• danneee

    Medlem
    13 augusti, 2006 vid 14:42
    djevulen wrote:
    när kommer det litta info om -07 drakar?

    Litta info kan du nog redan hitta… Har inte vart superaktiv men Takoon och Slingshot har väl presenterat sina 07 or, Nova2 och Link. Övriga har jag dålig koll på.

    Mvh

    Danne

  • skanepaul

    Medlem
    13 augusti, 2006 vid 14:43

    Har väl redan kommit ganska så mycket, North Rebel, EH Beast, Naish Boxer Sle och ny Torch sen kom jag inte på fler.

  • skanepaul

    Medlem
    13 augusti, 2006 vid 14:43

    Just det! Takoon och slingshot!

  • hovang

    Medlem
    13 augusti, 2006 vid 15:36

    kolla på kiteforum.com där är det massor med 07 info

  • ollefax

    Medlem
    13 augusti, 2006 vid 18:37

    “torch -07” – skönt att inte alla faller för bow-hypen…

  • walle

    Medlem
    13 augusti, 2006 vid 18:45
    ollefax wrote:
    “torch -07” – skönt att inte alla faller för bow-hypen…
    de e ingen hype olle… jo, vissa modeller E ren Hype!
  • ollefax

    Medlem
    13 augusti, 2006 vid 19:04
    walle wrote:
    ollefax wrote:
    “torch -07” – skönt att inte alla faller för bow-hypen…
    de e ingen hype olle… jo, vissa modeller E ren Hype!

    varför gör de då en vanlig C kite?

  • walle

    Medlem
    13 augusti, 2006 vid 19:24
    ollefax wrote:
    walle wrote:
    ollefax wrote:
    “torch -07” – skönt att inte alla faller för bow-hypen…
    de e ingen hype olle… jo, vissa modeller E ren Hype!

    varför gör de då en vanlig C kite?
    varför tillverkas det inte bara ferrari?

  • nic

    Medlem
    13 augusti, 2006 vid 21:43
    ollefax wrote:
    walle wrote:
    ollefax wrote:
    “torch -07” – skönt att inte alla faller för bow-hypen…
    de e ingen hype olle… jo, vissa modeller E ren Hype!

    varför gör de då en vanlig C kite?

    only får joo ma fliend, only får joo…

  • ollefax

    Medlem
    13 augusti, 2006 vid 21:59
    walle wrote:
    varför tillverkas det inte bara ferrari?

    En sproilans ferrari gnisslar inte när man svänger, kostar faktiskt mer att tillverka och rekomenderas defenitivt inte för nybörjare – vart vill du komma?

    nic wrote:
    only får joo ma fliend, only får joo…

    fattar inte varför du hoppar på bow hypen, instincten är ju en 5-liners som är lite plattare, eller?

    Det är gnisslet från alla briddels jag inte tror på, plattare tubkite fanns ju redan -05. Problemet är väll att man depowrar halva kiten när man svänger med bow briddelsen.

  • nic

    Medlem
    13 augusti, 2006 vid 23:00
    ollefax wrote:
    walle wrote:
    varför tillverkas det inte bara ferrari?

    En sproilans ferrari gnisslar inte när man svänger, kostar faktiskt mer att tillverka och rekomenderas defenitivt inte för nybörjare – vart vill du komma?

    nic wrote:
    only får joo ma fliend, only får joo…

    fattar inte varför du hoppar på bow hypen, instincten är ju en 5-liners som är lite plattare, eller?

    Det är gnisslet från alla briddels jag inte tror på, plattare tubkite fanns ju redan -05.

    Vi tycker nog ganska lika där, det är bara att när du säger C-kite så tror jag att du menar traditionell c-kite med infästningspunkten långt nedanför apex.
    Den designen tycker jag redan sprungits förbi av dagens bow/flatkite/SLE/hybrid.

    nic

  • gh0st

    Medlem
    14 augusti, 2006 vid 05:21

    RRD har släpt mycket med.

  • walle

    Medlem
    14 augusti, 2006 vid 06:03
    ollefax wrote:
    Det är gnisslet från alla briddels jag inte tror på, plattare tubkite fanns ju redan -05. Problemet är väll att man depowrar halva kiten när man svänger med bow briddelsen.

    jag vet inte vilka “problem” du snackar om, tror inte du själv gör det…
    min (ONE) har gnisslat en gång, nere i Tarifa när det kom i salt/sand, har aldrig gnisslat sedan dess.

    Och vad gäller gnissel så skulle jag kunna leva med det om det skulle gnissla, tycker det e värre med tjutande kites… något som kan hända både bow och “C”

    “Problemet är väll att man depowrar halva kiten när man svänger med bow briddelsen”
    vet inte vad du menar där heller…?
    Min kite depowerar inte när jag svänger med den.

    visst finns det ingen kite som passar alla men fördelarna med en bow när det gäller prestanda och säkerhet gör att det e ett bättre alternativ för 90% av alla som kör LEI i dag

    Nej lär dig åka ordentligt och testa dom olika Bowkitesen som finns innan du sprider dynga för det e otroligt stor skillnad på olika märken när det gäller Bow kites

    …du, liksom jag, som inte heller e så jevla vass borde ta och köpa dig e bowkite så att du får lite mera tid på vattnet och utveklar din åkning lite mera, i stället för att kritisera nått som du inte har en aning om!

  • ollefax

    Medlem
    14 augusti, 2006 vid 08:53

    Det här är rena teori resonemang. problemen är de jag har läst om. kul att spekulera bara . Men som sagt problemen existerar, de har inte samma tryck när man loopar dem. men jag har aldrig läst om varför de rent fysiskt uppkommer.

    när du släpper baklinan på en bow kite förflyttas drag punkten för frontlinan upp med LE på kiten, det är väll hela grejen? Det är därför den depowrar, precis som när man drar i 5e linan på en vanlig. På instincten är fortfarnade draget i i frontlinan i nederkant på LE när du svänger. På en briddlad bow depowrar du kiten på ena sidan när du svänger. Du tappar trycket i svängen med andra ord, är det inte det de säger om bowsen? därför tror jag mer på instinct uppbyggnaden, rent teoretiskt, och de säger ju att den är minst lika bra som någon bow.

    Angående dyngan om bows, de fyller sin fuktion, men jag tror inte på en marknad med 100% bows, vilket de som hypar bowen idag säger. Platare kites har jag inget emot, det har ju funnits ett par år redan. De jag kastar dynga på på steffo är de som snackar upp sina egna kites i skyarna, oberoende kite, ett tag var det PL, nu är det bows…

  • guran

    Medlem
    14 augusti, 2006 vid 15:47

    rond 1: pajkastning

    rond 2: catfight

    rond 3: personangrepp

    vad ska nästa rond bjuda på??????

    missa inte nästa avsnitt av “bridlemorgen” mit Olle und walle

Sida 1 av 2

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.