✰ Stockholm 2021 ✰

This topic has 463 svar, 49 deltagare, and was last updated 1 month sedan by  sailortrash.

• Författare
     Sundheden 
    Deltagare

Bra tryck på trälis! 4-10 ms men lång byar så mer kring 6-10

@sundheden dök inte upp, men det beror väl på att det var sol och inte snömos

För kallt för mina händer dock, trots tunna vantar. 6.5 mm på fötterna gör ju inte saken bättre..

Hahaha! 😀 Ja precis… men fick min beskärda del av snö, hagel och 3 härliga grader på lördagen!
    Tyvärr är jag så jäkla låst numer av mitt jobb så jag kommer inte loss på vardagar… det tar rätt hårt ärligt talat när jag missar fina sessions!

Nåväl, lite revanch i lördags vid Öregrund!
    Det var första gången jag var här och var till en början mycket tveksam till att komma ut på vattnet alls.
    Vinden verkade inte komma ända in, man såg den drog 3-500 meter längre ut, det hade väl varit okej om det var lätt att komma i vattnet men det här var en annorlunda spot, parkering inga problem, riggyta inga problem och sen fick man knata ner mellan buskarna med segel och bräda och skutta runt på klipphällarna och sen se till så man inte halkade när man klev i, hala klipphällar, stora stenar och bumlingar väl i vattnet som gömde sig.
    För mig var det inte tal om att kliva upp för att vila eller byta segel utan det blev >1½ timmes segling.
    Tack vare Christoph från Uppsala som pushade så kom vi ut!

Väl på vattnet var det riktigt fint, det var som stora svall som rullade in med en del ramper och jag kan tänka mig att det är ridbart om det bara blåser lite mer, jag körde med Starboard Kode 105 och Severne Gator 5.3.
    Det var rätt härligt längst åt vänster in bredvid en ö där vinden tog fart och vred in lite, väldigt platt så där satte jag några planingsjippar.

Bilagor:

Bilagor:
    8 användare tackade författaren för det här inlägget.
     MrQuality-MrStoke 
    Deltagare

Efter en vecka på Tarifa idag var det dags igen. Ja, igen att frysa ahahaahah.
    Idag körde Dalarö, A.W. vinden skulle vara 7/11 enligt SMHI kl 13.30 men var inte så när jag kom, så riggade 8.2 och stor slalom bräda. Planade hela tiden utan problem men plötsligt efter en timme kom stark vind folk körde 6.7
    typ. Så jag var det endast vindsurfare som planade när jag gick i vatten men var efter 1.5 timme den första också som riggade ner pga 11 m/s med och 8.2 funkade inte så bra ahahha. Det var roligt ändå.

www.challengersails.se

1 användare tackade författaren för det här inlägget.
     Sundheden 
    Deltagare

Har vägen ner till Fituna lagats ännu?

Stefan 
    Deltagare

Närlunda igår var perfekt, fina vindar, sol och (relativt) varmt. Körde foil med 5,2. Men ganska glest med folk, bara en till vindsurfare.

MrQuality-MrStoke 
    Deltagare

Även Fudde var bra i lördags, många där. Sol och fina starka byar, platt vatten

www.challengersails.se

2 användare tackade författaren för det här inlägget.
     Electric 
    Deltagare

Har vägen ner till Fituna lagats ännu?

Ja, det vore bra med rapport om någon prövat att ta sig dit. Inte bara för att kolla vägen utan också för att kolla vindmätaren! Den är nämligen helt “död”. Enligt Jack (ansvarig) så är det troligen batteritorsk (urladdat eller nåt fel i boxen). Eller så har mätaren (eller trädet …) blåst ner 🙁 . Så OM någon tar sig dit så vv försök att kolla hur det ser ut i trädet! Och rapportera här eller till sodertornsurf@gmail.com! (“Tack på förhand”, som det heter).
    /Lars och Jack

Södertörns surfklubb - sodertornsurf.se

Electric 
    Deltagare

Vägen till Fituna är OK!
    Det rapporterade både Stefan M och Jens idag (tack för att ni åkte dit trots frånvaro av vind!).
    Den döda vindmätaren ser ok ut “på håll” (dvs nerifrån) så det blir till för någon av oss att åka dit med en stege och plocka ner den koll av batteri eller vad som orsakat felet.
    /Lars och Jack

Södertörns surfklubb - sodertornsurf.se

• Det här svaret redigerades 2 months, 1 week sedan av  Electric.
    4 användare tackade författaren för det här inlägget.
     Sundheden 
    Deltagare

Fredag 19 november

Bilagor:

Bilagor:
     robertj 
    Deltagare

Japp, imorgon blir det windskate. För kallt för att bada.

Stefan 
    Deltagare

Eftermiddag i Fudde och sen nattsurf 2-6.00 i Brevik med pannlampa😂.

sailortrash 
    Deltagare

Varför inte segla från f-udden till Brevik? Slör sen kring karlsudd mer halvind, lite slalom kring Vaxholm sen bidevind mot Brevik

Jag står med grillad korv i ottan

Stefan 
    Deltagare

Varför inte segla från f-udden till Brevik? Slör sen kring karlsudd mer halvind, lite slalom kring Vaxholm sen bidevind mot Brevik

Hehe, hade det vart lite varmare bara, finns risk att man inte har några fingrar kvar sen för att äta den där korven😂

sailortrash 
    Deltagare

Vi bokar den till midsommar heltenkelt

Sundheden 
    Deltagare

Ser en god möjlighet till surf vid Kapellskär på söndag!
    2°C varmt! 😎
    10 (15)
    m/s
    OSO ↖️
    Snöfall ❄️❄️❄️

Har dock två 50-årsfester jag ska överleva på lördag! Tar bilen så blir det nyktert!

[edit]
    Prognosen har redan försvagats! 😕
    9 (12)

[edit 2]
    Kommer bli många redigeringar av denna post innan helgen! 😜
    Nu ser Fågelödde och Sandarna ok ut för lördag och Gålö för söndag.

Sundheden 
    Deltagare

Nästa år kan jag va med på lite roliga äventyr i skärgården! Hoppas på att få hem foil från Severne till våren! : )

Visar 15 inlägg - 421 till 435 (av 464 totalt)

Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.

svara

Sveriges största community för vindsurfing, kitesurfing, vågsurfing och SUP sedan 1998
©2022 Surfzone - Share the Stoke

Logga in med

Facebook
 Google

Log in with your credentials

or    

Forgot your details?

Create Account