Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing ✰ Stockholm 2021 ✰

  • christer-b

    Medlem
    19 juni, 2021 vid 12:06

    Provar nog Fituna idag, ser ut som sydligt framåt 14-tiden.

    Jag åker också ner till Fituna om en stund och hoppas på lite vindar i em för Foil

  • Stefan_Foil

    Medlem
    19 juni, 2021 vid 16:17

    Är det nån vind i Fituna? Jag hade tänkt åka idag men ser lite klent ut även för foil.

  • irieman

    Medlem
    19 juni, 2021 vid 22:30

    Blev bra med foil och Fituna idag. Gick väl i vid 15 typ och då var det lite klent men sen blev det bara bättre och bättre, körde 9.0 men runt 18-tiden hade det nog räckt med 6.0. Höll på till 19 ungefär. När jag drog därifrån vid 20 så började blåsa på ordentligt, typ 8-10 m/s.

  • henryk

    Medlem
    19 juni, 2021 vid 22:58

    🙂

  • irieman

    Medlem
    20 juni, 2021 vid 01:20

    🙂

    Ah, kul! Tack för film! 👍🤙

  • sailortrash

    Medlem
    20 juni, 2021 vid 21:12

    Idag var det slingshot foil demo
    Några tappra letade sig till Brevik, norr om stan och fick testa lite prylar

    @Stefan Haber kan berätta hur det var att rippa runt på wizard 130 och infinity 76. Såg fint ut på håll, och glad var han på väg upp ur vattnet!

  • pete

    Medlem
    20 juni, 2021 vid 23:48

    Blev kvällssession på Fituna; från svag sydost hela dan sa proggen två timmar med sydlig vind upp emot 10 m/s mellan kl 18-20 och det stämde bra 😊

  • irieman

    Medlem
    21 juni, 2021 vid 07:37

    Blev Erstaviken och foil igår, riktigt kul dag! Bra tryck i vinden mitt på dagen för att sedan mojna och komma tillbaka ännu starkare. Sen var det full planing även för de med fena och 7,0.

  • Stefan_Foil

    Medlem
    21 juni, 2021 vid 07:52

    Körde första gången i Brevik, Åkersberga sen em igår bland många badande och körde själv också i badbyxor utan att frysa. Det var bättre vind än i Näsby park som jag åkte förbi på vägen, vinden låg på SO tror jag. Lånade Mårtens demo-kit Wizard 130 och infinity 76 foil, (tack Mårten). Fick en positiv överraskning faktiskt. Mycket roligare bräda än min jp 150 ihop med mitt 4 lattade 6,8 och foilen va märkbart snabbare än min glide foil large som också är på 1600cm2. Kort bräda kräver mer pumpning men är samtidigt lättare att pumpa så man kommer upp snabbare om man kan tekniken. Blåste ca 6m/s och mindre byigt än väntat om man höll sig inom ett begränsat område där vinden var relativt konstant.

    https://youtu.be/3dnA834JbAA

    • Detta svar ändrades 2 år, 10 månader sedan av  Stefan_Foil.

  • sailortrash

    Medlem
    30 juni, 2021 vid 21:05

    Dött på konfen mitt i säsong? Inget hype kring Gålö trots proggen?

    Imorrn blir det ialllafall (nord)ostkaka vid Österskär, kommer bli foil för mig men det lär synas slalom på vattnet oxå

  • hessu

    Medlem
    30 juni, 2021 vid 21:15

    Jag kör Gålö imorgon eftermiddag/kväll.

  • bjorkviksmannen

    Medlem
    1 juli, 2021 vid 10:13

    Lutar åt en repa på Baggen runt lunch. Lätt frånland i Björkvik enligt rapport.
    Uppdat: Nu har det enligt folk på plats blivit seglingsbart vid Lilla S. Åker dit ist.

  • robertj

    Medlem
    1 juli, 2021 vid 10:29

    Kör österskär vid lunch. Frånlandsvind, kan vara bra en bit ut. Hade jag haft möjlighet hade jag kört näsaäng.

  • kallen

    Medlem
    1 juli, 2021 vid 10:38

    Blir nog Näsa äng i em. Tror det är bättre än Sticklinge?

  • robertj

    Medlem
    1 juli, 2021 vid 11:07

    Näsaäng är perfekt vid no

Sida 14 av 32

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing ✰ Stockholm 2021 ✰

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.