Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing AB freestyle fråga

• AB freestyle fråga

Publicerad av holma44 på 6 mars, 2006 vid 11:40

Vet någon hur AB brädorna på SP är? Manöver åliknande?
    Är lite intresserad av en freestyle 100l Hur funkar dom att köra i hård vind i apelviken runt 4,5 segel.
    Är ju riktigt billiga:)

mag svarade 19 år, 2 månader sedan 4 Medlemmar · 6 Svar
  • 6 Svar
  • dr-masse

Medlem
    6 mars, 2006 vid 12:04

Jag har kikat på den där. Känns som en rättså utpräglad manöverbräda, helt klart. Tror inte den är rätt med 4.5 i apelviken, då vill man nog ha en mindre bräda som funkar i vågor.

Men för plattvattenskul för segel mellan 5.5 och 6.5 är den nog inte fel till det priset.

• endy

Medlem
    6 mars, 2006 vid 12:05

AB+ är ju inget företag etablerat på freestyle marknaden, iaf inte i Sverige
    Jag tror inte det finns så mycket information kring brädorna, skulle vara om någon som köpt en kikar in och svarar.

Men jag tror med måtten som utgång 240*60*100 samt AB som seglare att detta är mer en freewave än freestyle, således borde den fungera hyffsat med 4,5 om man är en något tyngre seglare.

Visst är det ett bra pris, men det hjälper ju inget ifall brädan ej passar dig.
    Du får fråga dig själv vad för bräda du söker, lätt att inbilla sig att det fungerar bara för det är billigt.

• holma44

Medlem
    6 mars, 2006 vid 12:15

Det är inte priset just som jag tänkte på utan om brädan isig var något att ha.
    Är ute efter en FSW runt 100 liter.

• endy

Medlem
    6 mars, 2006 vid 12:19

Men oundviklingen spelar priset in 🙂
    För det priset kan det nog vara ett helt ok köp för det tilltänkta andvändningsområdet.
    Tror jag 😉

• dr-masse

Medlem
    6 mars, 2006 vid 14:04

Den är nog lite för platt för att funka som FSW, tror jag.

• mag

Medlem
    7 mars, 2006 vid 12:20

Har för mig att AB-brädan vann en freestyle/chophopptävling i the Gorge för 2 år sedan. Och ett choppigare ställe får du leta efter! 60cm bred bör funka med 4,5 om du ha lite teknik och väger mer än min 65kg. Jag har inte provat denna AB men seglat en tokplatt Twister med 4,5 i choppvatten och den är 62 bred utan V eller konkaver.

/Magnus

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing AB freestyle fråga

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.