☆ Stockholm 2020 ☆

This topic has 796 svar, 55 deltagare, and was last updated 2 days sedan by  IrieMan.

• Författare
     MrQuality-MrStoke 
    Deltagare

Igår blev AW på Sätra Äng men vinden dog efter halv timme . Körde 7.8. Inte bästa spot men det var super platt vatte

www.challengersails.se

Herr Pelegrin 
    Deltagare

FREDAG – Runt kl 11.00 är det jämna 5-7 m/s på V ute på fjärden i södra. Enligt proggen står sig vinden under dagen i solskenet. Borde vara ”foilish” eller 7.5 +.

1 användare tackade författaren för det här inlägget.
     Kalle 
    Deltagare

Jag tycker verkligen det är flott gjort av alla som rapporterar in observationer här! Men jag undrar var ”södra” är någonstans 🤔?

FREDAG – Runt kl 11.00 är det jämna 5-7 m/s på V ute på fjärden i södra. Enligt proggen står sig vinden under dagen i solskenet. Borde vara ”foilish” eller 7.5 +.

robertj 
    Deltagare

Jag tycker verkligen det är flott gjort av alla som rapporterar in observationer här! Men jag undrar var ”södra” är någonstans 🤔?

Undrar jag också. Själv surfar jag i norra

Herr Pelegrin 
    Deltagare

För nytillkomna så är “södra” i detta fall inre skärgården runt Muskö. Vinden på Horsan är vid vissa bra partier till styrka och riktning ungefär som vid Dalarö. Däremot råder det ofta andra förhållanden ute på Mysingen.

I dag leverade Horsan perfekt gubbvind under eftermiddagen. Av och på och därmed i princip helt platt! Ingen sjö hann byggas upp. Långa byar som räckte till planing i 1-2 km och ibland ännu längre sträckor med 7.3 och 7.5.

4 användare tackade författaren för det här inlägget.
     IrieMan 
    Deltagare

Blev en kanon em/kväll på Fågelöudde idag med foilen! 👍🤙 Lutar åt Dalarö på söndag.

4 användare tackade författaren för det här inlägget.
     Herr Pelegrin 
    Deltagare

Blev en kanon em/kväll på Fågelöudde idag med foilen! 👍🤙 Lutar åt Dalarö på söndag.

Jag förstår att det måste varit en perfekt foil-dag/kväll med dessa jämna fina förutsättningar och till det strålande solsken!

IrieMan 
    Deltagare

Blev en härlig foildag idag på Dalarö med 7.0:an!

2 användare tackade författaren för det här inlägget.
     MrQuality-MrStoke 
    Deltagare

Idag AW på Dalarö

www.challengersails.se

Mattias Järvinen 
    Deltagare

Blev en härlig foildag idag på Dalarö med 7.0:an!

Ja fint för foil igår fick nåra fina flygturer, men min pumpteknik behöver förbättras ordentligt 😉

//Järven

Pete 
    Deltagare

@herr-pelegrin, rapportera gärna om du ser att det börjar dra i södra skärgården idag, undrar om och när vinden kan tänkas nå in till Dalarö och/eller Oxnö 🙂

/Peter

Herr Pelegrin 
    Deltagare

MÅNDAG – Kl 12.40 rör det sig lite i talltopparna. Kollar Horsan inom en timme.

5 användare tackade författaren för det här inlägget.
     Herr Pelegrin 
    Deltagare

Kl 13.40 ser det dåligt ut i södra. 3-5 m/s på SSV, dvs sämre än Nynäs där det iofs ökar. Svårtippad eftermiddag.

3 användare tackade författaren för det här inlägget.
     Ludvig Hansson 
    Deltagare

Smet iväg från jobbet, hastade ut till Dalarö. Var där vid 1630. Svag vind. Inga tendenser till att det skulle öka. Åkte hem lite förvånad, det hade ju sett ganska bra ut på Torö-mätaren från lunch och framåt.
    Väl hemma insåg jag att jag suttit och tittat på vindstyrkan i knop när jag trodde det var m/s.

IrieMan 
    Deltagare

Blev en till kanonkväll med foilen och 7.0:an på Dalarö! 👍🤙

Visar 15 inlägg - 706 till 720 (av 797 totalt)

Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.

svara

Sveriges största community för vindsurfing, kitesurfing, vågsurfing och SUP sedan 1998
©2020 Surfzone - Share the Stoke

Logga in med

Facebook
 Google

Log in with your credentials

or    

Forgot your details?

Create Account