✰ Stockholm 2021 ✰

This topic has 204 svar, 27 deltagare, and was last updated 2 days, 11 hours sedan by  Stefan.

• Författare
     Stefan 
    Deltagare

Kan funka, mätaren visar ca 5-6m/s. Enligt min erfarenhet är det några m/s mer då mätaren sitter på ett träd. Och ytterligare några m/s en bit ut. Tyvärr molnigt så liten sjöbriseffekt tror jag men tillräckligt för foil.

Ses vi där? Jag är där vid 14.00

Edit: mätaren visade korrekt den här gången så räckte knappt för största foil grejer.

• Det här svaret redigerades 1 month, 1 week sedan av  Stefan.
    1 användare tackade författaren för det här inlägget.
     MrQuality-MrStoke 
    Deltagare

Jepp, jag kom upp några gg i början sen bara en gång till slut. Hoppas imorgon blir lite bättre prognos, kanske åker till Kapellskär med foil

www.challengersails.se

MrQuality-MrStoke 
    Deltagare

Jag kör Näsa Äng idag , flera som ska foila där tydligen.

www.challengersails.se

MrQuality-MrStoke 
    Deltagare

Blev många km foil men också många krasch! överriggad med 7.7 och foil idag. 4 foilare och en kite foil på Näsa äng

www.challengersails.se

3 användare tackade författaren för det här inlägget.
     sailortrash 
    Deltagare

Blev en kort sväng med lite vind vid Brevik, men jag testade vinge för först gången – det grymt Nice! Och lätt faktiskt, mkt likt vindsurf
    Kom inte upp foilen, för lite vind/dålig teknik, men vinge var grymt kul och det ska bli mer av den varan i lätta vindar tveklöst. Kan rekommendera alla att testa! Vingen är helt vinktlös, man känner sig nästan lite ”fri” utan rigg. Tror det är väldigt bra för foilteknik också, när man väl kommer upp…

2 användare tackade författaren för det här inlägget.
     MrQuality-MrStoke 
    Deltagare

AW på Dalarö idag, kommer att öka betydligt mina vindsurfing dagar i år med foil ahahahha

www.challengersails.se

Stefan 
    Deltagare

Dalarö blir nog perfekt med foil idag, åker dit sen em

Pete 
    Deltagare

Fituna funkade fint idag, soligt o skönt + ok tryck i 7.8. Stundvis funkade det bra även för dem med någon kvadrat mindre. 🙂

/Peter

4 användare tackade författaren för det här inlägget.
     Stefan 
    Deltagare

Vad tror ni om Fituna idag? Någon som ska dit?

Pete 
    Deltagare

Vad tror ni om Fituna idag? Någon som ska dit?

Kollar man SMHI för Himmerfjärden ser det ut som om grundvinden väst ligger kvar hela dagen idag, så jag skulle inte chansa. Det ser lite bättre ut imorgon sent på eftermiddagen just nu. Men inga garantier förstås, proggen ändras och verkligheten blir ju vad den blir 🙂

/Peter

2 användare tackade författaren för det här inlägget.
     Daniel Bing 
    Deltagare

Vad tror ni om Fituna i morgon?

• Det här svaret redigerades 1 month sedan av  Daniel Bing.
     Kalle 
    Deltagare

Ok, det här kan låta lite förmätet, men antingen hänger jag i stan och kör Fituna på lördag, eller så åker jag 6 timmar till Skåne och kan köra näset lördag/söndag. Beslutsångest!

Förmätet eller inte 🙂 men jag åker till Skåne ikväll. Som det ser ut nu blir det Ljunghusen (troligen inga vågor), eller möjligen Kämpinge med möjligen lite vågor, på lör em och Skanör sön fm.

Daniel Bing 
    Deltagare

Galant! Jag åker också ner.

Ok, det här kan låta lite förmätet, men antingen hänger jag i stan och kör Fituna på lördag, eller så åker jag 6 timmar till Skåne och kan köra näset lördag/söndag. Beslutsångest!

Förmätet eller inte 🙂 men jag åker till Skåne ikväll. Som det ser ut nu blir det Ljunghusen (troligen inga vågor), eller möjligen Kämpinge med möjligen lite vågor, på lör em och Skanör sön fm.

sailortrash 
    Deltagare

Deprimerande att kolla SMHI, verkar bli ytterligare 1 v med regn och växlande vindstilla

Sämsta maj på bra länge…

Erik E 
    Deltagare

Deprimerande att kolla SMHI, verkar bli ytterligare 1 v med regn och växlande vindstilla

Sämsta maj på bra länge…

Sant inte toppen, men det dyker ju up små luckor om man tittar på prognosen med lite kortare varsel.
    Gäålö på tisdag eftermiddag kan bli bra:
    https://www.yr.no/en/forecast/hourly-table/2-3214199/Sweden/Stockholm/Sk%C3%A4l%C3%A5kersviken?i=1

Kanske når in till fudde också om man vil hålla sig närmre stan

Visar 15 inlägg - 106 till 120 (av 205 totalt)

Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.

svara

Sveriges största community för vindsurfing, kitesurfing, vågsurfing och SUP sedan 1998
©2021 Surfzone - Share the Stoke

Logga in med

Facebook
 Google

Log in with your credentials

or    

Forgot your details?

Create Account