• Publicerad av billie på 19 april, 2006 vid 18:24

    Någon som köpt och andvänt någon av de AB+ brädorna som SP säljer. Tänker närmast på 275 och 280 slalom brädorna. Som kan dela med sig av erfarenheter.

    konstantin svarade 18 år, 1 månad sedan 9 Medlemmar · 16 Svar
  • 16 Svar
  • dodgecurve

    Medlem
    19 april, 2006 vid 18:38

    har för mig att det var en kille som hade köpt en, kommer dock ej ihåg vilken men sök runt lite så ska du nog hitta tråden.

  • Oregistrerad

    Gäst
    19 april, 2006 vid 18:45
    DodgeCurve wrote:
    har för mig att det var en kille som hade köpt en, kommer dock ej ihåg vilken men sök runt lite så ska du nog hitta tråden.

    Är du helt säker på att det var en kille så det inte var en GUBBTJYV !!!

    kunde lika gärna sketet i att svara

  • billie

    Medlem
    19 april, 2006 vid 20:02

    Jag vet en kille som köpte en wave modell som han blev nöjd med. Men slalom modellerna var det frågan om

  • konstantin

    Medlem
    19 april, 2006 vid 20:37

    jag var inne på surfersparadise och såg att dom sålde ut AB+ brädor för endast 2999 kr. Vad är det som gör dem så biliga? Är dom dåliga, eller vad?

  • sinclair

    Medlem
    20 april, 2006 vid 07:40
    Konstantin wrote:
    jag var inne på surfersparadise och såg att dom sålde ut AB+ brädor för endast 2999 kr. Vad är det som gör dem så biliga? Är dom dåliga, eller vad?

    Kolla i tidigare trådar om AB+ brädorna så får du svar om sp´s billiga AB+ brädor.

  • konstantin

    Medlem
    20 april, 2006 vid 08:06

    den funkar inte.

  • donpedro

    Medlem
    20 april, 2006 vid 08:20

    Vet att Bringedal själv har skrivit om dessa brädor här på konfen. Så vitt som jag förstår det är det inga fel alls på dessa brädor. Anledningen att de e så billiga beror troligen på att dom till en början var aldeles för ömtåliga och inte göll för nåt. MEN brädorna har nu vart tillbax i fabriken och blivit förstärkta så de ska hålla lika bra som en vanlig bräda men detta ledde oxå till något högre vikt. Så formen och prestandan e nog aldeles utmärkt på dessa brädor de e nog ryktet och utseendet som gör dom lite svårsålda.

  • dodgecurve

    Medlem
    20 april, 2006 vid 09:00
    Oregistrerad wrote:
    DodgeCurve wrote:
    har för mig att det var en kille som hade köpt en, kommer dock ej ihåg vilken men sök runt lite så ska du nog hitta tråden.

    Är du helt säker på att det var en kille så det inte var en GUBBTJYV !!!

    kunde lika gärna sketet i att svara

    Herr Oregistrerad, kom med nått vettigt eller prova detta:
    1. registrera dig
    2. sökfunktionen, vilket skulle ge dig denna tråd http://www.surfzone.se/forum/showthread.php?t=39223

    tjockis…

  • tobhed

    Medlem
    20 april, 2006 vid 11:41
    Konstantin wrote:
    jag var inne på surfersparadise och såg att dom sålde ut AB+ brädor för endast 2999 kr. Vad är det som gör dem så biliga? Är dom dåliga, eller vad?

    Läs Anders egna svar ang. dessa brädor:
    http://www.surfzone.se/forum/showpost.php?p=201927&postcount=29

  • konstantin

    Medlem
    20 april, 2006 vid 14:37

    jag har länge tänkt köpa en till bräda, en med lite mindre volym än vad jag har idag. Har tänkt mig en freestyle från 03-04 ungefär, men de flesta är för dyra för mig. men så fick jag syn på AB+ brädorna och dom var ju riktigt biliga för å vara nya. Skulle detta vara ett ok köp eller kommer jag att ångra mig?
    Finns det någon som har eller som har provat en AB+ freestylebräda från sp som kan uttala sig om hur dom känns?:laugh:

  • surfan

    Medlem
    20 april, 2006 vid 20:30
    Konstantin wrote:
    jag har länge tänkt köpa en till bräda, en med lite mindre volym än vad jag har idag. Har tänkt mig en freestyle från 03-04 ungefär, men de flesta är för dyra för mig. men så fick jag syn på AB+ brädorna och dom var ju riktigt biliga för å vara nya. Skulle detta vara ett ok köp eller kommer jag att ångra mig?
    Finns det någon som har eller som har provat en AB+ freestylebräda från sp som kan uttala sig om hur dom känns?:laugh:
    Jag har seglat 280 slalom den var helt ok bara att köpa!
  • glen-alpin

    Medlem
    21 april, 2006 vid 05:29

    Och jag har seglat 275 slalom, den e skitbra! kanske inte den modernaste men klart snabb nog att dundra runt med.

  • konstantin

    Medlem
    21 april, 2006 vid 14:57

    Så det är en ganska lättseglad bräda alltså? Har den lätt för att plana?

  • billie

    Medlem
    21 april, 2006 vid 17:57

    Hittade ett test ifrån French Mag på 280
    Slalom 110 liters. 2.80*0.62 PlancheMag 245. July 02.

    Rocker line is constant. Outline is straight and rails are tucked. Very light, the board gets planning in light wind and has a lot of acceleration. Very comfortable, the ride is nice and wind range is huge. You can easily use it with more than 25 knots of wind. It’s the best on beam reaches and downwind. You have a boost and the board doesn’t fly. You don’t need to use too much your muscles. Easy to handle, speed is easy to keep till exit of your jibe. A very good board for speed crossing and cruising, which holds lulls and gusts by keeping its boat speed. We could not try the latest fin design which should give an extra boost. A board on the top for riders more than 85 kg (185 lbs) with 6.0 to 8.0 sails

    Övriga brädor som var med http://surfingsports.com/ab+_reviews.asp

  • highflyer

    Medlem
    21 april, 2006 vid 19:08

    men så var det väll en freestyle du ville ha och inte en slalom?

Sida 1 av 2

Logga in för att svara.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.