Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Vivaro skåp korta modellen

  • Vivaro skåp korta modellen

    Publicerad av gustavl på 17 april, 2017 vid 08:25

    Nån som kör vivaro, primastar, trafic KORTA modellen, den som mäter 240 på golvet?

    Det “buktar” ut en liten bit på väggen bakom sätena (större djup på golvnivå än vad det är en liten bit upp) för att det skall kunna gå att justera sätena i hytten, men det gör ju också att man tar lite av skåpets längd. Nån som har koll på hur mycket det diffar i djup i skåpet mellan golvet och en bit upp?

    //surfbussaspirant

    aggrosurf svarade 7 år sedan 9 Medlemmar · 10 Svar
  • 10 Svar
  • surfing_is_great

    Medlem
    17 april, 2017 vid 13:12

    Nu har jag den långa modellen men skiljeväggen är densamma, skiljer ca 25 cm från botten till ungefär 2/3 upp58a2bfaa80f660f867fbd7c59ed64524.jpg

    Skickat från min SM-G930F via Tapatalk

  • gustavl

    Medlem
    17 april, 2017 vid 16:22

    Hmm det va mer än vad jag trodde, siktar nog på den långa modellen då med andra ord.

    Tackar för en mycket bra beskrivande bild!

    //G.

  • john1

    Medlem
    18 april, 2017 vid 10:33

    Finns det någon bil (typ herrgårdsvagn) som har lastutrymme/längd ca 240 med nerslagit baksäte?
    JJ

  • gustavl

    Medlem
    18 april, 2017 vid 16:38

    A6an är ju riktigt lång men 240 vette fasen

  • dr-masse

    Medlem
    19 april, 2017 vid 09:00

    @john1 743583 wrote:

    Finns det någon bil (typ herrgårdsvagn) som har lastutrymme/längd ca 240 med nerslagit baksäte?
    JJ

    Varför behöver du 240 cm? Tänkt på att man oftast kan lägga brädor lite snett vilket minskar längdutrymmet rejält. exempelvis har VW Sharan hyfsat långt lastutrymme, men få herrgårdsbilar är över 2 meter även om det finns några (Nyare Passat. nya V90, Renault Talisman etc.)

    Annars är det äkta surfbuss som gäller.

  • tryggen

    Medlem
    19 april, 2017 vid 12:59
  • electric

    Medlem
    19 april, 2017 vid 13:58

    @dr Masse 743593 wrote:

    Annars är det äkta surfbuss som gäller.

    … eller en “minibuss”, t ex Chrysler Voyager. Min (årg. 2000) har 250 cm bakom framsätena (eller mer om man skjuter fram dem). Och på diagonalen får man såklart plats med mer, sådär 300 cm).

    /Lars

  • gustav1980

    Medlem
    20 april, 2017 vid 05:59

    Volvo V70 har en mycket simpel fällning av den högra passagerarstolen vilket innebär att du får ca 260 cm lastlängd utan att lägga något på tvären. Sedan jag köpte Volvo har jag släppt tankarna på surfbuss men även slutat använda min feta surftakbox.
    V60/v50 har samma funktion, men då blir ju lastlängden kortare.

  • jester

    Medlem
    21 april, 2017 vid 06:18

    Renault har även dom fällbara passagerarsäten fram. Får in segel upp till 9.5 inne i bilen (Renualt Megane kombi)… 3 Segel och ett par brädor samt bommar och man kan fortfarande se ut i sidled.

  • aggrosurf

    Medlem
    21 april, 2017 vid 08:16

    Ett alternativ är ju faktiskt Renault trafic Passenger. Den finns i kort modell
    Jag har den långa att jag kan tycka det är rätt skönt med rutor i bilen.
    Nackdelen är att det blir fruktigt även i förar cupen
    Fördelen är vädrings luckor i rutorna. I ett skåp brukar det vara fuktigare än i regnskogen.

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Vivaro skåp korta modellen

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.