Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing 6 veckor på Advance Kobra…………………….

  • hengo

    Medlem
    4 juni, 2004 vid 14:36

    Svar till:


    Gillar inte disskussionen här mad.gif !!! hur i helvete många ggr ska jag behöva säga att alla kites som görs idag duger gött åt oss alla. Visst det är ju bra att få synpunkter osv för den som ev ska köpa eller den som é en tunnis å får ont i armbågarna osv, men jag tror att denna disskussion endast gynnar tillverkare och generalagenter… Det lustiga är ju att alla som uttalar sig har bra dealer med importören eller är importörer själva… Släpp detta nu å ha kul istället för å tjafsa om vilket och vad som är bäst för vem.
    Konstigt att Christian Dittrich och han Mike the knife sällan uttalar sig trots att dom e bäst i Svedala… men dom är väl ute på vattnet å rippar medans vi sitter här å funderar över vilket märke som är bäst… smirk.gif smirk.gif

    [/ QUOTE ]
    eeh, ytterst intressant tråd skulle jag vilja påstå. åsikter från leverantör, leverantörs teamriders och andra kitare, kan det bli bättre?
    har själg inte testat Kobran bara sätt den i Cabarete, då såg den fet ut, eller iaf ,han som rippade va feeet!

  • zebulon

    Medlem
    4 juni, 2004 vid 17:41

    Är faktiskt lite inne på Arnolds linje om att det é onödigt med pajkastning hit & dit! Kan vi inte nöja oss med att de som vill testa KOBRA får göra det och bilda sig en egen uppfattning… Troligen kräver den en aning mer kraft att svänga en t.ex. North Rhino men med ett grymmare häng. Det är ju precis det konstruktören skriver att det är en ytterst medveten avvägning (50+ protos…). Han vet f-n vad han snackar om, tro mig! Och, alla på Kiteforum.com som prisar den kan väl inte vara pann-ben, eller…

    Hoppas att alla som läser Steffos trådar är medvetna om att objektivitet inte är att räkna med. De flesta har egen-intressen precis som Arnie skriver (inkl. jag själv även om jag inte initierat denna tråd).

    Rambo–vems kite har du testat? E den så seg som du säger är det troligen nåt fel på den, som jag bör titta närmare på… Förresten, när ska du testa V-Flex 127… wink.gif

    /Jonas
    http://www.airborn.se

  • nilsson

    Medlem
    4 juni, 2004 vid 17:53

    Vad är en F16?

  • davids

    Medlem
    4 juni, 2004 vid 18:23

    Ett ganska galet och svårt kiteloop trick:

    http://www.pkra.info/jumps/f16.wmv

  • nilsson

    Medlem
    4 juni, 2004 vid 18:52

    Tack! saknar ord!

  • annas

    Medlem
    4 juni, 2004 vid 19:07

    chrille, snacka inte skit, du får inte lov att göra f16 för du har redan brutit knäna, har du för långsam kite? Kanske dax att byta till TAKOON!!!

  • davids

    Medlem
    4 juni, 2004 vid 20:25

    Bertrand Fleury gör några riktigt sjuka F16s i Ten4, helt sinnes

  • rambo_johnson

    Medlem
    4 juni, 2004 vid 21:26

    Svar till:


    chrille, snacka inte skit, du får inte lov att göra f16 för du har redan brutit knäna, har du för långsam kite? Kanske dax att byta till TAKOON!!!

    [/ QUOTE ]

    haha, takoon har ju konkat pga av kass kvalitet…

  • villjam

    Medlem
    4 juni, 2004 vid 22:02

    f16.. såg inte så svårt ut wink.gif

  • honk

    Medlem
    5 juni, 2004 vid 07:23

    Gött att få namn på tricken man redan satt smile.gif

    Allvarligt så ser inte tricket så svårt ut, men som sagt möjligtvis jäkligt farligt. En heelside frontside 360 med en kiteloop i stort sett?

    Vad bör man tänka på när man gör tricket? Och hur/vart slår man sig om man slår sig? smile.gif

  • annas

    Medlem
    5 juni, 2004 vid 09:39

    för att få ner kiten så långt under dig måste du köra unhooked med max 20 meters linor och dra kiten direkt hårt som fan – vet du inte vad du gör så slår du dig antingen hårt hårt eller så landar du hårt som f.n och bryter knäna som redan nämnts. bertrand (som gör f16 på videon) måste slå på sina knän varje morgon för att få igång dom.. sunt va?
    Lycka till! smile.gif

  • annas

    Medlem
    5 juni, 2004 vid 09:41

    backloop m mongokiteloop e det förresten

  • roland

    Medlem
    6 juni, 2004 vid 15:09

    man kan nog behöva en liten kite hur monga säter tricket med en 13 hög ar

  • zaihttam

    Medlem
    6 juni, 2004 vid 15:10

    tycker alla sagt att kobrorna e sega. har inte provat själv men dom ser rätt trötta ut

  • roland

    Medlem
    6 juni, 2004 vid 16:06

    de tufft med kite loop men e man inte över kiten så e det ingen riktig loooop det e inte så monga som landar dom

Sida 2 av 3

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing 6 veckor på Advance Kobra…………………….

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.