☆ Stockholm 2020 ☆

This topic has 918 svar, 59 deltagare, and was last updated 2 days sedan by  Mattias Järvinen.

• Författare
     Herr Pelegrin 
    Deltagare

Förr körde man väl på Görveln. Nu verkar det vara mest kitewingar som hittar dit på vintern.

Kalle 
    Deltagare

Görväln – minns mest att det var fint gräs att rigga på men i övrigt rätt ”insjömässigt” med väldigt byiga vindar. Och tar väl nästan 45 min att åka dit ändå från stan, iaf i trafik?

Någon förresten som vet var spotguide.kick-ass tagit vägen? Var ändå en rätt bra guide till olika ställen att köra på.

Electric 
    Deltagare

kollade Närlunda vid 8 gästade hyfsat men lite mycket Nord i vinden, så bättre ut mot Älvnäs, vrider det mer mot väst så kan det bli bra, tar ev en sväng dit på lunchen, skickar rapport isåfall.

//L

Det var väidigt bra, bara man kom ut en bit (dvs mot Älvnäs).
    /Lars

Södertörns surfklubb - sodertornsurf.se

2 användare tackade författaren för det här inlägget.
     Stefan 
    Deltagare

Jag tror jag blivit lite för lat för att sitta 45 min i bilen till Dalarö… Har någon tips på närmare Sydväst-spots om man bor i stan?

Har någon testat exempelvis findwind.se/spot/solsidan eller går det att åka till Mjölkudden och segla ut på Baggensfjärden på SV eller är det galet?

Förr körde man oxå i Sätrabadet på mellan sv till v. Ganska bekvämt ställe med parkering och nybörjarvänligt med långgrund sandstrand. Byigt men jag tycker stället är bättre än Närlunda och Fudde vid ren väst. Jag minns man körde med konstant planing vid västligt med bra hoppramper. Vid SV blir det längre repor men byigt nära land, men klart sämre än Dalarö och Björkvik. Idag är det nästan bara kiteare som kör där, bara på väst längs med strandkanten. Vid NV är ön kungshatt i vägen mittemot då funkar det dåligt, som tex igår. Vid V-NV är Rasta/björkfjärden nog det spot som har mest öppet vatten och har bästa vinden i Stockholm. Men få kör där, svårt att hitta dit, parkera och långt att åka för de flesta.

3 användare tackade författaren för det här inlägget.
     rockan10 
    Deltagare

Dalarö eller Torö imorgon lördag ?
    Beslutsångest !

Gustav1980 
    Deltagare

Beslutsångest !

Instämmer, har inte kört Torö i år men är sugen på den 🙂

1 användare tackade författaren för det här inlägget.
     Gustav1980 
    Deltagare

Görväln – minns mest att det var fint gräs att rigga på men i övrigt rätt ”insjömässigt” med väldigt byiga vindar. Och tar väl nästan 45 min att åka dit ändå från stan, iaf i trafik?

Någon förresten som vet var spotguide.kick-ass tagit vägen? Var ändå en rätt bra guide till olika ställen att köra på.

Yes, han som tidigare driftade sidan har lagt ner den men lämnat över innehållet till Kitekalle.
    Så förhoppningsvis lanseras sidan i en ny och uppdaterad version!

IrieMan 
    Deltagare

Beslutsångest !

Instämmer, har inte kört Torö i år men är sugen på den 🙂

Planen för mig imorgon är Torö, kanske också en Dalarö AW idag, men men möten hela dagen så tveksamt kanske…………

Sundheden 
    Deltagare

Står i valet mellan Dalarö och Torö också. Mest sugen på stökigt vatten med några vågor så jag lutar mer åt Torö.

Blev för övrigt surf i tisdags och torsdags med Gator 6.0 och Kode 105.
    Kanske lite litet i tisdags men på torsdagen var det riktigt bra om än byigt!

7 användare tackade författaren för det här inlägget.
     Herr Pelegrin 
    Deltagare

FREDAG – Kl 14.15 har inre södra SV upp mot Årsta Havsbad minst 5-7 m/s. Det ökar i Nynäs så det kan ju bli lite till!

Herr Pelegrin 
    Deltagare

Hoppas jag inte lurade ut någon annan än mig själv! Vinden tvärdog när jag drog ut!👎

Pete 
    Deltagare

Funkade ganska ok på Oxnö med 105 l + 6.7 under någon timme runt kl 15-16, ungefär vad prognosen sa.

/Peter

sailortrash 
    Deltagare

Lite spökiga vindar, även helgens progg har justerats rätt mkt de senaste dagarna

Och med regn vet man ju aldrig vad det blir….

Vinden 
    Deltagare

Torö låter intressant då de verkar ha mycket stabilare vindprognos än övriga spots imorrn. Kan nån snälla markera på en karta vart på stranden i ”den där Kärringviken” man brukar utgå ifrån? 🙂 Vart går stigen från vägen, eller är det lätt att hitta? Är det i norr, söder eller vart? Är inte Kärringviken stor?

IrieMan 
    Deltagare

Torö låter intressant då de verkar ha mycket stabilare vindprognos än övriga spots imorrn. Kan nån snälla markera på en karta vart på stranden i ”den där Kärringviken” man brukar utgå ifrån? 🙂 Vart går stigen från vägen, eller är det lätt att hitta? Är det i norr, söder eller vart? Är inte Kärringviken stor?

Nope, inte speciellt svårt att hitta. Behövs ingen karta. Follow the flow. Är det SV så är Kärringviken kanon, vid mera väst så är Stenstranden kanon, dock mycket mera svårkörd.

Visar 15 inlägg - 616 till 630 (av 919 totalt)

Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.

svara

Sveriges största community för vindsurfing, kitesurfing, vågsurfing och SUP sedan 1998
©2020 Surfzone - Share the Stoke

Logga in med

Facebook
 Google

Log in with your credentials

or    

Forgot your details?

Create Account