Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing 5/4 dräkt! hur länge kan man segla?

• 5/4 dräkt! hur länge kan man segla?

Publicerad av eriksson på 1 november, 2003 vid 17:50

Sitter här och fundera på att handla en 5/4 dräkt,har just nu bara 3/2 och skulle villja kunna segla lite längre utan att frysa ihjäl.

wiseguy svarade 21 år, 6 månader sedan 3 Medlemmar · 2 Svar
  • 2 Svar
  • niklas_s

Medlem
    1 november, 2003 vid 18:01

ja kör 5.4 å så länge den e hel så kan man köra hela vintern me den. fryser aldrig om kroppen. problemet e ju bara händerna

• wiseguy

Medlem
    1 november, 2003 vid 18:49

Jag var ute idag (temp 6/6) med en 4/3 Prolimit zf Steamer som jag precis köpt. Den hade jag kompletterat med en väst med luva och resultatet blev en näst intill torr dräkt. Det viktiga som ajg ser det rä att dräkten inte släpper in nått vatten genom dragkedjan. Sen som sagts innan så är det händerna som är kedjans svagast länk å där hade jag diskhandskar kompletterat med biltema neoprenhandskar som jag klippt upp i handflatan. Men jag hade nog klippt lite lite för jag fick kramp i underarmarna nästan direkt vilket ledde till att jag slet av mig fingerdelen på handskarna och då gick det bättre… Men de var rätt frusna då jag gick upp

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing 5/4 dräkt! hur länge kan man segla?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.