Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing ✰ Stockholm 2021 ✰

  • mrquality

    Medlem
    29 oktober, 2021 vid 18:06

    Efter en vecka på Tarifa idag var det dags igen. Ja, igen att frysa ahahaahah.
    Idag körde Dalarö, A.W. vinden skulle vara 7/11 enligt SMHI kl 13.30 men var inte så när jag kom, så riggade 8.2 och stor slalom bräda. Planade hela tiden utan problem men plötsligt efter en timme kom stark vind folk körde 6.7
    typ. Så jag var det endast vindsurfare som planade när jag gick i vatten men var efter 1.5 timme den första också som riggade ner pga 11 m/s med och 8.2 funkade inte så bra ahahha. Det var roligt ändå.

  • sundheden

    Medlem
    31 oktober, 2021 vid 12:00

    Har vägen ner till Fituna lagats ännu?

  • Stefan_Foil

    Medlem
    7 november, 2021 vid 09:01

    Närlunda igår var perfekt, fina vindar, sol och (relativt) varmt. Körde foil med 5,2. Men ganska glest med folk, bara en till vindsurfare.

  • mrquality

    Medlem
    8 november, 2021 vid 11:01

    Även Fudde var bra i lördags, många där. Sol och fina starka byar, platt vatten

  • electric

    Medlem
    12 november, 2021 vid 18:56

    Har vägen ner till Fituna lagats ännu?

    Ja, det vore bra med rapport om någon prövat att ta sig dit. Inte bara för att kolla vägen utan också för att kolla vindmätaren! Den är nämligen helt “död”. Enligt Jack (ansvarig) så är det troligen batteritorsk (urladdat eller nåt fel i boxen). Eller så har mätaren (eller trädet …) blåst ner 🙁 . Så OM någon tar sig dit så vv försök att kolla hur det ser ut i trädet! Och rapportera här eller till sodertornsurf@gmail.com! (“Tack på förhand”, som det heter).
    /Lars och Jack

  • electric

    Medlem
    13 november, 2021 vid 21:49

    Vägen till Fituna är OK!
    Det rapporterade både Stefan M och Jens idag (tack för att ni åkte dit trots frånvaro av vind!).
    Den döda vindmätaren ser ok ut “på håll” (dvs nerifrån) så det blir till för någon av oss att åka dit med en stege och plocka ner den koll av batteri eller vad som orsakat felet.
    /Lars och Jack

    • Detta svar ändrades 2 år, 5 månader sedan av  electric.
  • sundheden

    Medlem
    18 november, 2021 vid 16:41

    Fredag 19 november

    Attachment Image
    Attachment Image
  • robertj

    Medlem
    18 november, 2021 vid 18:27

    Japp, imorgon blir det windskate. För kallt för att bada.

  • Stefan_Foil

    Medlem
    18 november, 2021 vid 18:32

    Eftermiddag i Fudde och sen nattsurf 2-6.00 i Brevik med pannlampa😂.

  • sailortrash

    Medlem
    18 november, 2021 vid 23:01

    Varför inte segla från f-udden till Brevik? Slör sen kring karlsudd mer halvind, lite slalom kring Vaxholm sen bidevind mot Brevik

    Jag står med grillad korv i ottan

  • Stefan_Foil

    Medlem
    19 november, 2021 vid 12:32

    Varför inte segla från f-udden till Brevik? Slör sen kring karlsudd mer halvind, lite slalom kring Vaxholm sen bidevind mot Brevik

    Jag står med grillad korv i ottan

    Hehe, hade det vart lite varmare bara, finns risk att man inte har några fingrar kvar sen för att äta den där korven😂

  • sailortrash

    Medlem
    19 november, 2021 vid 13:32

    Vi bokar den till midsommar heltenkelt

  • sundheden

    Medlem
    25 november, 2021 vid 10:21

    Ser en god möjlighet till surf vid Kapellskär på söndag!
    2°C varmt! 😎
    10 (15)
    m/s
    OSO ↖️
    Snöfall ❄️❄️❄️

    Har dock två 50-årsfester jag ska överleva på lördag! Tar bilen så blir det nyktert!

    [edit]
    Prognosen har redan försvagats! 😕
    9 (12)

    [edit 2]
    Kommer bli många redigeringar av denna post innan helgen! 😜
    Nu ser Fågelödde och Sandarna ok ut för lördag och Gålö för söndag.

  • sundheden

    Medlem
    25 november, 2021 vid 11:46

    Varför inte segla från f-udden till Brevik? Slör sen kring karlsudd mer halvind, lite slalom kring Vaxholm sen bidevind mot Brevik

    Jag står med grillad korv i ottan

    Nästa år kan jag va med på lite roliga äventyr i skärgården! Hoppas på att få hem foil från Severne till våren! : )

  • sailortrash

    Medlem
    25 november, 2021 vid 14:09

    Varför inte segla från f-udden till Brevik? Slör sen kring karlsudd mer halvind, lite slalom kring Vaxholm sen bidevind mot Brevik

    Jag står med grillad korv i ottan

    Nästa år kan jag va med på lite roliga äventyr i skärgården! Hoppas på att få hem foil från Severne till våren! : )

    Alla börjar foila till slut 👍
    Kul och kika på en Severna foil, har inte sett ngn sån so far..

Sida 29 av 32

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing ✰ Stockholm 2021 ✰

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.