Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Visa era hemmagjorda goprofästen!

  • maglu

    Medlem
    19 juli, 2013 vid 12:29

    Ahh, mycket godis där Hakuna =)

    Mac: Hålen i selen påverkar inte selen, så ingen fara att göra två hål. Se bara till att smälta med lödpenna/gaslåga så hålen inte rispar sig, och så använd någon plastplatta på insidan så skruvarna inte dras igenom selen och förstör…
    Var ute och körde med fästet i morse. Tveksamt att leden kommer hålla i längden, väldigt stum. Bollen var bättre på så vis. Nackdel med bollen är den begränsade vinkeln man kan ställa in, iaf med min konstruktion.

  • macedu

    Medlem
    19 juli, 2013 vid 19:09

    Sweet

    Tänkte det men lite drygt att välja en av selarna som hör till resp. årstid….hm.får tjacka ngn och “make a sacrifize” 🙂

    Gillar helt klart vinkeln uppifrån, har kört ett par men vinklen blir inte alltid som man vill.

    Dags att tjacka Black Edition, så man kan kränga på lcd back pack och direkt se vad som fastnat och snabbt lära sig. Sen att kunna trycka av och på är ju grymt. Vissa vändor är ju mer grummel än segling.

    Ngn som vet om Black Ed, är enkel eller tom enklare än den första varianten som jag har just nu.
    ALla fästen är väl kompatibla, bara husen som är rökta….

    Billigaste inköpsstället?

    /mac

  • maglu

    Medlem
    19 juli, 2013 vid 21:46

    Black…Grym bildkvalitet, men, dålig batteritid, tycker det töms avstängt också, även utan wifi påslage. att den är mindre vägs upp att man nästan alltid vill ha extra battery back. Upplever den som instabil, måste ibland öppna o ta ur batteriet för att reseta när den hängt sig. Å så är det jobbigt att redigera så högupplösta filmer 😉
    Saknar nästan ettan, den var smidigare.
    Men alla fästen passar…

  • macedu

    Medlem
    21 juli, 2013 vid 18:09

    Hepp,

    Oki, sånt där är jäkligt drygt, upplever inga såna problem med 1:an men så är det självklart inte samma nivå. Det roliga med ettan är att det är som att öppna en present när man väl är hemma, Kom det med, var det så det såg ut, jäklar vatten på linsen i 30sek osv…… När du nämner batteri tid så köper jag att man får bralla med sig 2 stycken men vad pratar vi om vi kör max upplösning, film och 15 grader i vattnet (som en riktpunkt).
    Att den hänger sig är ju jäkligt irriterande,….. väl igång och man skall max slöra så går skiten inte igång med wi fi:nma0!?!? Eller är det så illa att man tror den kör men den kör inte ändå….. rött blinkande ger väl “go” på att den kör?
    Är det så att den lagt av under en repa?’
    Kan ju vara att batteriet är på väg ner och fuckar ur….
    NGN mer som har samma probs?

    /mac

  • rickard_nr1

    Medlem
    21 juli, 2013 vid 20:01

    Jag har 3an black och upplever än så länge inga problem, visst kör man med wi-fi:n på så suger ju batteriet men är den väl avsängd så tycker jag batteriet är helt ok. om inte annat finns ju billiga batterier på ebay:D

  • maglu

    Medlem
    28 juli, 2013 vid 13:16

    Fick returnera den första 3a då den hängde sig vid laddning nästan jämt. Den jag fick i retur är hänger sig istället kanske en av fem gånger då jag ska starta den. Ingen reaktion förrän jag tar ur batteriet och sätter i igen, då brukar den funka bra igen resten av “dagen”, både slå av och på, med eller utan wifi osv.

    Vet inte om det är någon skillnad på batteritiden beroende på upplösning. Men utan wifi och utan att slå av och på klarar min knappt en timme. Ska wifi vara på ska man definitivt veta att man kommer vilja ha den avslagen långa stunder för att det ska vara värt det.

    Förhandsgranskningsfunktionen med App är inte aktuell (för mig) att använda i windsurfsammanhang. Att plocka fram en mobil o kolla om kameran sitterbra är bara bökigt, och går ju inte göra på vattnet där det är relevant heller. Appen kan inte heller titta på inspelat material. Alltså, är det samma överaskning när man kommer hem med 3:an som med 1:an.

  • macedu

    Medlem
    28 juli, 2013 vid 17:50

    oki, tänkte på den där med lcd backpack det är väl ngnlcd skärm vilket borde göra att man kan se vadman får närman sätter fast den.Och sen kan man tjuvkika på filmen med lcd:n och sen rikta om.
    Det jag tycker är mest kul under en session är att ta från olika vinklar.

    Oki, så en timma om wi fi är på?… Vad händer om man kör det som vanligt mao man petar igång den innan man kör en repa… ellertvå, stänger av i plurret/byter vinkel och kör igen. 1,5h? 2h?
    Vad kräver det för kort med denna blackie? 32?

  • maglu

    Medlem
    28 juli, 2013 vid 19:30

    Nej, max en timme utan wifi = start manuellt och låt rulla. Mindre run-time med wifi påslaget, 30-40 min kanske, men som sagt om man filmar korta sekvenser och slår av emellan är det ju en fördel med wifi. Så då är det ju bara och räkna på hur stor procent av tiden du har den på =)
    Med wifi ON men kameran i standby tror jag att den borde hålla typ en dag, men där gissar jag bara, har inte kollat.

    Kort: det är microSD. Hur stort som behövs handlar om vilken upplösning och framerate du vill filma i och under hur lång tid. Men medmax en timmes batteritid räcker 32gb iaf längre än batteriet för normala kvaliter som räcker för “hemmabruk” och onlinepublicering osv.

  • oaxen

    Medlem
    29 juli, 2013 vid 08:32

    Så länge fjärrkontrollen funkar och har kontakt med kameran är det suveränt. När man filmar vågridningsspot så är det bara 5% av seglingen som är användbar. Tyvärr tappar ju fjärren kontakten ibland.
    Det “GoPro-fäste” som annars ger mest tillbaka i form av bra bildutsnitt är att använda en kameraled, typ videohuvud.

  • rickard_nr1

    Medlem
    31 juli, 2013 vid 20:37

    körde idag första gången med min 3black. kanske lite mer än halvfullt batteri så höll den i nästan en timma med konstant filmning. vet inte vad som är bra eller dåligt men den batteritiden är jag nöjd med 😉

    satte fäste (nedan) en bit upp på min rdm mast, satt klockrent 😉 dock skulle jag vilja ha ut den mer.
    [IMG]http://i.ebayimg.com/t/Motorcycle-Bike-Bicycle-Handlebar-Mount-For-Contour-GoPro-tripod-handle-screw-/00/s/MTQwNVgxMDAw/$(KGrHqN,!rUFDfWli9PnBQ-5Iu2Jmw~~60_12.JPG[/IMG]

  • oaxen

    Medlem
    1 augusti, 2013 vid 06:52

    Vart har du köpt fästet? Pris?

  • rickard_nr1

    Medlem
    1 augusti, 2013 vid 08:41
  • maglu

    Medlem
    1 augusti, 2013 vid 09:27

    Snygga bilder oåxen.

    Det lÃ¥ter som jag ska prova med ett annat batteri. De bytte aldrig batteriet när jag fick byta kamera…kanske det är där alla problem ligger., med hängningar ocksÃ¥.

  • oaxen

    Medlem
    1 augusti, 2013 vid 19:27

    Tack.
    Tänk på att “cykla” batteriet också – ladda fullt och låt det stå och spela in tills batteriet tar slut. 3-5 ggr rekommenderas på sina håll.

  • maglu

    Medlem
    3 augusti, 2013 vid 19:52

    Nja, Litiumjonbatterier har inte minneseffekt som gamla NiCd-batterier, finns ingen vits att ladda ur dem helt. Rekonditioneras kan de göras om de tappat kapacitet av andra anledingar, med olika metoder: http://www.batteryfaq.net/battery-technology/easy-tips-for-lithium-battery-reconditioning-right-at-home-1420.html

    Har beställt extrabatterier, och dessutom ett nytt SD-kort. Får se om mina hängningar sitter i något av detta.

    Beställde samtidigt fästet ovan..såg ju riktigt smidigt ut =)

    Upptäckte också idag att GoPro uppdaterat programvaran. Nu kan man faktiskt förhandsgranska film och bilder, iaf med IOS-appen. Vet inte hur det är med Android. Ingen uppdatering av Windows Phone-appen dock…
    Granskningen funkade riktigt bra på Ipad

Sida 2 av 3

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Visa era hemmagjorda goprofästen!

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.