Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing ☆ Stockholm 2019 ☆

  • irieman

    Medlem
    1 augusti, 2019 vid 01:21

    Gålö imorrn torsdag ser inte alls ut som ett alternativ tycker jag. Både fel riktning o styrka: nordlig o klen vind. Tror man måste ända ut i norra ytterskärgårn för surf. Lördag kanske, som sagt…

    Jo, prognosen har ändrats till det nu, tidigare var det NO och 7-10 typ, men men…. blir nog lördagen istället.

  • sundheden

    Medlem
    1 augusti, 2019 vid 13:44

    Tänkte bara rapportera att även jag var ut i tisdags (30/7).

    Det blev Stora Värtan från Näsaängsbadet, lite guppande 100 meter ut bakom holmen sen var det full patte i 7.0an…
    Körde drygt 3 timmar med avtagande vind men det blev nära 10 mil ändå.
    Hade gått lika fint med 6.0 freeride och mindre bräda men för mig var det race-segel och bräda.
    Fan va skönt att surfa av sig efter 3½ veckas surftorka!!!!!!

    Overdrive 7.0 & iSonic 72.

  • evert

    Medlem
    2 augusti, 2019 vid 08:23

    Räcker vinden, tro, för Gålö imorgon? Funderar annars på heldagsutflykt till Bromskär. Någon som vet hur hårt det måste blåsa för att vara bra där? 🤔

  • irieman

    Medlem
    2 augusti, 2019 vid 10:28

    Hmmm… ja prognosen verkar ha sänkts något beroende på vilken app man kollar. Tror jag provar Gålö ändå från fm, förhoppningsvis så funkar det med 7.8 i alla fall med slalom eller foil. Bromskär ser ju dock intressant ut, bättre vind där imorgon, har dock aldrig varit där så jag vet inte vilken riktning som funkar bäst.

  • sundheden

    Medlem
    2 augusti, 2019 vid 15:12

    Räcker vinden, tro, för Gålö imorgon? Funderar annars på heldagsutflykt till Bromskär. Någon som vet hur hårt det måste blåsa för att vara bra där?

    Jag har också funderat på en heldagsutflykt till Bromskär beroende på hur prognosen utvecklas under dagen.
    Den har tyvärr försvagats. Frågan är vart man drar gränsen, vill inte gärna köra den långa sträckan och få guppa.
    Jag har bara varit där 2ggr tidigare på N – NON och då har utdelningen varit on point efter prognosen.
    Drömmer fortfarande om förra året då det var 1 timme 6.5… vinden ökade enligt prognos, riggade 5.5 men var direkt överriggad, rigga 4.7 och körde med den i 3 timmar. Halleluja!

  • irieman

    Medlem
    2 augusti, 2019 vid 17:56

    Bromskär låter intressant, bättre vind där imorgon än Gålö som det ser ut nu men jäklar vilken tid det tar att ta sig dit, kollade Google, skulle ta minst 2,5 timme för mig.

  • evert

    Medlem
    2 augusti, 2019 vid 18:32

    Ja.. har dock “endast” 2 h, men om utdelningen skulle vara garanterad skulle det kännas värt det.. Å andra sidan alltid trevligt med en rejäl utflykt, se ngt nytt! 🙂

  • sundheden

    Medlem
    2 augusti, 2019 vid 19:14

    Kolla alltid med Waze. Google visar alltid runt 2 timmar för mig med men Waze visar den 1.25. Förra året tog det i själva verket 1.20.

    Beror såklart hur tung man är på högerfoten och tajming med de två trafik-färjorna.

    Har man en hel dag utan planer så är det en härlig dagstrip om vädret är bra.

    Nuvarande prognos är på gränsen och har inte övertygat mig.

    Attachment Image
  • irieman

    Medlem
    2 augusti, 2019 vid 19:44

    1.20 låter ju mycket bättre! 😉 Ja, lite lockande är det allt, 8-10 m/s borde ju ändå funka klockrent för slalom / freeride med 7.0-7.8.

  • sundheden

    Medlem
    2 augusti, 2019 vid 20:04

    1.20 låter ju mycket bättre! Ja, lite lockande är det allt, 8-10 m/s borde ju ändå funka klockrent för slalom / freeride med 7.0-7.8.

    8 (11) till och med… Klicka på bilden så ser du hela dan! =)

  • levieux

    Medlem
    2 augusti, 2019 vid 22:47

    Väldigt sugen att åka dit också. Var där förra året och hade en grym rolig dag.
    Vinden måste dock inte vara för mycket N-NO annars är Söderöra i vägen och stör väldigt mycket (vilket till slut hände mig när vinden hade vridit). Det måste vara nord för att det ska funka.

  • irieman

    Medlem
    2 augusti, 2019 vid 23:26

    Ok, hmmm…. som det är nu verkar det pendla mellan N och NNO under dagen. Jag kollar proggen imorgon bitti och bestämmer mig då.

  • evert

    Medlem
    3 augusti, 2019 vid 00:32

    Ja, ser ut att ha blivit jämnare vind över dagen. Bestämmer också imorgon bitti.

  • evert

    Medlem
    3 augusti, 2019 vid 09:14

    Jag kommer nog dra till Bromskär idag. Bästa vind verkar vara från 15 och framåt, så kanske siktar på att anlända någon gång efter 13.

    Hur tänker ni andra?

  • irieman

    Medlem
    3 augusti, 2019 vid 10:45

    Ja, Bromskär ser bra ut. Jag är på! Kan vara kul att prova ett nytt ställe. Tar med allt från 5.3 till 7.8 och freeride, slalom och foil så får man se. Är det några grund man behöver se upp med? Drar nog inom en kvart.

Sida 17 av 41

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing ☆ Stockholm 2019 ☆

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.