☆ Stockholm 2020 ☆

This topic has 953 svar, 60 deltagare, and was last updated 4 months, 2 weeks sedan by  Kalle.

• Författare
     Pete 
    Deltagare

Jag valde Fituna framför Torö idag (hur var p-situationen där med tanke på surf-SM?) och det funkade helt ok med hårt dragen 5.7; dock fick man hålla sig ute vid första ön och bortåt för fullt tryck (sso). Betydligt färre än förra söndan; vi var bara 5-7 pers på plats. Kul dag! 😊

/Peter

5 användare tackade författaren för det här inlägget.
     Erik E 
    Deltagare

Jag körde en dryg timme på Mjölkudden idag, verkligen en underskattad spot för sydligt så länge det inte är väst i riktningen. Långa bogar och jämn vind och mindre chop än Dalarö. Det kördes mellan 6.5 och 8.0, en andfull seglare på spoten.

4 användare tackade författaren för det här inlägget.
     MrQuality-MrStoke 
    Deltagare

Igår var vi 7 st vindsurfare som körde Dalarö. Jag körde 6.3 andra körde 5.9, 5.8. Lite byigt men det var ändå bra.

www.challengersails.se

2 användare tackade författaren för det här inlägget.
     labbe 
    Deltagare

Åker till fituna strax

Pete 
    Deltagare

Åker ner till Torö K-viken strax, hoppas 4.0 inte blir för stort (det blåser ju apa just nu…)

/Peter

BJORKVIKSMANNEN 
    Deltagare

Jag drar till Lilla S. Där vid 11 ca. Ev Bryggan.

labbe 
    Deltagare

Fituna riggar 4:0

labbe 
    Deltagare

Fituna öppen dörr med 4:0, riggar 3:7 och tar på hjälmen

labbe 
    Deltagare

Fituna fullt tryck 3:7

1 användare tackade författaren för det här inlägget.
     MrQuality-MrStoke 
    Deltagare

Hoppas kunna köra Dalarö idag med 4.6 🙏

www.challengersails.se

Daniel Bing 
    Deltagare

Blev Fituna. 4.0 för stort så bytte till 3.7 😀

1 användare tackade författaren för det här inlägget.
     Pete 
    Deltagare

4.0 funkade på Torö, men aningens utanför min komfortzon; det drog på utav h-e mitt på, lite lugnare att jippa borta vid Kolguskär och i de fina vågorna i viken. Men hade gärna haft 3.7 (det kördes mest typ 3.7-4.2). Aldrig sett så mycket vågsurfare, men mest höll de till längre in i viken mot bryggorna. Ska pröva att länka in ett litet filmklipp, får se om det går…

Edit: https://youtu.be/vITILMRnqWM

/Peter

• Det här svaret redigerades 6 months, 1 week sedan av  Pete.
    Bilagor:

Bilagor:
    9 användare tackade författaren för det här inlägget.
     Grrrr 
    Deltagare

Jag ser bara en bild ☹️
    Vad gör jag fel?

4.0 funkade på Torö, men aningens utanför min komfortzon; det drog på utav h-e mitt på, lite lugnare att jippa borta vid Kolguskär och i de fina vågorna i viken. Men hade gärna haft 3.7 (det kördes mest typ 3.7-4.2). Aldrig sett så mycket vågsurfare, men mest höll de till längre in i viken mot bryggorna. Ska pröva att länka in ett litet filmklipp, får se om det går…

BJORKVIKSMANNEN 
    Deltagare

Kan inte heller se!😢

Pete 
    Deltagare

Kan inte heller se!😢

Vet inte hur det är tänkt att man ska lägga in filmklipp, men testa att högerklicka o öppna länk i nytt fönster (dator) eller tryck o håll o välj öppna i ny flik (Safari på Ajfån). Funkar det?

/Peter

Visar 15 inlägg - 826 till 840 (av 954 totalt)

Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.

svara

Sveriges största community för vindsurfing, kitesurfing, vågsurfing och SUP sedan 1998
©2021 Surfzone - Share the Stoke

Logga in med

Facebook
 Google

Log in with your credentials

or    

Forgot your details?

Create Account