Senaste nytt › Forums › Vindsurfing › Konfen Vindsurfing › Vindsurfa på Rhodos!? › Svara på: Vindsurfa på Rhodos!?
-
Hej Johan!!
Jag var där förrförra året 1 månad juli/augusti.
Ska kanske dit iår igen.
Kan bara säga att det var verkligen perfekt. Det båser i princip varje dag. I juli kör man 5.0 – 6.0 och i augusti kan man köra 5.0:a hela tiden om inte en 4:a.
Jag hade min f2 260 air och en 5: a och 6.0:a med mig vilket var helt perfekt. Blåser det upp lite mer kan dyningsvågorna bli upp till 3 meter vilket ger feta hoppramper.
Om du har läst något om Jürgen Niens Pro center Rhodos – pro Center . Det ligger i trianda som är 10 min utanför Rhodos stad och är det största surfcentret. Dom har ett jättestort hotell som heter blue horizon som dom gärna gör reklam för. Jag bodde i ett slags kollektiv som heter SURFHAUS som tillhör pro center vilket var helt grymmt, speciellt om man kan prata lite tyska för det är väldigt mycket tyskar där, men surfgemenskapen var riktigt go, trivdes otroligt bra.
Säger bara 25 meter till surfstationen och vattnet.
Hyra bil kan va lite dyrt, men det beror på hur länge du ska stanna? Jag hade ingen bil, för det bodde jag precis vid surfet en tog taxi in till stan när det var partytime, inte så dyrt.
Man kan förvara sina saker på stationen men det tar dom såklart en del pengar för.
Hoppas informationen har hjälpt dig lite, vill du veta mer så är det bara att fråga på.
O Mdu är sugen på o se lite bilder så kolla in på min hemsida o klicka på Pictures.
Windsurfbeach
Hang loose //Christian