Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Zanzibar utrustning och priser

Taggad: 

  • Zanzibar utrustning och priser

    Publicerad av wlindb på 7 december, 2015 vid 22:59

    Tjena tjena!
    Om någon vecka åker jag i väg på semester med familjen och kommer svänga förbi Zanzibar. Är självklart sugen på att kitesurfa där och har en del frågor.

    Jag är väldigt ny på det här med kitesurfing, tog några lektioner under tre dagar i somras och har lärt mig att komma upp på brädan och få upp farten men inte mer än så, så jag är nybörjare.

    Undrar främst vilken typ av utrustning jag behöver? Hur ser priserna ut för utrustning på Zanzibar? Är det mest värt att köpa utrustning där eller hyra? Sen om någon har lite allmän info om Zanzibar eller kitesurfing jag borde känna till är det bara att dela med sig!
    Tack på förhand!

    above_the_law svarade 8 år, 3 månader sedan 3 Medlemmar · 2 Svar
  • 2 Svar
  • towel

    Medlem
    8 december, 2015 vid 18:25

    Har varit på kombinerad safari/badsemester i Tanzania/Zanzibar. Såg tyvärr inga surfare där vi bodde, bortsett från en tysk som hade med egna kiteprylar. Så vågar tyvärr inte uttala mig om det. Kommer dock ihåg att det blåste dåligt när vi var där, december. På sex dagar var det en eftermiddag som jag kunde ut och guppa lite med hotellets vindsurfprylar från tidigt nittiotal. Gissar att man kunnat surfa mer med stor kite.
    Vi bodde på östra sidan, hotell Sultan sands.

    Hetaste tipset är lokal valuta på Zanzibar och usd i Tanzania om ni ska dit också. Det står precis tvärtom i alla guideböcker så vi lyckades växla bort oss två gånger om :@

  • above_the_law

    Medlem
    15 december, 2015 vid 21:48

    Hyr. Finns ett center (minst) på norra stranden/udden och där är det inte så mycket grunda rev fulla med sjöborrar som på ostkusten. Det är stor kite som gäller! Jag kitade varje dag någon timme på EM/kvällning i en vecka då vi var där efter att ha sett migrationen i Massaimara. På den tiden var det c-kite 16 kvm Cabrinha Contra så en 12:a ny hybrid blir nog perfekt. Jag släpade utrustningen hela safarin med idag skulle jag hellre hyra😀. Sjukt soft semester-ö det där👍

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Zanzibar utrustning och priser

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.