Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing 2xhemklippt från Maui, igen

  • 2xhemklippt från Maui, igen

    Publicerad av bjorn-daniels på 9 december, 2013 vid 07:31

    Klippte ihop 2 filmer från Mauiresan.

    “11 dagar före” är familjeversionen
    “Styrbord?!” är segling rakt upp ooch ner

    Några kommentarer

    -Ja, jag jobbar på handrörelser
    -Ja, jag jobbar på längre hängseletampar
    -Ja, det gör ont att landa på prylarna
    -Ja, det kostar pengar att ha sönder hyrprylar
    -Egotripp? -Javisst

    [video=vimeo;81259995]https://vimeo.com/81259995[/video]

    [video=vimeo;81339500]https://vimeo.com/81339500[/video]

    jeppepeppe svarade 10 år, 4 månader sedan 13 Medlemmar · 19 Svar
  • 19 Svar
  • dr-masse

    Medlem
    9 december, 2013 vid 09:29

    Sköna rullar!

    Snart där. Skall man lägga in ‘trasiga hyrprylar’ i reskassan? 😀

  • alexasu

    Medlem
    9 december, 2013 vid 10:42

    Trevliga rullar!

    @dr Masse 719530 wrote:

    Skall man lägga in ‘trasiga hyrprylar’ i reskassan? 😀

    Det ska du definitivt! Försäkringarna som hyrställena har täcker typ kastfall och hängselekrok i seglet men ingenting som sker under “high surf”, dvs de förhållande man är där för att köra i!
    Själv totalkvaddade jag ett segel och nosen på en bräda fick en rejäl smäll i revet. Landade på 225 dollar. Försäkringen för samma tid (frygt fyra veckor) hade kostat snarare 270 dollar och hade ändå inte täckt mina skador.
    Grejer kommer paja när det går av ordentligt, bara att räkna med i budgeten!

  • dr-masse

    Medlem
    9 december, 2013 vid 11:29

    Jag räknar kallt med att det kommer bli lite trasigt och håller lite dollars för det. Försäkringen dritter jag i.

    Ser det som att det hade kostat om det varit mina egna grejor.

  • bjorn-daniels

    Medlem
    9 december, 2013 vid 11:52

    Tror du definetivt ska räkna med det i budgeten.

    Jag hyrde av Hitech och de hade egentligen ingen försäkring var svaret när vi frågade, man betalade för reparationen.

    Som tur var bev det inget total haveri utan bara 2 hål i seglet och en spräckt nos när jag satte nosen i revet vid ett bakåtförsök.

    De var riktigt schysta på Hitech, ena hålet slapp jag betala andra gick på 35$.
    Nosskadan var väldigt liten så den slapp jag också att betala.

    Men det hade kunnat bli dyrt, hade ett par rejäla spolningar där revet var typ knädjupt

  • dr-masse

    Medlem
    9 december, 2013 vid 11:54

    Fördel Hitech… lutar nog åt att jag hyr där.

  • challgren

    Medlem
    9 december, 2013 vid 12:31

    Schyssta filmer. Bra att du har många olika vinklar med GoPro-kameran.
    Det gör att det blir roligare att titta på!

  • nachoman

    Medlem
    9 december, 2013 vid 15:05

    Snyggt! Ouch vad grunt det är ibland.

  • rallyreavan91

    Medlem
    10 december, 2013 vid 03:00

    Dat havsköldpadda 01:17 i 11 dagar före! Go känsla i filmerna för övrigt!

  • tall-jonny

    Medlem
    10 december, 2013 vid 06:06

    Som sagt, det kostar på om man vill ha roligt:grin: Å andra sidan – om man lägger en halv förmögenhet att frakta sig själv och eventuella familjemedlemmar till andra sidan jordklotet och där man förhoppningsvis får uppleva några högttidsstunder är det bara le och betala när man grejorna går sönder – för de gör de som bekant…

    Grymt inspirerande var dina filmer- åker själv dit med familjen den 20:e december och stannar till 10 januari. Man kanske springer på några andra av er svennar på stranden? Har bokat prylar på Maui Windsufing Company – (vilket du också tycks har gjort?)

    Aloha

  • bjorn-daniels

    Medlem
    10 december, 2013 vid 06:59

    Kul att ni gillade filmerna.

    En fördel med Hi-tech är att man betalar de dagar man använder prylarna, Vi hade otur med vinden och hade bara ute prylar 13 av 29 dagar. Blev ju ganska mycket “rabatt”, fast det vet man ju inte förrän efteråt. Sen fick vi även 10% av Alex.

    Var grymt mycket sköldpaddor, ovanligt mycket enligt locals (hajar äter sköldpaddor:crazy: kändes tryggt)

    Grunt, visst på sina ställen men man kan ju välja var man seglar (vilket jag kanske skulle gjort bättre)

    Tall Jonny- Jag hyrde av Hi-tech

  • dr-masse

    Medlem
    10 december, 2013 vid 07:43

    @Tall Jonny 719554 wrote:

    Som sagt, det kostar på om man vill ha roligt:grin: Å andra sidan – om man lägger en halv förmögenhet att frakta sig själv och eventuella familjemedlemmar till andra sidan jordklotet och där man förhoppningsvis får uppleva några högttidsstunder är det bara le och betala när man grejorna går sönder – för de gör de som bekant…

    Grymt inspirerande var dina filmer- åker själv dit med familjen den 20:e december och stannar till 10 januari. Man kanske springer på några andra av er svennar på stranden? Har bokat prylar på Maui Windsufing Company – (vilket du också tycks har gjort?)

    Aloha

    Vi är där mer eller mindre exakt samtidigt… åker på måndag. :santa:

    Jag löser hyran på plats, blir förmodligen hi-tech efter att ha hört mig för med den lokala Maui-maffian här i 08-land.

  • k-caesar

    Medlem
    10 december, 2013 vid 19:48

    Sköna filmer!!! Håller på att kolla på hyrgrejer under februari, skall lägga undan lite dollars till detta…

    Grymt laddad för första gången på Maui 🙂

    /Klas

  • svenne

    Medlem
    11 december, 2013 vid 00:32

    Ska man vara där en längre tid kan det vara värt att jaga beggad bräda på Craigs List eller på plats.

  • sailortrash

    Medlem
    11 december, 2013 vid 08:21

    vad kostar en famileresa till maui…(om man vågar fråga)? det är ju inte Nicaragua direkt…

    vad gick kalaset på ink. plåster till skrubbsår och solkräm..

  • douglas-l

    Medlem
    11 december, 2013 vid 19:28

    KLM vill ha 100 € för att ta med hela klabbet, helt ok. Hi-Tech har en dra deal men att man bara betalar när man använder grejerna har en nackdel, du måste lämna in dom mellan varven vilket ger lite mycket bilåkande.

Sida 1 av 2

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing 2xhemklippt från Maui, igen

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.