

    Japp, ett ungt sinne i en gammal kropp 😀

  • macedu

    Medlem
    18 mars, 2010 vid 09:51

    Yeahhh…….Yeaahh……Yeahhhh……. hrmm, ja exakt min tanke :blush:

    Tror fan att det utlöste lite testosteron, dags att pumpa lite på gymmet!

    /mac

  • tall-jonny

    Medlem
    18 mars, 2010 vid 10:15

    Lite inspiration…hyfsat tempo :cool2:

    [ame=”http://www.youtube.com/watch?v=FjY3eKNvzug”]YouTube- Rob Smith 500m indoor rowing World Record 2008[/ame]

  • macedu

    Medlem
    18 mars, 2010 vid 15:43

    Ja fy fan…..även om man inte är på dessa tider så känner man den där tröttheten i hela kroppen….man vill bara ur kängorna och lägga sig på marken…..jag kan inte sitta kvar efter spurten…..:tongue:

    /mac

    PS Kul klipp by the way! DS

  • stinger

    Medlem
    26 mars, 2010 vid 12:43

    Lyckades inte så bra så det blev några placeringsförändringar men nytt pers i alla fall 19:30,6 och skönt med en verifierad tid 😀

  • macedu

    Medlem
    26 mars, 2010 vid 15:30

    BRA! Fram med verifieringarna eller så åker man på helgcamp till Köping :cool2:

    /mac

  • stefanlindmark

    Medlem
    26 mars, 2010 vid 15:41

    Just nu känns allt som börjar på rodd- väldigt imponerande och beyond reach….

    Har två armar som hänger lodrätt efter förra veckans bootcamp i Dahab. 6 dagars surf av 6 möjliga, i vindar som blåste porslinet av borden till frukost och hyvlade sandstranden ned i vattnet.

  • macedu

    Medlem
    26 mars, 2010 vid 15:43
    stefanlindmark;603301 wrote:
    Just nu känns allt som börjar på rodd- väldigt imponerande och beyond reach….

    Har två armar som hänger lodrätt efter förra veckans bootcamp i Dahab. 6 dagars surf av 6 möjliga, i vindar som blåste porslinet av borden till frukost och hyvlade sandstranden ned i vattnet.

    Fram med bilderna i annan tråd! ASAP!!!! Och skälet är INTE giltligt! DU kunde ha avstått de 3 sista dagarnas suf min vän…..öh..eller…:wink:

  • c-g

    Medlem
    26 mars, 2010 vid 19:01

    Jaha du MacEdu. Det slumpade sig så att jag kom 6 sekunder efter dig idag på listan.
    18:48:2, men jag är lika glad för det. Personbästa 🙂

  • macedu

    Medlem
    26 mars, 2010 vid 19:07
    C-G;603316 wrote:
    Jaha du MacEdu. Det slumpade sig så att jag kom 6 sekunder efter dig idag på listan.
    18:48:2, men jag är lika glad för det. Personbästa 🙂

    Bra jobbat C-G!
    Kolla min tid och de precis framför……hehe… man skall läsa på tiderna innan och sen sätt upp ett mål….ja realistisk då, inte som Lindmark, Tall J mfl….. jag kör för lite nu helt enkelt….
    Men med ditt jagande så får man väl trycka bort ett par sek under kommande vecka . . . 😀

    /mac

  • stefanlindmark

    Medlem
    26 mars, 2010 vid 22:54
    MacEdu;603302 wrote:
    Fram med bilderna i annan tråd! ASAP!!!! Och skälet är INTE giltligt! DU kunde ha avstått de 3 sista dagarnas suf min vän…..öh..eller…:wink:

    OK då. Mest miljöbilder, aka “lifestyle”, men det kommer…

    Edit: Så snart Picasa behagat köra uppdateringen klart till 3.6, vilket verkar ta forever…

  • stefanlindmark

    Medlem
    11 april, 2010 vid 20:57

    Då var det dags att kora segrarna i vinterns roddtävling. Någon vecka extra har tillåtits för registrering av resultat och verifiering. Alla resultat i listan är kontrollerade och de har samtliga registrerats före deadline.

    Vi börjar med damklassen:

    [IMG]http://www.surfzone.se/pp_data/502/Final_ranking_VS_Sweden_2010_5000_m_women.PNG[/IMG]

    Som mest entusiastiska deltagare i damklassen avgick Ulrika Lindmark med segern efter en hård kamp. Det fina förstapriset i damklassen blir en lång shoppingrunda på IKEA en blåsig vårdag, inklusive lunch och kassakö.
    Vinsten har redan betalats ut.

    I herrklassen slutade det så här

    [IMG]http://www.surfzone.se/pp_data/502/Final_ranking_VS_Sweden_2010_5000_m_men.PNG[/IMG]

    Så det är bara att gratulera Johan Styrud aka Tall_Johnny som storslaget visade oss alla var skåpet ska stå med en alldeles strålande och lika överlägsen tid.
    Det ärofyllda priset? Självklart en gratis publicering av utvalda porträttbilder av kämpen för att visa hur en sann segrare ser ut!

    Johan_Styrud.jpgJohan_Styrud2.jpg
    Johan_Styrud_riggar.jpg

    Vi får se när Johan tar årets premiärtur. Förra året kom han ut på vattnet 6 maj, enligt uppgifter som tävlingsledningen tagit del av.

    Till slut

    Jag får tacka alla er som deltagit för era gedigna insatser. Det här är verkligen ingen barnlek och genom att vara med har ni alla visat prov på fysisk och mental styrka och uthållighet utöver det vanliga, samt den goda kamratskapen att hetsa oss alla att orka driva på lite lite till. Nu ser vi fram emot att få börja säsongen med kanske en smula bättre fysisk form än förra våren. Och lyckas vi med det har ju allt det här slitet varit värt det!

    Hoppas att ni tyckt att den här tävligen har varit en trevlig vinterförströelse medan vattnet lekt Ice Age 3. Vill ni så ses vi kanske till nästa vinter igen!

    Men nu ska vi ut på vattnet istället. Ni är alltid välkomna ut till oss i Österskär om ni vill åka en sväng. Här har vi haft en stark tillväxt sista året och ser nu fram emot en säsong med mycket aktivitet på Trälhavet. Så vi har goda förhoppningar om att alltid blir några stycken på blåsiga dagar. Häng löst!

    Hälsningar,
    Stefan Lindmark

Sida 13 av 14

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Vintersäsongs-SM i rodd för vindsurfare

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.