Senaste nytt › Forums › Vindsurfing › Slalom, Speed & Racing › 08 swespeed cup
-
08 swespeed cup
Publicerad av getwet på 31 mars, 2008 vid 18:12Nu är det dags för alla speedare i 08 samt områden runtomkring, det är nära nu till den 1 april och vi kan dra igång cupen så håll er beredda.
Tävlingarna kommer att läggas på platser med större säkerhet (typ Dalarö och Skälåker, trots att Dalarö inte finns med i listan än så länge, men den ska vara med snart) nu till att börja med innan vattnet har fått en lite mindre aggresiv attityd angående kylan, ifall något händer med material eller seglare.
Vi tar även hänsyn till lufttemp och kör bara om den är rimlig.Vi anmäler tävling eller blåser av den här på konfen i detta forum SENAST klockan 20.00 kvällen innan. Men det blir troligen föraningar redan dagen innan.
Läs mer på
http://www.teamswespeed.se/ under swespeedcupjester svarade 17 år, 1 månad sedan 7 Medlemmar · 13 Svar -
13 Svar
-
@getwet 455345 wrote:
Nu är det dags för alla speedare i 08 samt områden runtomkring, det är nära nu till den 1 april och vi kan dra igång cupen så håll er beredda.
Tävlingarna kommer att läggas på platser med större säkerhet (typ Dalarö och Skälåker, trots att Dalarö inte finns med i listan än så länge, men den ska vara med snart) nu till att börja med innan vattnet har fått en lite mindre aggresiv attityd angående kylan, ifall något händer med material eller seglare.
Vi tar även hänsyn till lufttemp och kör bara om den är rimlig.Vi anmäler tävling eller blåser av den här på konfen i detta forum SENAST klockan 20.00 kvällen innan. Men det blir troligen föraningar redan dagen innan.
Läs mer på
http://www.teamswespeed.se/ under swespeedcupJälar va kul det ska bli 🙂
//Björn
-
Nu är jag riktigt sugen, tillika nyopererad.
Väntar på nya segel, snart är jag i full fart.
Dalarö låter bra, vindsäkert på SV. -
Ser mycket fram emot detta. Ska bli kul att rejsa med er gubbar.
Har hyffsat funnit inställningarna på AB brädan men RRD-spjutet står fortfarande och väntar..:cool:
Funderar på att köpa en tectonics falcon ca 25-26cm. Är det någon som har en till salu eller som tänker beställa därifrån??
-
@P Malmkvist 455494 wrote:
Ser mycket fram emot detta. Ska bli kul att rejsa med er gubbar.
Har hyffsat funnit inställningarna på AB brädan men RRD-spjutet står fortfarande och väntar..:cool:
Funderar på att köpa en tectonics falcon ca 25-26cm. Är det någon som har en till salu eller som tänker beställa därifrån??
Skulle inte du köpa min SR-6B 26 Speed?
Om du inte ska ha den får du gärna höra av dig!
Hart sagt till alla som har hört av sig att den är såld.Falcon måste du ha större än vanliga fenor, köp inte mindre än 28.
Mvh Pär
-
Men jag skickade dig ett meddelande och då sa du att den var såld:confused2: men om den är kvar vill jag självklart ha den:smile: skickar dig ett nytt pm..
-
@getwet 455345 wrote:
Nu är det dags för alla speedare i 08 samt områden runtomkring, det är nära nu till den 1 april och vi kan dra igång cupen så håll er beredda.
Läs mer på
http://www.teamswespeed.se/ under swespeedcupSMHI flaggar för vind på söndag, lite långt bort men ändå.
Vi kan ju hålla tummarna. -
Har inte fått några nya segel ännu!
Såg just att prognosen är ändrad. -
En sak som kanske ska förtydligas är att man måste vara reggad på gps-speedsurfing.com för att kunna delta då det är dit man ska sända sina resultat. Har sett att det är några som inte är reggade men verkar vilja vara med i dessa tävlingar. Eller har jag fel ?
//Björn
-
@Bjornen 457438 wrote:
En sak som kanske ska förtydligas är att man måste vara reggad på gps-speedsurfing.com för att kunna delta då det är dit man ska sända sina resultat. Har sett att det är några som inte är reggade men verkar vilja vara med i dessa tävlingar. Eller har jag fel ?
//Björn
Rätt, man måste vara reggad. Kommer att förtydliga vid första bästa tillfälle.
-
Har reggat mig på gps-speedsurfing men inte skickat in några filer ännu.. Registrerade mig för någon månad sedan.. Det är väl bara att jag skickar in mina filer till Jesper”Jester” efter första tävlingen??
Logga in för att svara.