Senaste nytt › Forums › Kitesurfing › Konfen Kitesurfing › 14 m2 nitro kite i 12 m/s, funkar det?
-
14 m2 nitro kite i 12 m/s, funkar det?
Publicerad av anonym-anvandare på 8 mars, 2004 vid 14:52falk__enberg svarade 21 år, 1 månad sedan 9 Medlemmar · 26 Svar -
26 Svar
-
Verkar vara i mesta laget beror ju så klart på hur duktig du är. Jag själv är nybörjare väger 90 kg och vill inte gärna gå ut i mer än 9 m/s med min 14 kvm vid 10 m/s byter jag till min 9 a och det funkar utmärkt har ungefär samma bräda som du.
-
14 i 12 inga som helst problem, ja kor 14 i byar pa 15sekund pa mina 85kg
-
fantasi sekundmetarar om du inte är proffs då. Vet du hur mycket 15 s är egentligen.
Henke H
-
Rekomendationen för en 14 är upp till 10m/s så det borde gå bra i 12m/s
-
15m/s låter mycket men visst fan e de roligare när det brallar på riktigt ordentligt!!!
Det e ju lättare att åka när man har drag i grejjorna, till en viss gräns givetvis -
jag håller ju min 15m2 upp till ca20m/s väger ca 65kg så de e bara å ösa på!!
-
Jäg väger 35 kg och håller min 27kdm kite i 65 m/s + byiga förhållnaden + protes på höger arm.
SLUAAAAAAAAAAAAA
-
ja vadådå jag hoppar 20m+ med icakasse i händerna när det blåser måttligt
-
Naaah, när det kommer till ICA-kassar så är det ju fråga om teknik, sen spelar ju märket roll oxå. Konsum är ju kända för sina svåra påsar med fett AR… Jag gillar tvåhandtags från willys, grym depower!
-
Någon som prövat nya LIDL ännu?
Jäkligt sugen på deras suuupahlift…
-
hörde att IKEA skulle lansera ett, som dom sa det ”monster” där skulle va sånt enormt jävla lyft. deras banderoll löd ”the sky is the limit”
-
jag följer flaggan rakt ner=0m/s 45grader=4-5m/s rakt ut=fullt ös!
Logga in för att svara.