✰ Stockholm 2022 ✰

This topic has 243 svar, 17 deltagare, and was last updated 1 day, 1 hour sedan by  Stefan.

• Författare
     sailortrash 
    Deltagare

Sjukt med vind vart det, lätt 15-16 en bit ut
    Gick inte att köra ngt med kontroll, försökte mig på en 650 vinge och 3.8

Verkar ha droppar neråt måttliga 7-11 elle så nu

Stefan 
    Deltagare

Torö funkade ok med 5.3 i förmiddags. Förmodligen ännu bättre nu.

Har aldrig kört torö på väst, blir det vågor eller mest choppigt? Funderar om värt resan då Björkfjärden levererar vågor på västliga vindar.

IrieMan 
    Deltagare

Har aldrig kört torö på väst, blir det vågor eller mest choppigt? Funderar om värt resan då Björkfjärden levererar vågor på västliga vindar.

Torö är väl egentligen bäst på Väst men då är det Stenstranden som gäller. Om det har blåst S-SV hårt ett tag och sen vrider upp till Väst så blir det side shore med stora vågor på Stenstranden.

1 användare tackade författaren för det här inlägget.
     Stefan 
    Deltagare

Torö är väl egentligen bäst på Väst men då är det Stenstranden som gäller. Om det har blåst S-SV hårt ett tag och sen vrider upp till Väst så blir det side shore med stora vågor på Stenstranden.

Tack för svar, jo det vet jag och har om jag tänker efter nog kört på västligt på stenstranden då det vridit från sydväst. Men frågan är om rak väst utan föregående sydlig vind ger några vågor? Eller lite större dyningar längre ut iaf som är surfbara med foil? Har ingen lust att åka så långt om det är samma som hemma.

Visar 4 inlägg - 241 till 244 (av 244 totalt)

Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.

svara

Sveriges största community för vindsurfing, kitesurfing, vågsurfing och SUP sedan 1998
©2022 Surfzone - Share the Stoke

Logga in med

Facebook
 Google

Log in with your credentials

or    

Forgot your details?

Create Account