Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing ☆ Stockholm 2019 ☆

  • g_l

    Medlem
    17 november, 2019 vid 17:02

    Hej alla Brevikssurfare!
    Var höll ni hus idag? Det var varmt och skönt både i luften och i vattnet.
    Som vanligt kom och gick vinden, men jag fick bra planing med 6,5 när vinden låg på!

  • irieman

    Medlem
    17 november, 2019 vid 17:42

    Blev kanon på Torö! Körde 4.7 och vågis. Överriggad i början men efter lite tweakande blev det riktigt bra. Körde några timmar sen la det sig. Men man hade nog kunnat köra 6.0 till solen gick ner. Massa folk på plats.

  • gustav1980

    Medlem
    17 november, 2019 vid 17:49

    Dalarö var också fint idag!

  • smurfolle

    Medlem
    18 november, 2019 vid 11:08

    Verkar ju som att man missade en toppendag på Torö igår, kunde inte komma loss.. Är det nån som ska dit imorgon? Ser ju att kunna bli bra. Åker nog dit vid 9,10

    Attachment Image
    • Detta svar ändrades 4 år, 5 månader sedan av  smurfolle.
  • b-son

    Medlem
    18 november, 2019 vid 16:37

    På tal om Torö

    Vindmätaren som Södertörns Surfklubb satt upp på Örudden på Torö är nu flyttad till ett annat träd i närheten.
    Den nya placeringen som möjliggjordes av en högre stege, är närmare vattnet, högre upp och högre upp från trädkronan. Mastdelarna är dessutom bättre sammanfogade.
    Förhoppningen är att få betydligt mer rättvisande vindstyrka och vindriktning och även i en lite större vindsektor.
    Den borde visa verklig vind mellan Ost och Västsydväst/ Sydväst ungefär.
    Framtiden får utvisa om det stämmer.

    Björn W

  • karlklasen

    Medlem
    18 november, 2019 vid 18:47

    Jag funderar också på Torö imorgon, k-viken/Örudden riggad och klar 10.00 i så fall (behöver bryta ihop vid 11-rycket).

  • smurfolle

    Medlem
    18 november, 2019 vid 20:34

    Ah va bra! Ses!

    Jag funderar också på Torö imorgon, k-viken/Örudden riggad och klar 10.00 i så fall (behöver bryta ihop vid 11-rycket).

  • karlklasen

    Medlem
    19 november, 2019 vid 00:18

    Topp! 5.5 borde väl räcka som största segel att packa med?

    Ah va bra! Ses!

    Jag funderar också på Torö imorgon, k-viken/Örudden riggad och klar 10.00 i så fall (behöver bryta ihop vid 11-rycket).

  • smurfolle

    Medlem
    19 november, 2019 vid 08:17

    Man hoppas ju på det men man vet ju aldrig med Torö .. Jag har alla segel i takboxen. Åker nu så är där om en timme!

    Topp! 5.5 borde väl räcka som största segel att packa med?

    Ah va bra! Ses!

    Jag funderar också på Torö imorgon, k-viken/Örudden riggad och klar 10.00 i så fall (behöver bryta ihop vid 11-rycket).

  • karlklasen

    Medlem
    19 november, 2019 vid 08:31

    Jag är där ca 9.40

  • pete

    Medlem
    19 november, 2019 vid 10:33

    Jag börjar bli gammal. Valde kontorsvärmen 🙁

  • karlklasen

    Medlem
    19 november, 2019 vid 13:39

    Det var lite klen vind, dessutom avtagande. Körde först 5.5 o sen 6.5 men fick ändå kämpa på för att hålla planingen (iofs med vågbräda). Men det var varmt och soligt!

  • tinka

    Medlem
    21 november, 2019 vid 20:23

    Någon som har planer för surf imorgon?

  • nordsurfer

    Medlem
    29 november, 2019 vid 17:44

    Was in Galo today. After floating a bit out of the bay the wind started to work, but forecast was faulty and wind dropped after 14.00. Still had some fun but due to direction it was more like Gust-surfing, planning only 50% of time 🙂

  • evert

    Medlem
    30 november, 2019 vid 23:57

    Was in Galo today. After floating a bit out of the bay the wind started to work, but forecast was faulty and wind dropped after 14.00. Still had some fun but due to direction it was more like Gust-surfing, planning only 50% of time 🙂

    Wasn’t it very cold.. 🥶

Sida 37 av 41

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing ☆ Stockholm 2019 ☆

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.