✰ Stockholm 2021 ✰

This topic has 463 svar, 49 deltagare, and was last updated 9 months, 1 week sedan by  sailortrash.

• Författare
     Stefan 
    Deltagare

Jo det är badleksaker, helt tätt inställning (men vet inte om det var det du menade egentligen) men hur dom helst Räkna med 100 kastfall innan du kan kontrollera foilen. Och sen detsamma för varje ny manöver. Det är bara att vänja sig men det är det värt helt klart.

Sundheden 
    Deltagare

Fick en one-on-one snabbkurs av Dieter van der Eyken i mars, gick rätt så bra men lär nog få min beskärda del av hårda fall också!

Detta var efter en timme.
    / Alien 115
    / Redwing 1400
    / Freek 4.8

2 användare tackade författaren för det här inlägget.
     sailortrash 
    Deltagare

Ser bra ut!
    Jag har ingen aning om hurbjag ser ut på foilen…🏄‍♂️🤔

1 användare tackade författaren för det här inlägget.
     Sundheden 
    Deltagare

Det såg ju först ut att bli en riktigt trevlig prognos till Torö på söndag med 4 grader, VSV och 18-19 i byarna men nu ska det istället blåsa ordentligt på torsdag och fredag vid Kapellskär!

Tror det är 36e tillfället jag missar i år pga. vinden är på arbetstid. 😛

Bilagor:

Bilagor:
     Stefan 
    Deltagare

@sundheden Snyggt, så såg det inte ut för mig förstå gången. Jag bailade och fick vingen rakt på smalbenet😂.

Ser ut att blåsa sydvästligt nästa vecka, TIs-Ons, möjligen även Torsdag och även lite varmare. Det blir kanske Dalarö eller Torö.

Edit: Nu är det ändrat till V-NV

• Det här svaret redigerades 9 months, 2 weeks sedan av  Stefan.
     IrieMan 
    Deltagare

@sundheden Snyggt, så såg det inte ut för mig förstå gången. Jag bailade och fick vingen rakt på smalbenet.

Ser ut att blåsa sydvästligt nästa vecka, TIs-Ons, möjligen även Torsdag och även lite varmare. Det blir kanske Dalarö eller Torö.

Edit: Nu är det ändrat till V-NV

Ja, verkar bli typ NV som sagt, funderar på Fågelöudde på onsdag.

• Det här svaret redigerades 9 months, 2 weeks sedan av  IrieMan.
     Stefan 
    Deltagare

Jag insåg nu att det blir ju kolmörkt vid typ 15.00 så blir svårt att hinna men kanske kan jag åka tidigare. F-udde kan nog bli bra imorn för de som kan. Isen borde va borta oxå.

Sundheden 
    Deltagare

Grattis till er som kommer ut till Fågelöudde idag!

Bilagor:

Bilagor:
     Sundheden 
    Deltagare

Någon som tänkt sig ut på vattnet söndag 19/12?

Baksidan Torö ser ut att bli körbar med NNV och även Rangsta!

Bromskär Brygga får starkast vind men troligen för mycket syd samt lååång resa en så kort och kall dag!

Bilagor:

Bilagor:
     Sundheden 
    Deltagare

På väg mot Rangsta!

sailortrash 
    Deltagare

Vart lite pavesurfing i morse, bra med lite teknikträning, hålla igång duckgyben och 360s..

2 användare tackade författaren för det här inlägget.
     Stefan 
    Deltagare

Idag blev det en oväntat episk 4,2 foil session i Rangsta. Min 3e session denna vecka, igår mindre bra och i torsdags oxå bra. Har underskattat Rangsta, det byggde branta/korta vågramper nästan i nivå Torö k-viken. Fick några härliga flygturer och även några mindre härliga kastfall men kändes inte alls kallt. Mina nya 3mm pro limit (da kine kopior) handskar funkade riktigt bra. Var lite jobbigare för underarmarna men frös inget även fast jag badade mycket.

Synd att inte fler åkte dit, det var bara jag och Sundheden ute + nån som hade kört innan (kommer inte ihåg ditt namn, sorry).

7 användare tackade författaren för det här inlägget.
     IrieMan 
    Deltagare

Blev Torö för mig igår med bra tryck i vinden, 5.3 och freeride. Hade funderingar på Rangsta också men det får bli nästa gång. I lördags blev det en bra foilsession på Baggen, lite byigt men oftast riktigt bra, körde då 7.0 och foil.

3 användare tackade författaren för det här inlägget.
     sailortrash 
    Deltagare

Ni är ju klart motiverade…ngt som kommer med åldern eller?

Hatten av dock!

Visar 14 inlägg - 451 till 464 (av 464 totalt)

Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.

svara

Sveriges största community för vindsurfing, kitesurfing, vågsurfing och SUP sedan 1998
©2022 Surfzone - Share the Stoke

Logga in med

Facebook
 Google

Log in with your credentials

or    

Forgot your details?

Create Account