• Publicerad av anonym-anvandare på 29 april, 2004 vid 05:06

    Hur blir det med Abbekås idag? Det har varit mycket klagshamn det senaste, så är det inte dags för lite wawes nu? Borde väl funka idag?

    Jag funderar starkt på att åka dit efter jobbet!

    endy svarade 20 år, 1 månad sedan 8 Medlemmar · 16 Svar
  • 16 Svar
  • sinclair

    Medlem
    29 april, 2004 vid 06:10

    Jag är nog på, när tänkte du rulla dit?

  • lars_k

    Medlem
    29 april, 2004 vid 06:31

    Jag kommer nog oxå ner i eftermiddag…Känns lite osäkert med vinden eller?

  • anonym-anvandare

    Medlem
    29 april, 2004 vid 06:57

    Hur hittar man dit enklast?

  • anonym-anvandare

    Medlem
    29 april, 2004 vid 10:16

    Ja, hur hittar man dit?

    Ska försöka komma ner dit så fort som möjligt. Sticker senast från jobbet i Malmö klockan tre. Men jag vet inte om jag har tålamod för ens det…

  • anonym-anvandare

    Medlem
    29 april, 2004 vid 12:50

    Nu drar jag till Abbekås, på vinst och förlust…häng på!!! Är väl där om en timme.

  • imported_borje

    Medlem
    29 april, 2004 vid 14:40

    Ni får skriva hur seglingen var i skåne lite senare idag. Här på västkusten är det fortfarande skit!

  • fegler

    Medlem
    29 april, 2004 vid 14:55

    Cher up, Börje! Ni har de grymmaste vågorna på västkusten.

  • imported_borje

    Medlem
    29 april, 2004 vid 15:44

    Jo det är sant smile.gif Men det är ju inte så kul att vänta på västvind tills midsommar frown.gif Det är lätt att gräva ner sig dessa vindfattiga tider.

  • sinclair

    Medlem
    29 april, 2004 vid 19:22

    Hur var abbekås, missade man en legendarisk dag? jag körde i ljunghusen i stället.

  • lars_k

    Medlem
    29 april, 2004 vid 20:28

    Abbekås var inget episkt direkt. Bra tryck dock i 5.3. Uppåt midjehöga vågor och cross-on. Gick bra att rida lite om man hittade rätt. Och fina hoppramper att flyga på. Perfekt för en svulten västkustare som jag…
    Här hittar Arnout nåt litet gött:

  • mag

    Medlem
    29 april, 2004 vid 21:14

    YES!
    Klart impad att du drar ner en torsdag! Det ska tydligen blåsa där imorgon igen. Och på lördag när jag ska till Skåne så har det slutat blåsa. Som vanligt.
    /Magnus

  • sinclair

    Medlem
    29 april, 2004 vid 21:18

    Ja verkligen big up till Lars K för sin resa ner till skåne. Förmodligen så sover herr k över i skåne och kör ett surf även i morgon på förmiddagen. Efter lunch drar han till Lund och raggar på alla studentskor och gymnasister.

    Eller har jag fel? wink.gif

  • imported_borje

    Medlem
    29 april, 2004 vid 21:19

    Det ser riktigt nice ut!!

  • lars_k

    Medlem
    30 april, 2004 vid 06:34

    Hehe. Nä jag åkte hem samma dag, men jag borde ju stannat till idag och sovit över hos mina föräldrar i Åhus. Eller kanske hos nån studentska i Lund förstås… Hade blivit fin surf idag också…
    Blev en lång dag, men med 4 timmar på vattnet var det värt resan. Och skaune är ju såå najs.

  • aerial-arnie

    Medlem
    30 april, 2004 vid 07:14

    tack för fina bilden. Jag håller med, inget super dunder förhållande men efter många gånger klagis så är det gött med lite vågor. Jag körde min Exo OWII-105L med Konda 5.9. Längre ut var det nästan överrigat men inne vid vågorna behöver man alltid mera tryck, vinden lyfter där.

    Men vad det var kalt. Jag frös som bara den. Sedan blev man glad överraskat nästan lite chockat att se fler en 5 seglare samtidigt på vattnet här på sydkusten, kanske folk börjar förstår hur najs det kan va här…

    Synd att många halmissar inte verka (eller vill?) förstå det. Många skåningar åker till halmstad för at segla men knapast nån åker ner… Särskild nu när det ha blåst dag efter dag efter dag efter dag ostligt! Skulle vara underbar med flera av er på vattnet.

    ALOHA

Sida 1 av 2

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.