☆ Stockholm 2020 ☆

This topic has 953 svar, 60 deltagare, and was last updated 3 months, 1 week sedan by  Kalle.

• Författare
     Grrrr 
    Deltagare

Det är snarare yr som har rätt.
    Det blåser ok, om du har stora grejer går det säkert bra.

Jag kör inte pga. bruten tå…. 😖

Vad tror ni om dagen?

Prognos för Stavsnäs

YR 7-9

SMHI 2-4

Inte helt överensstämmande

Värt att åka till Björkvik?

Ola

1 användare tackade författaren för det här inlägget.
     Vinden 
    Deltagare

Imorrn är det vindprognos för Dalarö! 😀

Men är det inte kö till stan därifrån på söndagar? Någon som vet vilken tid köerna är och hur lång tid det tar att komma hem då?

MrQuality-MrStoke 
    Deltagare

Tror att jag åker till Dalarö idag, verka blåsa rätt bra där.

www.challengersails.se

mattiasj 
    Deltagare

Vad tror ni om vinkeln på Torö idag? Eller är Dalarö bättre?

Electric 
    Deltagare

Drar till Farstanäs nu (söndag fm). Bra spot för VSV,. Det ska bli trevligt att köra där för en gångs skull!
    /Lars.

Södertörns surfklubb - sodertornsurf.se

Jox 
    Deltagare

Dalarö just nu 11:30 är känslan att det är för mkt väst… Några planar med större grejer ena stunden och andra stunden guppar de… Hoppas på vrid mot syd snart.

mattiasj 
    Deltagare

Tack för Dalaröuppdatering! Håller just på att packa sakerna. Antingen Dalarö eller Torö, velar fortfarande….
    Jag har inget större än 105 l och 6,5 kvm.

Dalarö just nu 11:30 är känslan att det är för mkt väst… Några planar med större grejer ena stunden och andra stunden guppar de… Hoppas på vrid mot syd snart.

Vinden 
    Deltagare

Brevik ser ut att gässa bra! 🙂 Och så slipper jag ev bilköer hem från Dalarö. 🙂

Stefan 
    Deltagare

Jag åker till dalarö och räknar med att det vrider till SV och är perfekt vind när jag kommer under eftermiddagen.

• Det här svaret redigerades 7 months, 2 weeks sedan av  Stefan.
    Bilagor:

Bilagor:
     mattiasj 
    Deltagare

Gör copy paste, ses där i eftermiddag!

Jag åker till dalarö och räknar med att det vrider till SV och är perfekt vind när jag kommer under eftermiddagen.

big_jeppe 
    Deltagare

Är det någon som är på plats på Torö? Jag var lite sugen på att åka till Örudden och köra idag. Jag tyckte prognosen såg lovande ut, men när man kollar observationerna från landsortsfyren verkar de ligga på 7-8 m/s i snittvind. Min erfarenhet är tyvärr att det då inte är mer än 5-6 m/s i strandkanten.

Jox 
    Deltagare

Dalarö blev riktigt bra! Från typ 12 och framåt…

3 användare tackade författaren för det här inlägget.
     robertj 
    Deltagare

Brevik var bra idag. Körde kl 9-15, vinden ökade när jag slutade men blev mer byigt. Sällan det är 15+ surfare i brevik. Noterbart är att skutan som ligger på svaj sjönk, endast en bit av masten sticker upp. Fick köra slalom bland diverse plastdunkar, gummibåt etc som flöt iväg.

4 användare tackade författaren för det här inlägget.
     Herr Pelegrin 
    Deltagare

Bruket levererade klockrent hela eftermiddagen. En av oss hittade ultimat size, 5.9, som fixade den rätt kraftiga ökning som kom men även höll planing när vinden avtog något .

Electric 
    Deltagare

Farstanäs (Södertälje Windsurfing Club) var lite “konstigt” idag. Vinden kom igång först kl 13.30 med VSV 7-10 mps, sedan vred den tidvis (!) mot SV och ökade så småningom till 9-12 mps framåt 16-tiden. Men det var helt ok (ändå)! Här en liten film på veteranen (Magnus) med sin son (Ludvig) – båda väl värda god surf efter fullgjort uppdrag med gräsklippningen på klubbens spot!
    /Lars (också veteran)

Södertörns surfklubb - sodertornsurf.se

Bilagor:

Bilagor:
Visar 15 inlägg - 526 till 540 (av 954 totalt)

Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.

svara

Sveriges största community för vindsurfing, kitesurfing, vågsurfing och SUP sedan 1998
©2021 Surfzone - Share the Stoke

Logga in med

Facebook
 Google

Log in with your credentials

or    

Forgot your details?

Create Account