Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing ✰ Stockholm 2022 ✰ Svara på: ✰ Stockholm 2022 ✰

  • Stefan_Foil

    Medlem
    24 november, 2022 vid 08:25

    Någon som tänker köra på Gålö idag?

    Blev det nått i söndags? Jag var på Gålö i lördags, helt ok vind och frös faktidkt inget men lite småjobbigt när det började hagla men övergick sen i snö vilket va mindre oskönt. Borde haft skidglasögon. Trafik kaos på väg hem, så hade jag ingen lust att åka dit igen i söndags.

    Tips för foilgipp @sailortrash ooch @sundheden som jag inte hört av andra. Kör foil i hårdare vind och lär dig kryssa och länsa först, det va en gameshanger för mig och min gippträning. Kör t ex 6,8 och 1600 foil i 8 m/s. Den krävs större segel relativt vindstyrkan för kryss/läns. I marginell vind blir det svårare/mer tekniskt att gippa då man kör mer 180 graders halvvind till halvvind. Detta gäller egentligen också fullfartsgippar med fena men skiljer mycket i teknik. Med foil seglar man mer igenom gippen iaf i början och kan göra hur stor radie som helst. Tips på bra video är den av Slingshot/Wyatt Miller.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing ✰ Stockholm 2022 ✰ Svara på: ✰ Stockholm 2022 ✰

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.