✰ Stockholm 2022 ✰

This topic has 243 svar, 17 deltagare, and was last updated 1 day, 1 hour sedan by  Stefan.

• Författare
     IrieMan 
    Deltagare

Ja, blev riktigt bra på Dalarö idag, kanonväder och en massa folk på vattnet! Körde 7.0 och fena i ca 3 timmar.

5 användare tackade författaren för det här inlägget.
     MrQuality-MrStoke 
    Deltagare

jag drar till Fituna nu!

www.challengersails.se

sailortrash 
    Deltagare

Vad tror ni om Dalarö imorrn? Den (relativt) hårda jämna vinden lockar…

Daniel Bing 
    Deltagare

Japp, jag sticker till Dalarö i morgon. Typ 10-15.

Stefan 
    Deltagare

Jag funderar på dalarö alternativt torö imorn

Körde också Dalarö igår. Vinge 4kvm och sen windfoil med 4,8an. Många på vattnet så lite trångt men kul ändå.

• Det här svaret redigerades 1 month sedan av  Stefan.
    1 användare tackade författaren för det här inlägget.
     Daniel Bing 
    Deltagare

Kanske byter till Torö idag. Ser också v-toppen ut. Någon som ska med?

Stefan 
    Deltagare

på väg till torö nu

sailortrash 
    Deltagare

”Trälis går av” – Vart en kanoners förmiddag på trälis. På foil ber man inte om bättre, möjligen dyningar då…
    2 h med fullt tryck i 5.2 och 5.7 – sen ökade det till stadiga freeridevindar. 4 pers på vattnet, mer vind än vad men pallar utnyttja!

3 användare tackade författaren för det här inlägget.
     MrQuality-MrStoke 
    Deltagare

Idag missade Dalarö vind men grattis till dem som fick en kanon dag, verkade vara upp till 13 m/s runt 17.00 tiden idag. Igår fick bra vi d på Fituna med 7.7 fram till regn kom. Mätare vid Fituna fungerar inte som det ska tror jag,så bättre ha koll på mätare på Viva.

www.challengersails.se

2 användare tackade författaren för det här inlägget.
     Daniel Bing 
    Deltagare

Körde Torö idag. 5,2 i morse. Sen minska det sakta så slutade vid 14 med 6,7 och racebräda. Men då jävlar gick det fort. Sen kom vindeln tillbaka men så var det dags för att hämta på föris.

5 användare tackade författaren för det här inlägget.
     Stefan 
    Deltagare

Torö var episkt! Ganska platt vatten när jag kom strax efter 12 men mot kvällen rullade det in vågor även i k-viken. Kryssade med foil oxå utanför stenstanden och surfade dyningar som var som berg.

4 användare tackade författaren för det här inlägget.
     robertj 
    Deltagare

Segt ett tag, fick tom leta efter det här ämnet. Bra västtryck igår och idag i samband med väderomslag. Förkyld så strandsatt ändå…

Stefan 
    Deltagare

Ja lite segt i detta forum nuförtiden, kanske många som åkt på semester.

Tog idag en långtur från kaggeholm till rasta/björkfjärden med wizard 115, freestylefoil och 3,6. Det blåste ganska rejält och var konstant ej byig vind. Tidvis ordentligt överriggad med freek 3,6an så hade nog planat utan foil oxå med 1kvm större segel gissar jag. Träffade på en vindsurfare långt ute på fjärden.

robertj 
    Deltagare

Trotsade förkylningen och körde kvällssurf på trälhavet. Överriggad med 5.9 och foil, 5.0 hade räckt. Liknande progg imorgon men +14 och regn dämpar lusten något. Btw förundrad hur båtägare verkar tycka det är ok att passera framför nosen på en. Idag kom en snett bakifrån i lovart. Hörde han men kunde inte se han förrän han sneddade framför.

3 användare tackade författaren för det här inlägget.
     hessu 
    Deltagare

Riggar 8,7 segel ,145l på Dalarö.

1 användare tackade författaren för det här inlägget.
Visar 15 inlägg - 211 till 225 (av 244 totalt)

Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.

svara

Sveriges största community för vindsurfing, kitesurfing, vågsurfing och SUP sedan 1998
©2022 Surfzone - Share the Stoke

Logga in med

Facebook
 Google

Log in with your credentials

or    

Forgot your details?

Create Account