Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing ✰ Stockholm 2021 ✰

  • pete

    Medlem
    20 september, 2021 vid 14:37

    Kom lite senare till Gålö men kändes som att vinden började trycka på mer när jag gick i vattnet, körde 6.0 och foil och det blev kanon! Dock så körde jag på det där förbannade grundet igen! Vanskligt med foil på Gålö ibland.

    Ofrånkomligt Mårten, du vet ju att det är ditt öde… 😉

    Attachment Image
  • irieman

    Medlem
    21 september, 2021 vid 01:21

    Kom lite senare till Gålö men kändes som att vinden började trycka på mer när jag gick i vattnet, körde 6.0 och foil och det blev kanon! Dock så körde jag på det där förbannade grundet igen! Vanskligt med foil på Gålö ibland.

    Ofrånkomligt Mårten, du vet ju att det är ditt öde… 😉

    Jo, jag vet. Har hört att den ska heta så. Det är väl därför jag har gått på där två gånger nu….. 🤔

  • irieman

    Medlem
    21 september, 2021 vid 01:26

    Kom lite senare till Gålö men kändes som att vinden började trycka på mer när jag gick i vattnet, körde 6.0 och foil och det blev kanon! Dock så körde jag på det där förbannade grundet igen! Vanskligt med foil på Gålö ibland.

    Jag missade grundet men några gånger fick jag kastfall pga sjögräset så var ungefär samma sak som att köra på grund, tvärstopp. Annars riktigt bra session med 4,7, även en till som körde 4,7 och en annan körde 5,3 överriggad.

    Hur gick det för dig, blev det några skador?

    Blev en del repor, både på vingen och fuselaget. Körde dessutom på ett annat grund i somras på Gotland med en annan vinge så jag skulle behöva fixa med expoxi. Nån som har nåt tips förresten på vilken epoxi man ska ha på kolfiber och vilken metod man ska använda?

    Annars så körde jag vidare och förutom grundstötningen och att man körde in i rejäla sjögrässjok ibland så var det en riktigt kul session.

  • kallen

    Medlem
    21 september, 2021 vid 17:28

    Om prognosen håller blir det Dalarö eller Fituna img efter lunch. Hoppas att jag inte blir ensam?

  • sundheden

    Medlem
    22 september, 2021 vid 09:08

    Det ser ut att kunna bli bra vind vid Öregrund, Grepen på lördag… Någon som vet exakt vart man kliver i?

  • levieux

    Medlem
    23 september, 2021 vid 11:33

    Det ser ut att kunna bli bra vind vid Öregrund, Grepen på lördag… Någon som vet exakt vart man kliver i?

    På min tid, när jag fortfarande ung och oskyldig, parkerade jag längs ut på kyrkokogatan, sjötullsgatan eller långgatan.
    Stället har dock förändrats mycket så mig skall du inte lyssna på!

  • Stefan_Foil

    Medlem
    23 september, 2021 vid 12:38

    Kom lite senare till Gålö men kändes som att vinden började trycka på mer när jag gick i vattnet, körde 6.0 och foil och det blev kanon! Dock så körde jag på det där förbannade grundet igen! Vanskligt med foil på Gålö ibland.

    Jag missade grundet men några gånger fick jag kastfall pga sjögräset så var ungefär samma sak som att köra på grund, tvärstopp. Annars riktigt bra session med 4,7, även en till som körde 4,7 och en annan körde 5,3 överriggad.

    Hur gick det för dig, blev det några skador?

    Blev en del repor, både på vingen och fuselaget. Körde dessutom på ett annat grund i somras på Gotland med en annan vinge så jag skulle behöva fixa med expoxi. Nån som har nåt tips förresten på vilken epoxi man ska ha på kolfiber och vilken metod man ska använda?

    Annars så körde jag vidare och förutom grundstötningen och att man körde in i rejäla sjögrässjok ibland så var det en riktigt kul session.

    Kolla YT, t ex Kitecrave.

    Använd epoxy som är lite tjockare och går att slipa, tex blanda microballonger i lamineringsepoxi eller köp färdig epoxi filler eller liknande. Ett tips är att tejpa runt skadan så du inte behöver slipa så mycket. Egentligen samma sak som att laga brädor.

  • Stefan_Foil

    Medlem
    25 september, 2021 vid 10:45

    Någon som ska ut idag? Ser ut att va VNV vind så kanske Närlunda kan funka. Eller Rangsta kanske men vet inte om spotet funkar på den vindriktingen, har aldrig varit där

  • erike

    Medlem
    25 september, 2021 vid 11:44

    Någon som ska ut idag? Ser ut att va VNV vind så kanske Närlunda kan funka. Eller Rangsta kanske men vet inte om spotet funkar på den vindriktingen, har aldrig varit där

    Undvik Fudde i alla fall – lidingöloppet idag! Annars kanske Lövstabadet är ok idag, för lite vind för fena dock.

  • irieman

    Medlem
    25 september, 2021 vid 12:38

    Är på Torö nu och tänkte foila.

  • sailortrash

    Medlem
    27 september, 2021 vid 18:15

    Vind – check
    Knä – check (alltså skada över)

    Nu blir det sydostkaka vid Brevik imorrn från lunch och vidare under veckan!

  • kallen

    Medlem
    28 september, 2021 vid 09:50

    Näsaäng efter lunch!

  • sailortrash

    Medlem
    28 september, 2021 vid 19:38

    Bra tryck idag! bättre vind än normalt vid brevik. Fick köra Infinity 65 vingen ordentligt, har vloggat en test på den på min sida på facet. Jag GPS:ade oxå idag – toppade 28.7 knop (!). Ingen fen-slalom hade närmat sig det i denna chopp kan jag säga. Chockad över denna speed, men så gick det j-vligt snabbt ut ur gipparna oxå =), var inte många gånger man kom stående ut…

    Foil är verkligen helt crazy, inte bara kan man öva freestyle och fullplansgipp i 5-7 m/s, man kan köra riktigt fort också.

  • Stefan_Foil

    Medlem
    29 september, 2021 vid 14:49

    28,7 knop är imponerande.

    Körde igår på närmsta vatten (Kyrkfjärden Ekerö) och det var extremt byigt som väntat. Jag sloggade mest och svor att detta nog blir sista gången jag surfar hemma. Hade nog varit episkt på många andra ställen men hade inte möjlighet att åka. Men mot slutet kom en längre by och då satte jag min första 360 på foil. Filmade med Gopro på hjälmen.

    Stoked

  • pete

    Medlem
    29 september, 2021 vid 21:02

    …annars har det varit fina dagar på den Steniga Stranden också 🙂

    Attachment Image
Sida 24 av 32

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing ✰ Stockholm 2021 ✰

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.