☆ Stockholm 2020 ☆

This topic has 917 svar, 59 deltagare, and was last updated 23 hours, 22 minutes sedan by  MrQuality-MrStoke.

• Författare
     Pete 
    Deltagare

Torö Stenstrand funkade ok med typ 6.5 / 105 l. Det var många stockholmare nere vid Nyköping o det lät som om det var ungefär samma vind där. Jag tror vinden låg mer söderut än i mellanskärgårn idag.

/Peter

4 användare tackade författaren för det här inlägget.
     BJORKVIKSMANNEN 
    Deltagare

Lilla S nu. Kör 6.3/110 men kan funka med mindre.

4 användare tackade författaren för det här inlägget.
     Daniel Bing 
    Deltagare

Kör till Lilla nu. Där kl 12.

robertj 
    Deltagare

Bra tryck i österskär. Överriggad 7.5, 6 – 6.5 hade räckt.

3 användare tackade författaren för det här inlägget.
     Stefan 
    Deltagare

Vinden blir bra knepig på ost i Björkvik. Tog med foil och vanlig. Var galet överriggad m 7.0 på foilen, så jag bytte till 105-brädan med samma segel och guppade ut till vinden börjar.

Sjukt byigt, körde nästan till andra sidan men fegade ur och körde tillbaks för att se att jag fallit av en del pga alla hål i byarna. Kryssade mig tillbaks med enstaka planingar och sen blev det mörkt.

Hur gick det för dig som stukade foten? Glömde fråga vad du hette.

//Mats

Det var jag som stukade foten i Björkvik igår. Har vart och röntgat idag och fick en sån där plastpjäxa och morfin. Vet inte än om det är en vanlig stukning än. I annat fall är säsongen slut för mig tyvärr. Bra för andra att tänka på om ni kör foil. Kör med båda fötterna i stropparna eller va snabb och ryck ut framfoten vid kastfall.

Tack Mats att du hjälpte mig med grejerna och för din omtanke!

Mats Ihrlund 
    Deltagare

Men fan vad störigt då ;(
    Men såklart, du visade inga mes-takter direkt. Syntes att du hade ont.

Kanske kan det bara lite tröst att du gjorde dem snyggaste foilande jippen jag sett när du vände från 1a bogen 🏄‍♀️

Sen apropå varningen. Du var ju också jäkligt överriggad och jag såg byn’. Ingen lek.

Krya på sig !!

Vinden blir bra knepig på ost i Björkvik. Tog med foil och vanlig. Var galet överriggad m 7.0 på foilen, så jag bytte till 105-brädan med samma segel och guppade ut till vinden börjar.

Sjukt byigt, körde nästan till andra sidan men fegade ur och körde tillbaks för att se att jag fallit av en del pga alla hål i byarna. Kryssade mig tillbaks med enstaka planingar och sen blev det mörkt.

//Mats

Det var jag som stukade foten i Björkvik igår. Har vart och röntgat idag och fick en sån där plastpjäxa och morfin. Vet inte än om det är en vanlig stukning än. I annat fall är säsongen slut för mig tyvärr. Bra för andra att tänka på om ni kör foil. Kör med båda fötterna i stropparna eller va snabb och ryck ut framfoten vid kastfall.

1 användare tackade författaren för det här inlägget.
     IrieMan 
    Deltagare

//Mats

Aj då, trist! Hoppas det inte är nåt brutet. Kör själv med bakfoten ur ibland när jag foilar, speciellt downwind och när jag är överriggad på halvvind. Idag blev det annars freeride och 6.0 på Lilla Sand, bra tryck emellanåt!

Daniel Bing 
    Deltagare

Superkul på Björkvik idag! 6.0 i nästan tre timmar i sträck i någon slags rote-formation med min polare Gustaf. Kul!!!!

2 användare tackade författaren för det här inlägget.
     Vinden 
    Deltagare

Kappelskär gav full planing mellan kl 10-12 å körde med 93l och 4,7. Sedan lade sig vinden efter lunchpaus så jag riggade 6,5 och 121l Futura, och hann med två sträckor där jag flög som en vante på den andra/tredje sträckan! 😀
    Så jag kunde ta en till timme med 93l å 4,7 🙂

Riktigt roliga vågor på ost! 🙂

Gustav1980 
    Deltagare

Fågelöudde levererade också. 5.7-6.5 från förmiddag fram mot 16:00, omväxlande att köra på ost och vi önskar oss mer höstvindar i den riktningen!

Två gubbar som körde över sin förmåga, dvs kroppen rakt igenom seglen, noterades också 🙂

mexi_ 
    Deltagare

Blev ju en oväntat bra eftermiddag i Björkvik. Jag och @svartgrund körde 6.5/106 i 2 timmar mellan 16-18. Bra tryck i grejorna var det 🙂

• Det här svaret redigerades 1 month, 3 weeks sedan av  mexi_.
    • Det här svaret redigerades 1 month, 3 weeks sedan av  mexi_.
    Bilagor:

Bilagor:
    3 användare tackade författaren för det här inlägget.
     Mats Ihrlund 
    Deltagare

Blev ju en oväntat bra eftermiddag i Björkvik. Jag och @svartgrund körde 6.5/106 i 2 timmar mellan 16-18. Bra tryck i grejorna var det 🙂

Ja, jäklar vad det kom igång till slut! De sista vändorna, när du plåtade var det lite lugnare.. så jag lyckades till slut gippa ett par gånger :>

När jag stack iväg hemåt strax före sju, så blåste det saatan! Men det var lite mörkt.

Erik E 
    Deltagare

Det verkar bli segelbart fredag eftermiddag, nån som ska ut? Funderar på AW på Dalarö men kanske möjligen mycket väst…

BJORKVIKSMANNEN 
    Deltagare

Proggarna svänger hit och dit, jäkligt spretigt. Funderar på Stenstrand efter lunch.

Electric 
    Deltagare

Det blir Närlunda eller Farstanäs för mig; beror på hur mycket V resp. SV det blir. Får avgöras på på f.m. på basis av av aktuella obs-er och prognoser … (På fb har också nämnts bl a Brevik och Fudde. Det kommer säkert att vara folk överallt där det funkar på V (eller VSV) ).
    /Lars

Södertörns surfklubb - sodertornsurf.se

2 användare tackade författaren för det här inlägget.
Visar 15 inlägg - 751 till 765 (av 918 totalt)

Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.

svara

Sveriges största community för vindsurfing, kitesurfing, vågsurfing och SUP sedan 1998
©2020 Surfzone - Share the Stoke

Logga in med

Facebook
 Google

Log in with your credentials

or    

Forgot your details?

Create Account