Senaste nytt › Forums › Vindsurfing › Konfen Vindsurfing › Italien- Teneriffa 2018/2019 › Svara på: Italien- Teneriffa 2018/2019
-
Men sist och bäst sak är att jag har testat för första gång igår en 112lt. bräda och känsla är att det går snabbare och snabbare med mindre brädor än stora. Så roligt att känna flera meter spin out och fortsätta ändå plana full fart!!!!Har inte tränat så mycket att jippa men ner jag försökte göra det det var nästa lättare, shape av bräda gör att radie på jipp blir snabbare och bättre på någon sätt. Nästan 38 km i vatten igår. Jag fick massa tips från Simone, RRD center ägare, typ att jag ska skota in mera segel med slalom segel och använda i chop mina ben som fjäder på bilar dvs att ner det kom en våg istället att hoppa och förlora fart ska jag dra lita ben mot mig och fortsätta köra. Han körde full fart 4 timmar non stopp, stannade bara 10 minuter pga det gick sönder hängselelina. Han hade samma segel som mig 7.5 ACX men han väger 68 kg och jag väger 92kg. Han var snabbare än några som tränade slalom igår med TWS Slalom program. Jag tror att kanske inte behöver längre min 160lt. bräda ner jag kommer hem
https://youtu.be/gxsTnYT_RpM