Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing 3 Surffilmer från Väddö,Fuerteventura & Varberg

• 3 Surffilmer från Väddö,Fuerteventura & Varberg

Publicerad av frippe75 på 11 februari, 2004 vid 08:43

Såg på tråden tidigare “videofilmer” att det verkar vara hårda tider just nu för oss svenska surfare (mentalt).

Bidrar därför med mina senaste alster. Ingenting allt för seriöst men nu har man iaf fått mersmak och inhandlat en ny videokamera för året som kommer.

filmen från väddö seglar jag med “nyinköpta segel” ifrån Andreas Olandersson och hade inte hunnit plocka bort segelnumrena bara så ni vet… man vill ju inte fläcka ner någons namn med min surf som inte förbättrats sedan 1994 🙂

http://www.frippe.com/surf/vaddo_2003-08-22.avi

Sedan till Fuerterullen. Första delen (från 2001) är filmad på Sotavento. Andra delen är ifrån Glasbeach 2003. Tyvärr har jag inte rikigt orkat klippa klart den så den slutar tvärt …. Jag har dessvärre dom bästa bilderna kvar på datorn!

http://www.frippe.com/surf/fuerteventura_2001-08-04.avi

Sedan för er som inte såg filmen i höstas och inte har något bättre för er så är varbergs filmen ifrån i höstas. 4.2 på förmiddagen med bra vågor och 4.7 på eftermiddagen med bättre vågor!!!!

http://www.frippe.com/surf/varberg2003-09-22.avi

Sedan har jag precis kommit hem ifrån ElMedano (Teneriffa) med lite nytt material ifrån nya kameran… dock var man lite för sugen på att surfa själv istället för att filma. Det kanske blir någon kortfilm med lite musik och saker runt omkring på ön med surf. Som ett resereppotage kanske. vi får se…. men starta tanka!

anonym-anvandare svarade 20 år, 8 månader sedan 9 Medlemmar · 28 Svar
  • 28 Svar
  • imported_borje

Medlem
    11 februari, 2004 vid 11:48

Härliga filmer. Ser skönt ut när han kör på stenarna i väddö filmen smile.gif

• anonym-anvandare

Medlem
    11 februari, 2004 vid 12:18

Det var jag som rammade rakt in i skiten. Brädan höll faktiskt… Revet har legat på samma ställe år efter år men jag såg det inte p.g.a av vågorna 🙂

Jaja….

• imported_borje

Medlem
    11 februari, 2004 vid 12:20

Ja, det såg jävligt roligt ut. Det var ju tur att prylarna höll.

• JOHN_J_RAMBO

Gäst
    11 februari, 2004 vid 15:32

Alltid trevligt med filmer!

Speciellt när man finns med..typ en sekund,påväg ut smirk.gif wink.gif cool.gif
    Syftar på Varberg rullen, minns att jag stod o tjötade med dig när du filmade..träffades i Surfersparadis oxå(samma dag).

Har du kvar orginal materialet från den dagen eller?
    Du kanske har lite mera film på mig mena ja laugh.gif
    inget bra förståss..eller inte tillräckligt bra för att få vara med lite mera på filmen blush.gif grin.gif

Hursomhällst, feta filmer!

• frippe75

Medlem
    11 februari, 2004 vid 16:56

Jorå visst finns det mer film. 2 timmar bestämmt. Det fanns säker mer på dig… Vem var du?? Färg på segel… Var i filmen dyker du upp???

• JOHN_J_RAMBO

Gäst
    11 februari, 2004 vid 17:12

Hehe…nice! cool.gif

Jag kommer brännandes i en röd hockeyhjälm.
    en snubbe har precis jippat framför en annan kille vid Norra sidan, jag har ett Naish segel(gul/orange/neon färgat typ.

Vi träffades i Surfersparadise, o du visade mej lite va du filmat osv..sedan stod vi o tjötade vid norra sidan, sammtidigt som du filmade kille som körde barfota..han skulle ladda Backloop!

e du med?

• JOHN_J_RAMBO

Gäst
    11 februari, 2004 vid 17:35

för o vara exact så kommer jag vid: 01.12 på mediaspelaren grin.gif

• frippe75

Medlem
    11 februari, 2004 vid 17:36

hyffsat med… men om du talat om ungefär hur långt in i filmen ex i procent form % så går det lättare 🙂

• gurra1978

Medlem
    11 februari, 2004 vid 17:37

Fina filmer. Var på Väddö har ni filmat?

• JOHN_J_RAMBO

Gäst
    11 februari, 2004 vid 17:38

ungefär vid: 01.12 på mediaspelaren

• frippe75

Medlem
    11 februari, 2004 vid 17:40

ehh. man åker ut mot barnens ö… sedan tror jag att det heter sandviken… man parkar på privata tomter när det är mycket folk vilket inte är populärt… men å andra sidan verkar inte surfing vara någon populär sport..så va fan… nej men allvarligt så får man nog ta en promenad.. speciellt under sommar måndaderna när stugägarna är där…
    Värt att besöka!

• culing

Medlem
    11 februari, 2004 vid 17:46

Kan inte ladda ner filmerna?
    Efter 15 minuter tröttnade jag.Tips?

• JOHN_J_RAMBO

Gäst
    11 februari, 2004 vid 17:50

gå in på denna istället!

det gick toksegt för mej med..

just push here and download: ftp://ftp.steffo.nu/nya/031029/

• frippe75

Medlem
    11 februari, 2004 vid 17:53

Skumt… Jag har iofs bara 700 mbit upstream… och det har varit många som tankat….ca 93 stycken hittils… Det kan vara det.. men men… du får ringa bostream och klaga:-)

• frippe75

Medlem
    11 februari, 2004 vid 17:58

sedan är det just nu 16 pers som tankar… kan vara det också… för dom som eventuellt är intresserade 🙂

Sida 1 av 2

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing 3 Surffilmer från Väddö,Fuerteventura & Varberg

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.