Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing 5 lina bra film!

• patrikol

Medlem
    22 september, 2004 vid 07:20

test!

• mrmille

Medlem
    22 september, 2004 vid 09:34

Har tittat på liknande lösningar, det finns både för och nackdelar.
    Den största nackdelen är om du har lite vågor, ligger draken på rygg då kommer den att fyllas med vatten fort och bli omöjlig att få upp igen.

Den stora fördelen är ju att du kan dämpa trycket lite när du startar den.

• patrikol

Medlem
    22 september, 2004 vid 09:40

Om jag fattat det rätt så när man kör i vågor och får ner kiten i vattnet så att den fångas av en våg så är man ganska körd oavsätt antalet linor eller? smile.gif

• mrmille

Medlem
    22 september, 2004 vid 10:14

Hehe, jo. Om det åker ner helt så är du ju stekt.
    Men så länge som den ligger och guppar så tror jag det är bättre om LE ligger nedåt. Men jag ska prova och utvärdera under hösten så kan jag återkomma med kommentarer sen =)

• patrikol

Medlem
    22 september, 2004 vid 11:17

Låter gött väntar med spänning!

• mangew

Medlem
    22 september, 2004 vid 13:38

Har kört med KCS systemet (5: line till LE) nu i ett år. Det funkar helt perfekt både i vågor, Varberg 2m, och plattvatten. Vet inte om stora vågor (>3m) kan utgöra något problem, men draken ligger snällt och fint på rygg i Varbergsvågor och det borde väl duga.

• mrmille

Medlem
    22 september, 2004 vid 13:41

Jo, min komentar var rent teoretisk.
    De vågor jag tampas med är sådana som bryter väldigt tidigt och sköljer över kiten direkt.
    Om draken hamnat på rygg får jag inte upp den igen men om den ligger på LE har det varit mindre problem.
    Men jag ska testa som sagt laugh.gif

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing 5 lina bra film!

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.