Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Större fotstroppar för vinter ? Svara på: Större fotstroppar för vinter ?

  • robin

    Medlem
    17 december, 2020 vid 09:47

    Med 48-49 i skostorlek har jag stenkoll på det fenomenet. Stroppar som jag vet går att göra tillräckligt stora för vinterskor med stora fötter är Fanatic (fantastiska stroppar), Starboards senare och Flikka. Stroppar som jag vet är för tajta är MFC och vanliga Dakine, dvs de flesta som kommer med brädor från början. Har för mig att JP funkar men det var länge sedan jag provade. Dakine Contour funkar fint om man inte behöver få in riktigt hela foten, då är även de aningen för små till och med i yttersta läget. Har man bara lite mindre fötter än jag funkar även de bra.

    Edit: Inser att Starboard/ Drake har flera modeller. Jag tänker på den modell där neoprenhöljet inte går hela vägen runt stroppen utan är lös i ena änden så att det inte stretar emot när man ökar storleken.

    Ett tips är också att tänja ut neoprenet genom att trycka in en bandyboll, plastmugg eller liknande under stroppen när den ligger i förrådet. Man kan få den att bli mycket större på det sättet.

    • Detta svar ändrades 3 år, 4 månader sedan av  robin.
Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Större fotstroppar för vinter ? Svara på: Större fotstroppar för vinter ?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.