Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing foil, erfarenhetsåterföring.. Svara på: foil, erfarenhetsåterföring..

  • fnassel

    Medlem
    31 maj, 2021 vid 08:47

    Så idag sjöbris var igång på Fituna, jag tror var min bästa foil repor ever! Körde 6.9 och blåste upp till 8 m/s säkert. Jag kunde kryssa med båda fötterna i stroppar och kunde kontrollera byar och när jag blev överriggad kunde jag parera väldigt bra eventuella katapult. Älskar Fituna pga man kan köra långa repor och testa flytta på fötter under flygning eller testa kryssa sen gå med vind osv. Jag ska testa nästa gång flyttar fram lite mastfoten för att hålla ner bräda. Bak vinge var i neutral läge och fungerade bra. En sak att jag märkte är att jag ska ha super raka ben för att undvika att blir överriggad samt är lättare att styra bräda när börjar åka lite okontrollerat , den hjälper hålla bräda ner också. Det endast är att efter jag flyger typ 1 km i streck då börja mina ben blir väldigt trötta men jag tror att är bara en tids frågan.

    Halloj, Vi sågs flyktigt på vattnet i Lördags, det var jag som körde Supercruser och vitt segel. Jag har väl inte världens mesta erfarenhet vad gäller foil då jag börjat först i år, men jag tycker jag börjar få ganska bra koll på prylarna. Pumpar igång i ganska lätt vind, klarar mig hyggligt när jag blir överriggad och börjar få kontroll på gipparna. Jag tror inte att du måste ha benen super-raka. det jag har funnit vara viktigt är att “låsa” knäna, gärna lätt böjda. Så fort du försöker kompensera genom att jobba med knäna då blir foilen vinglig i framförallt sidled. Kör sen med självförtroende! Skit i om du får bada! Står man för mycket och koncentrerar sig på att det inte skall skita sig så kommer det garanterat just att skita sig!

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing foil, erfarenhetsåterföring.. Svara på: foil, erfarenhetsåterföring..

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.