Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Ytterligare en Torö tråd.

  • Ytterligare en Torö tråd.

    Publicerad av gurra1978 på 13 januari, 2005 vid 18:00

    Ni får ursäkta om det kanske blir lite tjatigt men jag måste tyvärr skriva om hur det var på Torö – igen. Det verkar som stället inte kan sluta leverera under Januari. Hur som helst så var vi där när solen gick upp. Det blåste bra redan då vi kom och vågorna var som vanligt bra. Vi riggade 4,7 och 5,0 stack ut. Sen vred vinden mot väst och en stadig sideshore på 16 m/s tvingade de flesta att söka skydd på stranden. Det blev bara för mycket för de flesta. I samband med detta kom även lite regn. Senare vred vinden tillbaka mot sv och solen tittade fram. Vi lämnade stället vid solnedgången.

    Var det någon utrustning som gick sönder då?
    Jo en del bland de tappra surfarna som var där, reva i ett seglet, 2 brädor som dingades för hårt mot stenarna, 2 fenor, 1 bom, sen var det säkert något mer smirk.gif

    Här kommer lite bilder. Niklas får fylla på med fler senare ikväll. Jag vet att jag har fotat en hel del otäcka spolningar som verkade vara temat för dagen för vissa tongue.gif

    DSC00003.jpg

    DSC00005.jpg

    DSC00008.jpg

    DSC00009.jpg

    mag svarade 19 år, 3 månader sedan 16 Medlemmar · 48 Svar
  • 48 Svar
  • eriksthlm

    Medlem
    13 januari, 2005 vid 18:39

    Vilken kanonbra dag det var att bli spolad på Torö. Det var faktiskt första gången som jag har fått åka riktigt masttoprace (hängandes i masttoppen) i Torö’s vågor. Tror att jag blev spolad runt en 200 meter från yttre brottet, ända in till stranden – och upp på den. Jag kan lungt säga att all kraft och energi för att gå ut och ladda var rätt så bortspolad efter det. Fick iaf till ett högt hopp, gissar runt 7 meter ner till vattnet tongue.gif

    Längtar redan till nästa gång – då j…ar wink.gif
    På gott humör //Erik

  • dude

    Medlem
    13 januari, 2005 vid 18:59

    073.jpg
    Kolla in färgen och kontrasten!

  • dr-masse

    Medlem
    13 januari, 2005 vid 19:02

    Jodu, DEN spolningen bjöd på hela tvättprogrammet – sköljning, centrifugering, tumling…

    Stentvätt oxå! Inte illa.

    Det enda som saknades var väl ett lagom varmt och skönt torkrum att krypa in i efteråt.

    Det var kul idag, även om jag var den enda “kärringen”… 🙂

    Januari På!

  • eriksthlm

    Medlem
    13 januari, 2005 vid 19:07

    Jag var nog mer modig än smart idag – borde gjort som du och gått ut från Kärring, då hade man ju fått segla!
    Hur var det därifrån, vred vågorna in bra?

  • dr-masse

    Medlem
    13 januari, 2005 vid 19:08

    Denna bild är ju bra skoj! Undrar just hur detta slutar… 🙂

    140.jpg

  • eriksthlm

    Medlem
    13 januari, 2005 vid 19:08

    Otroligt vacker!

  • dude

    Medlem
    13 januari, 2005 vid 19:16

    Jag tror vi fick med den spolningen på kort, här börjar det:
    010.jpg
    Nummer två…
    011.jpg
    Här kommer det roliga smile.gif
    012.jpg
    Här gäller det att hålla andan…
    013.jpg

  • naish

    Medlem
    13 januari, 2005 vid 19:16

    Asså något som jag alltid har undrat över är… Hur e d med Torö, e d bara sånna fina waves där inne eller finns d feta vågor där ute också? Kommer man dit för att rida vågor eller hoppa fett också? Nu blir ni nog oroliga va fan jag e för någon men asså jag e ganska ung och sånt grin.gif

  • dr-masse

    Medlem
    13 januari, 2005 vid 19:17

    Ja, det vred in en del sådär en-meters lekvågor, längre ut fanns det rätt fina hoppramper.

    Tyvärr blev jag ju ensam i Kärringviken, så jag tog det rätt försiktigt. Men det var otroligt skoj att få segla såhär i januari!

    Kärring På!

  • fjant

    Medlem
    13 januari, 2005 vid 19:23

    Jag tycker det är mycket starkt av Erik att ta sig tid att vinta till publiken innan han tar sig en svängom i tvättbaljan!!!

    Så här i backspegeln så bporde jag ha kört i kärringviken. Jag var så kall om händerna och lyckade inte med nånting på stranden. Jo, förresten, jag lyckades med att reva 4,7an och köra av nya fenan. Det kanske man sluppit om man hållit sig i kärringen! smirk.gif

    /Fjant

  • feg

    Medlem
    13 januari, 2005 vid 19:25

    De e´ren der jekla fegisen… Han kan ju fan inte surfa…
    Bara spolades hela dagen och inte en planad meter på 8 försök som alla sluta i spolningar.
    Lyckades inte läsa torö alls idag, kom inte ens förbi brytet, skulle hållit mig i kärringviken…

    Dagens hjälte, i mina ögon, är Niklas. Tackar för vantarna, nu är det inte vinter längre… (Du får mina nya vantar när jag fått dem, troligtvis i morrn, jag hör av mig.)

    /feg

  • fjant

    Medlem
    13 januari, 2005 vid 19:28

    Haha! Feg!!!! Den slutade med att Feg gick upp och bröt av min fena! Så nu ska han köpa en ny, fin åt mig!!! smirk.gif

    /Fjant

  • feg

    Medlem
    13 januari, 2005 vid 19:29

    när jag sprang upp värmen i kroppen var jag ner förbi parkeringen för att se om det var nån surfbil där och därmed kanske nån i viken… men det var tomt på parkeringen!?

    Hade jag vetat att du var där hade jag gjort dig sällskap, vågade (feg som vanligt) köra själv där inne så jag stannade på stenstranden. SKIT OCKSÅ, jag kunde ju fått lite kvalitets segling istället för fler spolningar än alla världens Mcdonken toaletter sammanlagt…

    /feg

  • gurra1978

    Medlem
    13 januari, 2005 vid 19:31

    Vad håller Erik på med? Blir man snurrig i tvättmaskien eller?

    016.jpg

  • dude

    Medlem
    13 januari, 2005 vid 19:32

    Erik, du var mer utsatt än i den där tvättmaskinen ovan!:
    024.jpg
    Och för att svara på Naish:s frågor så är det här ganska långt ut, där det även alltså finns sådana här vågor:
    025.jpg
    026.jpg
    027.jpg
    Här i den sista bilden antar jag att du blir spolad… smirk.gif

Sida 1 av 4

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Ytterligare en Torö tråd.

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.