Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing ☆ Stockholm 2019 ☆

  • sundheden

    Medlem
    2 oktober, 2019 vid 14:42

    Trodde INTE att det skulle va sånt tryck i vinden igår!
    Stack till Fågelöudde och insåg misstaget att inte ta med smågrejerna men jag kunde ju heller inte missa tillfället att få plana.
    Så det blev 7.0 (race) vilket var det minsta jag hade med + min iSonic 72.
    HELVETE vilket drag under galoscherna det blev! Lite fel vinkel för fjärden men på Bogesundsidan fanns all vind, 4.7 och 94 fsw hade vart fint!

    Körde öppen dörr ett par vändor men sen väntade jag 1.1/2 timme tills vinden avtog lite, sen fick jag 1 timmes fin segling i full fart.
    Den nya Z-fenan på 37cm gav väldigt bra kontroll. Sjukt nöjd!

  • sundheden

    Medlem
    2 oktober, 2019 vid 14:50

    Dario (Mr Quality) gul/grönt segel och Göran röd/vitt segel vid Fågelöudde igår.

    [EDIT POST] Hellskotta va rutten bild det blev när jag delade videor från mobilen här…

  • electric

    Medlem
    2 oktober, 2019 vid 15:21

    Trodde INTE att det skulle va sånt tryck i vinden igår!
    Stack till Fågelöudde och insåg misstaget att inte ta med smågrejerna men jag kunde ju heller inte missa tillfället att få plana.
    Så det blev 7.0 (race) vilket var det minsta jag hade med + min iSonic 72.
    HELVETE vilket drag under galoscherna det blev! Lite fel vinkel för fjärden men på Bogesundsidan fanns all vind, 4.7 och 94 fsw hade vart fint!
    Körde öppen dörr ett par vändor men sen väntade jag 1.1/2 timme tills vinden avtog lite, sen fick jag 1 timmes fin segling i full fart.
    Den nya Z-fenan på 37cm gav väldigt bra kontroll. Sjukt nöjd!
    “>

    Ang. gårdagen så får väl även jag rapportera: Vi var några som valde Närlunda – och där var det så perfekt det kunde vara! Helt rätt riktning och jag med 6.0 hade planing i princip hela tiden, ända inifrån viken (där det brukar vara lite väl mycket av och på). Framåt 14-15-tiden ökade dessutom vinden. De andra körde lite större. Dessutom var det sol – och varmt i vattnet (iaf varmare än i luften). Nice dag (inte minst för att jag fick “revansch” på den där Närlunda-söndagen för två veckor sedan när det blåste apa och jag inte ens kunde bemästra mitt 4.2).
    /Lars

  • evert

    Medlem
    3 oktober, 2019 vid 13:50

    Funderar på Gålö imorgon em. Eller för mkt nord? Alternativ nära stan?

    Nån fler i samma tankar?

  • pete

    Medlem
    3 oktober, 2019 vid 14:23

    Så sent som igår hade jag tankar om Gålö fredag, men nu säger SMHI NNO 15° och svagare vind, så det ser ut som en säker bomkörning om du frågar mig… 🙁

  • evert

    Medlem
    3 oktober, 2019 vid 14:53

    Så sent som igår hade jag tankar om Gålö fredag, men nu säger SMHI NNO 15° och svagare vind, så det ser ut som en säker bomkörning om du frågar mig… 🙁

    Det trodde jag om tisdagens surf på Fågelöudde.. Vad är värst, bomkörning eller bommad körning..? 😥

  • irieman

    Medlem
    3 oktober, 2019 vid 21:44

    Har också funderat på Gålö imorgon em men det var ju mer NO förut, nu känns det lite för mycket N? Ev kan söndagen kanske ge lite NO ser det ut som just nu.

  • mrquality

    Medlem
    11 oktober, 2019 vid 21:17

    Hej! Imorgon blåser bara på Torö? Vart ska man åka stenstrand eller kärringviken??? Om jag minns det bra kärringviken är plattare vatten. Riktning verkar vara ok. Någon som ska dit?

    Attachment Image
  • karlklasen

    Medlem
    12 oktober, 2019 vid 19:32

    Var det någon som körde på Torö idag? Enl vindmätaren på Landsort borde det ha varit helt OK.

  • mrquality

    Medlem
    12 oktober, 2019 vid 21:30

    Var det någon som körde på Torö idag? Enl vindmätaren på Landsort borde det ha varit helt OK.

    Vi var 3 som planerade köra på Torö,åkte kl 9.30 från Sthlm. Jag körde min Liquido 9.2 för att ville bara plana idag och det blev den 😁Andra körde 7.0 och 7.5 och 7.9. Det var inte superstark vind som proggen visade igår kväll men det var ändå en bra vindsurfing dag.

  • mrquality

    Medlem
    19 oktober, 2019 vid 09:12

    Dalarö>8.6Dalarö>8.6Dalarö>8.6Dalarö>8.6Dalarö>8.6Dalarö>8.6Dalarö>8.6Dalarö>8.6Dalarö>8.6Dalarö>8.6 Idag blir den! 🤙🏻🌊

  • karlklasen

    Medlem
    19 oktober, 2019 vid 09:25

    Jämn o fin vind på Torö. 6.5 var OK / lite stort

  • karlklasen

    Medlem
    19 oktober, 2019 vid 09:26

    Glömde nämna att det är sol och plus 10 grader 😍

    Attachment Image
  • evert

    Medlem
    19 oktober, 2019 vid 18:09

    Dalarö var fint idag. Gick ut 11.50, lite lite vind för 7.2, och kom upp 13.10 totalt överriggad.

    Väldigt varmt och skönt i vattnet. Härligt med sydliga vindar, sol och alla höstfärger!

  • pete

    Medlem
    19 oktober, 2019 vid 18:16

    Vinden höll i sig till tvåtiden på Torö, då blev det för klent med 5.7. 8-10 vindsurfare, några kajtare. Varmare än väntat. En ok dag; man känner sig inte jättebortskämd den här hösten tycker jag…

Sida 32 av 41

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing ☆ Stockholm 2019 ☆

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.