Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing 09 naish gear spotted…

  • patrikol

    Medlem
    2 juli, 2008 vid 20:24

    @sourra 479638 wrote:

    Jag har beställt mig en Gun, en global 5’0″ och en Thorn FC. Så när de väl kommer så ska du få ett utlåtande eller kanske rent av en testrunda.

    Gött just nu lutar det åt Global 6´0 eller Fish 6´2″

    Thorn FC 132 blir det garanterat.

    Så fort jag fått reda på priserna så beställer jag med.

  • skanepaul

    Medlem
    2 juli, 2008 vid 20:35

    @patrikol 479640 wrote:

    Gött just nu lutar det åt Global 6´0 eller Fish 6´2″

    Ska du köra med dem i Habo!??? 🙂

  • patrikol

    Medlem
    2 juli, 2008 vid 20:41

    @SkånePaul 479647 wrote:

    Ska du köra med dem i Habo!??? 🙂

    He He nej då blir det babyvågorna på parkvägen typ midjehöjd.

    Iofs funkar Fishen även för lättvind så den kanske kan funka i Habo.

    Ha ha 1 noll till dig Palle bra svar! 🙂

    Egentligen vill jag bli så bra att jag kan köra på era riktiga vågor på ostkusten såklart. 😉

  • sourra

    Medlem
    24 augusti, 2008 vid 22:47

    Lite Torch 2009-pics! Jag diggar fan den gul-vit-svarta även fast den inte har tjejfärger.

    naish_torch_2009_intro-31.jpg
    naish_torch_2009_intro-11.jpg
    naish_torch_2009_intro-42.jpg

  • skotten

    Medlem
    25 augusti, 2008 vid 00:22

    sourra, this Helix better be good…. I dunno about this whole mid aspect thing… I will be crying if its slow

    Who else is coming to germany to test them with us?

  • hengo

    Medlem
    25 augusti, 2008 vid 06:32

    jävlaer! Torchen var fan inte fager alltså. Men det är säkert en grym kite. När lkommer hden till sverige?

  • sourra

    Medlem
    25 augusti, 2008 vid 07:39

    @hengo 493665 wrote:

    jävlaer! Torchen var fan inte fager alltså. Men det är säkert en grym kite. När lkommer hden till sverige?

    Sant. Den delar ju färger med både kräken i Sandviks IK och Ersmarks IK. Det finns redan en förserie-tolva i Varet. Vet inte när de rullan in från serieproduktion men jag hoppas det är snart för jag är jäkligt sugen.

  • luuddee

    Medlem
    25 augusti, 2008 vid 08:12

    ja kör redan 8-10-14 av den nya torchen kan inte mer än säga att den är riktigt riktigt bra.

  • haze

    Medlem
    25 augusti, 2008 vid 09:06

    12:an är i Schweiz på väg mot Tyskland och inte alls i Varberg..

  • luuddee

    Medlem
    25 augusti, 2008 vid 11:28

    8a 10a och 14 finns i skåne och får gärna testas såfort det blir lite vind då är ja på beachen iaf.

  • yann

    Medlem
    25 augusti, 2008 vid 12:24

    @sourra 479638 wrote:

    Jag har beställt mig en Gun, en global 5’0″…

    Hur tänker du då? Vilken bräda ska du ha när och var?

  • hengo

    Medlem
    25 augusti, 2008 vid 12:54

    @sourra 493674 wrote:

    Sant. Den delar ju färger med både kräken i Sandviks IK och Ersmarks IK. Det finns redan en förserie-tolva i Varet. Vet inte när de rullan in från serieproduktion men jag hoppas det är snart för jag är jäkligt sugen.

    anar jag att någon ska konvertera tillbaks till c-kitesen?

  • sourra

    Medlem
    25 augusti, 2008 vid 13:21

    @Yann 493740 wrote:

    Hur tänker du då? Vilken bräda ska du ha när och var?

    Hehe, det kan tänkas att du ser vissa logiska brister i resonemanget eftersom båda brädorna är gjorda för dagar då det tutar i. Att jag dessutom har TGBII (5’8″) gör ju inte resonemanget mer begripligt. Men ok, jag ska försöka rättfärdiga mitt beslut:

    Den lille 5’0″ har jag tänkt att ha på dagar då det börjar bygga ordentligt. Typ Februari-surfet i Viken. Dessutom gör ju dess format att den är betydligt lättare att resa med eftersom den ryms i golfbagen (om man har long wood extension utfälld 🙂 ). Det är inte omöjligt att jag kommer tvinga Lina köra lite vågor med den också men hon har inte visat nåt vidare intresse för vågbrädor.

    5’9″ Gun hoppas jag ska funka bra på de där magiska läjetdagarna när vågorna blir stora men inte så branta som i Viken. Sen är den så jävla snygg att jag kan ha påverkats lite av det också.
    Slutligen får du lägga till “ett sug efter att testa lite olika brädstorlekar och modeller” till resonemanget också. Det är många storlekar som jag tycker är intressanta i år och jag hoppas på att kunna testa så många som möjligt.

    TGBII beställde jag för att ha en bräda som tål hårda landningar och omild behandling på vattnet men inför 09 verkar Robby & Co ha gått över till en rejält stryktålig konstruktion med full wrap PVC-sandwich så det finns lite risk att TGB och 5’9″ överlappar varandra. Nåväl, det får bli trial and error-utvärdering av mitt brädval.

    @hengo 493748 wrote:

    anar jag att någon ska konvertera tillbaks till c-kitesen?

    Njaee… Det är snarare frågan om komplettering än konvertering.

  • yann

    Medlem
    25 augusti, 2008 vid 14:35

    Ah ok, Tänkte det kanske var något i stil med att du skulle ha gunnen utomlands eftersom den borde passa bättre när det är stora vågor och lite mindre vind. Rent spontant känns en gun lite overkill i Sverige och kanske till och med lite tråkig. Det som utmärker en gun generellt är att dom går som på räls på gott och ont. De är lätta att hålla linjen med men de behöver mycket face för manövrar. I tubar så tappar man inte kant för att man träffas av lippen lite grann som på en shortboard eller fish, men det är ju inte var dag vi har såna förhållanden här hemma 🙂 Nu är ju denna väldigt kort för att vara en gun så det är svårt att säga hur det kommer att påverka. I vågsurfing brukar mini guns börja på 6’8″ och uppåt. En annan trevlig feature med gun är att de är extremt stabila att paddla på när man fått upp farten lite grann. I riktigt stora vågor måste man fortsätta paddla nerför facet i full planing innan man droppar in och just eftersom de är så riktningsstabila gör det själva popen från liggande till stående väldigt enkel. Jag lärde mig själv surfa på en 7’2″ gun och håller fast vid att det är den bästa brädtypen att lära sig på i lite mer krävande vågor typ indonesien, fast det är ingen annan som håller med mig om det 😀 Får väl ta med min 6’8″ minigun och testa med kite nästa gång det går av.

    Brädorna ser fina ut! Kul att det finns tillverkare som satsar på en rejäl linje vågbrädor för alla smaker. Hoppas man får testa snart!

  • yann

    Medlem
    25 augusti, 2008 vid 14:39

    Vad kommer det för pads med? Hade vart trevligt om kitetillverkarna skickade med stora tunna “full deck grips” istället för tjocka små pads som många kör med.

Sida 4 av 6

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing 09 naish gear spotted…

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.