Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Weedfenor och storlek

  • Weedfenor och storlek

    Publicerad av john1 på 4 mars, 2016 vid 11:10

    Skall köpa ny bräda med thrusters (US centralt och thrusters slotbox).
    Normalt med vanliga icke weed fenor kan jag tänka mig 20 x 1 och 10 x 2 fenor.
    Ytan på weedfenorna blir jo större med samma djup i cm (Pythagoras). Vilken storlek kan rekommenderas för segel ca 5.2 – 5.8 och 90 liters trifins bräda bräda ca 230 x 60?

    JJ.

    svensson61 svarade 8 år sedan 3 Medlemmar · 3 Svar
  • 3 Svar
  • klas-tss

    Medlem
    5 mars, 2016 vid 13:13

    Jag väljer samma till min thruster, speciellt på sidofenorna, eftersom de är så korta ändå vill jag åt längden. Kanske en-två cm kortare på mittfenan. Det jag vinner i yta förlorar jag i vinkel summasumarum känns de likadana..kolla annars på Makani fins, de har en fenväljare online för weedfenor som jag tycker är väldigt bra! ställ in storlek på bräda och ändra mellan segelstorlekarna och använd sunt förnuft så blir det bra.. jag kör med de fenorna och har efter det aldrig bytt tillbaka till de vanliga fenorna även när det inte är sjögräs för de funkar jäkligt bra.

  • john1

    Medlem
    5 mars, 2016 vid 15:51

    Tack för svar.
    Det stämmer säkert bra det du skriver, kommer att köpa Makanifins jag också, har ett par Makani från tidigare, kommer nog att följa rekommendationen jag också vilket blir 1 x 20 + 2 x 10.
    JJ

  • svensson61

    Medlem
    8 mars, 2016 vid 11:49

    Hej John

    Det jag föreslår är AHI weed truster 20 och 2X Walu weed 10

    Nu ska jag iväg på surfresa i 2 veckor men sen finns det på lager i Lomma.

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Weedfenor och storlek

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.