Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing foil, erfarenhetsåterföring.. Svara på: foil, erfarenhetsåterföring..

  • Stefan_Foil

    Medlem
    17 september, 2021 vid 22:32

    Apropå skruvar, idag körde jag en jump foilstyle session och hade lite bråttom så flyttade fotstropparna med skruvdragare. Rostfritt är mjukt så det slutade med att jag bara lyckades flytta en stropp till mitten innan skruvarna pajade.😂😂😂

    Men det funkade väldigt bra. Det blev perfekt stance för hopp när jag kör regular som jag föredrar och goofy så står jag på kanten och kan kryssa effektivt för att transportera mig ut efter jag latjat klart. Helt perfekt, men tråkigt att jag inte längre kan flytta stropparna.

    Har testat centrerade stroppar på Wizard 114 men tycker det blir lite obalans då den är så bred. Men tex hopp går inte alls bra när man står på kanten då brädan viken ner i landningen. Med den här placeringen löser jag båda problemen, framfoten kontrollerar vinkeln sidledes och bakfoten tar upp kraften i landningen.

    Hoppa med foil är ganska kul, det känns lite som att hoppa på studsmatta, det blir lite extra fjong i hoppen och landningen blir lite mjukare.

    Attachment Image
Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing foil, erfarenhetsåterföring.. Svara på: foil, erfarenhetsåterföring..

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.