Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing 17/3 Alingsås surf

  • 17/3 Alingsås surf

    Publicerad av konstantin på 17 mars, 2007 vid 21:02

    Här kommer en kort film från dagens surf ifrån Alingsås Mjörn. inget märkvärdigt alls klippte bara ihop några olika film snuttar från fotokameran som brorsan filmade.:grin:

    s svarade 17 år, 1 månad sedan 14 Medlemmar · 20 Svar
  • 20 Svar
  • konstantin

    Medlem
    17 mars, 2007 vid 21:39

    var lite osäker på hur man bifogar filmer så här! men,men det funkar väl ändå.

  • gammelsurfen_

    Medlem
    17 mars, 2007 vid 22:09

    funkade hur bra som helst

  • surfan

    Medlem
    17 mars, 2007 vid 22:12
    Konstantin;370779 wrote:
    Här kommer en kort film från dagens surf ifrån Alingsås Mjörn. inget märkvärdigt alls klippte bara ihop några olika film snuttar från fotokameran som brorsan filmade.:grin:

    ja det var en söt liten snutt 😉

  • manno

    Medlem
    18 mars, 2007 vid 02:07

    Yeah!!!

  • axxelerator

    Medlem
    18 mars, 2007 vid 11:32

    @Konstantin 370779 wrote:

    Här kommer en kort film från dagens surf ifrån Alingsås Mjörn. inget märkvärdigt alls klippte bara ihop några olika film snuttar från fotokameran som brorsan filmade.:grin:

    Coolt! Härligt att säsongen bärjat på allvar nu, eller hur.

  • tall-jonny

    Medlem
    18 mars, 2007 vid 13:05

    Härligt att se!

    Längesen jag surfade på Mjörn nu men man har många fina minnen därifrån..:grin:
    Tips: Ställ fotografen på piren nästa gång så får man lite andra vinklar.

    Det är faktiskt ganska många här på konfen som är fostrade på Mjörns vatten, typ Staffan, Mauser, Päsa och några fler :blush:

  • konstantin

    Medlem
    18 mars, 2007 vid 14:59

    @Tall Jonny 370878 wrote:

    Härligt att se!

    Längesen jag surfade på Mjörn nu men man har många fina minnen därifrån..:grin:
    Tips: Ställ fotografen på piren nästa gång så får man lite andra vinklar.

    Det är faktiskt ganska många här på konfen som är fostrade på Mjörns vatten, typ Staffan, Mauser, Päsa och några fler :blush:

    Piren är som du säger mycket bättre att fota ifrån, men brorsan orkade inte gå ut från bilen och filma (tyckte det var för kallt):tongue:

    Hade ingen aning om att det är så många här på steffo som har kört på mjörn.vet däremot att det fanns en duktig kille någon gång på 80 talet som började på mjörn men som sedan blev proffs,:ooo: vet inte riktigt vem det var, men?

    Mjörn funkar riktigt bra alltså!!:smile:

  • tdk

    Medlem
    19 mars, 2007 vid 04:49

    @Tall Jonny 370878 wrote:

    Härligt att se!

    Det är faktiskt ganska många här på konfen som är fostrade på Mjörns vatten, typ Staffan, Mauser, Päsa och några fler :blush:

    Å jag.. 😀

  • clocknose

    Medlem
    19 mars, 2007 vid 07:35

    Å jag också! Surfade från playan men gick också ganksa ofta ut från campingen. / Joacim

  • s

    Medlem
    19 mars, 2007 vid 08:57

    Fasen vad nice!!!

    Kul att se att det finns vindsurfare i Alingsås!

    Mina föräldrar har oroats lite för vindsurfingens utveckling i Alingsås. De säger att de nästan aldrig ser någon surfare ute längre. De bor nämlingen med utsikt ut över Mjörn och playan. Jag var “vindspanare” då jag bodde hemma i min ungdom. Alla ringde för att kolla om det gick vita gäss på Mjörn. Sen tog vi cykelkärrorna med brädan på och cyklade till playan eller Lövekulle.

    Jag har funderat på att ta en nostalgitripp till Mjörn någon dag. Hela det gamla gänget samlades där en dag för typ tio år sedan. Det var senast jag kände på Mjörns vatten. Men som sagt är det många som fostrats av Mjörns byiga vindar!

    Han som blev “proffs” heter Per Wallentin (fd Jansson). Vi seglade ihop massor på 80- och början av 90-talet. Han var alltid snabbast och tog alltid mycket bättre höjd än vi andra. Och han satsade sedan på tävlandet. Jag tror han vann svenska kuppen fyra-fem år. I race alltså. I början av hans karriär tävlade de på kossorna – så länge sedan är det!
    Han hade fabriksspons från både F2 och Neil Pryde och hade massa hyss för sig då det gällde utrustning. Specialsydda, superlätta racesegel utan förstärkningar. Fenor i hemliga material… Han nade även spons från ett konditori i Alingsås. Fattar du hur många “surfbakelser” vi klämde i oss 😀

    Sen gav han sig ut och seglade EM och VM och någon världskupptävling. Jag tror hans bästa placering var 20 på VM och 3:a på EM. Och han drog in lite prispengar i PWA. Så han var vass!
    Numera är han VD på en IT-firma i Göteborg. Tvåbarnsfar med en vårgårdatjej. Och han surfar typ två gånger om året… Att det kan gå så illa 😉

    /Staffan

  • kris

    Medlem
    19 mars, 2007 vid 09:17

    Jag är också fostrad på Mjörn, fast i andra änden av sjön 🙂

  • clocknose

    Medlem
    19 mars, 2007 vid 09:33

    Staffan!

    Jag är på om det blir en nostalgiträff på Mjörn! Hörde dessutom att våra päron ska bli grannar om ett år och de kommer ju att få ett hyfsat bra vindspanläge då 🙂 / Joacim

  • johanneslarsson

    Medlem
    19 mars, 2007 vid 12:33

    YEah, är fostrad i mjörns vatten är jag med.. finns inget som slår mjörn när de är rak västlig vind, om man nu gillar plattvatten. riktigt sjyst har playan blivit dom senaste åren, med toaletter, fräsha gräsmattor att rigga på, beachvolleybollplan mm.

    jag hänger på om de blir nostalgisurf, (va iof bara ett halvår sen jag flyttade, men ändå,,)

  • konstantin

    Medlem
    19 mars, 2007 vid 20:12

    ja men det här låter ju riktigt nice!!:laugh:
    vore skit kul om det blev lite drag igen på playan.
    skulle vara riktigt kul om det kommer lite folk utifrån så det blir ett par stycken.

    vore riktigt roligt!!!:cool2:

  • antonbylund

    Medlem
    20 mars, 2007 vid 22:23

    Va hade du på dig när du körde?
    . kallt kan ja tro borde va 5-6 grader i vattnet. . kommer så fort ja skaffat vantar.

Sida 1 av 2

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing 17/3 Alingsås surf

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.