Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing ✰ Stockholm 2022 ✰

  • mrquality

    Medlem
    16 januari, 2022 vid 18:19

    Blev Brevik 7.8, inte bästa förhållande med vi fick plana lite idag. 4 vindsurfare 2 kitare och en ving på plats

    Attachment Image
  • sundheden

    Medlem
    17 januari, 2022 vid 12:57

    Någon som är på vattnet idag?

    Attachment Image
  • sundheden

    Medlem
    18 januari, 2022 vid 10:58

    Någon som tänkt bege sig ut på vattnet imorgon onsdag 19 januari?
    Ser ut att bli VSV (SMHI).
    För mycket V för Dalarö, för mycket S för Fudde.
    Brevik Åkersberga skulle funka! Torö såklart men för långt för mig om jag lyckas få av mig fotbojan och smita från jobbet!

    Torö/Kärringviken kommer leverera onsdag, torsdag, fredag men självklart ingen vind i helgen!

  • sundheden

    Medlem
    19 januari, 2022 vid 12:43

    På väg mot Brevik/Åkersberga! 🤞🏼🤞🏼🤞🏼

    [edit] Det blev ett par trevliga timmar på vattnet men ojämn vind med byar och vrid!
    Vi var tre på vattnet… Axel, Mattias och jag!
    Jag med 5.3 Gator + 105 Kode, Axel med 5.6 + 109 Kode Freewave.
    Det blev ganska snart för litet så vi båda bytt segel, Axel till 7.1 och jag 6.0. Vi hade riktigt bra drag och körde en hel del härliga repor!
    Efter ett tag ökade vinden rätt rejält igen och vi båda åkte in och bytte tillbaks till 5.6 och 5.3 vilket gick bra tills det började skymma!

  • sundheden

    Medlem
    25 januari, 2022 vid 10:24

    Vi laddar upp för helgen då!
    Stark sydvästlig vind på lördag och stark nordlig på söndag i hela länet!
    Prognosen utlovar behagliga 0-2 grader celsius!

  • gustav1980

    Medlem
    28 januari, 2022 vid 20:01

    Någon som vill sällskapa på Dalarö lördag morgon/förmiddag?
    Hoppas kunna segla 5.3 och 96 FSW!

  • sundheden

    Medlem
    31 januari, 2022 vid 09:58

    Det blev drygt två timmar på vattnet vid Dalarö i lördags för mig utsprid på 3 sessions.
    Jag var väl lite väl positiv till vinden och startade med Gator 4.7 och Pyro 87, jag fick förvisso plana en del men det var inte det där draget jag sökte… fick ändå några sköna hopp och planingsjippar (dock bara på styrbord).

    Jag riggade om till Gator 5.3 och Kode 105 och fick bra drag, lite senare ökade vinden något och fick riktigt hårt tryck! Nice!

    En mycket kul dag men kylig, det regnade nästan hela tiden, tidvis snöade och haglade!
    Termometern visade 2 grader i vattnet!
    Gjorde en riktigt skön krasch när jag höll för ansiktet/ögonen från snön och haglet med framhanden när en vindby slängde iväg mig som en vante fortfarande fast selen! 😄

    Tyvärr blev det inget igår söndag, dum vinkel + kyla så ingen spot kändes lämplig! Hade det varit tex. NO så hade jag provat Näsaäng!

  • Stefan_Foil

    Medlem
    31 januari, 2022 vid 14:48

    Nä det blev inget igår, tänkte ungefär likadant att det va fel vinkel och för kallt.

    Jag kom ut till Dalarö ganska sent i lördags då jag först va lite tveksam att åka. Regn och nollgradigt är ingen favorit och tappade känseln i fingrarna och var på väg att bryta redan efter 20 min. Men sen fick jag upp värmen efter en kort paus i lä bakom klippan på ön och kunde sen köra vidare utan problem tills det blev mörkt. Hade riggat Blade 4,7 och var överriggad (med foil) utanför Askfatshamnen så höll mig mest inne i Schweizerviken där vinden var lagom och det kändes lite mysigare (varmare?) med långrund sandstrand… Fick dock bottenkänning med foilen 😂 och hamnade under seglet.

    En del tycker det är galet att köra på vintern men handlar mest om att ha en bra våtdräkt tror jag. Enda problemet är som sagt med händerna.

    Det blev lite suddig bild med GoPro pga regnet men alltid något iaf. Grundstötningen är med i sista klippet. Försökte köra lite foil freestyle men med tanke på årstiden blir det bara trick jag redan kan dvs duck gybes och lite små skutt men det är fantastiskt kul.

    Ses på vattnet

  • sundheden

    Medlem
    31 januari, 2022 vid 16:10

    Ah va nice att du kom ut! Starkt att hålla på att trixa vid den här temperaturen, själv sejfar jag mest fast fick ju bada lite ändå! Men som du säger… har man en bra våtdräkt/torris så går det bra!
    Jag kör med open-palm vantar, det går rätt bra men hade svårt att få igång fingrarna igår men det gick till slut!
    Mina fötter däremot är alltid kalla, spelar ingen roll om jag går hemma i tofflor, surfar med tjocka boots eller åker alpint!

  • sundheden

    Medlem
    3 februari, 2022 vid 15:26

    Håller tummarna för en dubbel-fudde i helgen!

    [edit] Fan också!!! Isen har delivs lagt sig!
    Satellitbild från 2022-02-02!

  • irieman

    Medlem
    4 februari, 2022 vid 13:49

    Nånstans på söndag siktar jag på att köra, men frågan är var? Fuddes isläge ser ju hotfullt ut…….

  • mrquality

    Medlem
    4 februari, 2022 vid 17:42

    Min son hade det tråkigt i sin sista dag av karantän, och jag fattar det. Jag sa att vi kunde hitta nåt roligare än vara instängda hemma eller åka skridskor som sista senaste 3 dagar har vi gjort det. Han tyckte var en bra idé åka mot söder om stan ahahah. Dalarö 7.8 funkade perfekt !

  • irieman

    Medlem
    7 februari, 2022 vid 11:18

    Blev en kanon foilsession igår vid Björkviks Brygga! Först var det ganska lite vind men man kom igång i byarna, sedan ökade det och jag blev ganska överriggad. Soligt och man frös inte förutom om händerna. 7.0 och foil.

  • sundheden

    Medlem
    8 februari, 2022 vid 08:48

    Mer vind på ingång!

    Onsdag VSV – Brevik/Åkersberga

    Torsdag VSV – Brevik/Åkersberga

    Söndag SV – Dalarö | Torö | Fituna

    [edit] ändrad prognos

  • irieman

    Medlem
    8 februari, 2022 vid 10:52

    Mer vind på ingång!

    Onsdag VSV – Brevik/Åkersberga

    Torsdag VNV – Fågelöudde

    Söndag SV – Dalarö | Torö | Fituna

    .

    Förhoppningsvis söndag, kanske torsdag.

Sida 2 av 24

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing ✰ Stockholm 2022 ✰

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.