Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Agro Klubben klagshamn

• Agro Klubben klagshamn

Publicerad av rambo_johnson på 17 april, 2004 vid 21:30

Hej kära Skånska Kitesurfare

Som ni kanske vet är styrelsen i Klagshamns windsurfing klubb väldigt agro emot kitesurfing, och har ”beslutat i årsmötet” att kitesurfing skall vara absolut förbjudet på deras mark samt 500m ut i vattnet!

BULLSHIT! man kan inte arrendera vatten… I alla fall så föreslår jag att så många som möjligt går med i Klagshamns WK och röstar på årsmötet för att göra om windsurfing klubben till kitesurfing klubb.

jag skulle tro att vi behöver ungefär en 20-30 skånska medlemmar för att få majoritet i klubben vid ett årsmöte, där vi kan gå med och påverka styrelsens negativa syn på kitesurfing.

mer info om klagshamn windsurfing klubb:
    http://www.surfclubklagshamn.org.se/

För medlemsavgiften junior 200:-, senior 350:- och familj 400:-

§15Övriga frågor

Kitesurf problematiken togs upp av årsmötet. Ulf förklarade att vi ska utse någon ansvarig för kitesurfarna och därmed få kontroll över dem.

närvarande vid ÅRSMÖTE: ca 27 St

machinehead svarade 21 år sedan 15 Medlemmar · 33 Svar
  • 33 Svar
  • patrikol

Medlem
    17 april, 2004 vid 22:08

Bra idé! Kan säkert bli en bra kitesurfingklubb wink.gif

• chris99

Medlem
    18 april, 2004 vid 07:21

Man kan inte ens hindra någon för att hålla till på stranden om man inte gör ”intrång” i hemfridszonen, och det kan det knappast göra när det är en klubb och ingen bor där. Allemansrätten är guld värd.

Allemansrätt
    Den svenska allemansrätten innebär att vi har tillgång till naturen. Vi kan ta oss fram till fots eller med båt över annans fastighet och vi får under kortare tid fritt uppehålla oss där. Men allemansrätten innebär också skyldigheter. Att ta hänsyn är grundregeln. Vi ska ta hänsyn till markägarens hemfrid, till växt- och djurliv och till andra människor.

Hemfridsbrott föreligger om någon ”olovligen intränger
    eller kvarstannar där annan har sin bostad,
    vare sig det är rum, hus, gård eller fartyg”.

• naish

Medlem
    18 april, 2004 vid 16:33

Glöm att ni ska ta våran surfklubb mad.gif

• putte

Medlem
    18 april, 2004 vid 16:36

Harrazza o kapa hela WS, tvångs förkita hela bunten och påtvinga windsurfförbud från haparanda o neråt

• pet

Medlem
    18 april, 2004 vid 17:15

Men va i hela friden!! Trodde att windsurfare och kitare hade växt ifrån att bråka med varandra. Är windsurfarnas argument att dom var där först? Jag tycker att windsurfare är i vägen lika mycket för oss som säkert dom tycker att vi är för dom, men vi klagar inte högt på det(inte vad jag hört iaf). Så kan inte alla bra relaxa och ha kul istället. Det funkar ju om alla bara visar lite hänsyn. Blir det trångt får alla anpassa sig. Tokigt dumt att sätta ensamrätt på sina spots. Tycker jag.
    /Pappa Pete

• putte

Medlem
    18 april, 2004 vid 17:28

Ta det med en nypa sallt! Jag var ironisk…
    Klart som korvspad att man ska samsas! Har själv vindsurfat och tycker det är skitkul, men fastnade mer för kites.
    Väldigt trångsynt gjort va det i alla fall av dom smirk.gif

• machinehead

Medlem
    18 april, 2004 vid 17:31

Det är katastrof, vem fan tror de att de är! Tyvärr är det ju huvudsakligen styrelsemedlemmar som är rädda för alternativ till deras brädseglande, stora flertalet normala medlemmar tror jag inte är så rubbade!

De har således dragit upp egna regler för hurvida olika verksamheter har rätt att utövas på ”deras” arrenderade mark och har dessutom fräckheten att roffa åt sig havet som del av deras territorium. Inget av det de säger har någon sanning i sig, dvs. de har rätt att vindsurfa och grilla korv i sina byggbodar, men det hindrar ingen annan att också uppehålla sig på området, allemansrätten madderfakkers!! Vägen som leder förbi klubbhuset är allmän, och får alltså också nyttjas av alla, hundägare, fågelskådare, kitesurfare osv. Att de sedan vidare påstår sig ”äga” vattnet, ja vad fan ska man säga…men det har det faktiskt tagit beslut på sitt styrelsemöte! Det enda som är olagligt där ute är det brädseglande husvagnsfolket, som campar där mer än ett dygn i taget, så va´d med de…

Så vare sig de attackerar dig med motorgräsklippare eller styrelsepärmen(det har alltså hänt!), nonchalera och dra upp kiten!

Vi måste visa respekt för alla i vår omgivning, det vi sysslar med tar mer plats och kan innebära strul för de som kommer i vägen. Men nu får det vara nog, får man ett sådant bemötande som de visar oss därute så får vi ju ge igen med samma medicin….

”I´ll stand here defiantly
    my middle finger raised
    fuck your prejudice” Flynn

• skejtar_henke

Medlem
    18 april, 2004 vid 17:55

Man blir ju ledsen över att folk är så trångsynta. Inte som det är årets bästa spot. Menar vi delar ju samma pasion. Vinsurfa är go människor.. Samma livstil. Men dom där ut i klagshamn verkar ju almänt otrevliga.. Jag förstår faktikt inte riktig prblemet.. Vi tar mer plats. ja visst men havet är ju stort.. Tycker vi drar dit allihopa när det är vind nästa gång. Ska dom ring polisen eller?
    Eller går dom till atack eller.. Man undrar ju vad det är för människor. Är det äldre sura gubbar som inte vågar kita eller?..

henke

• rambo_johnson

Medlem
    18 april, 2004 vid 18:25

jag säger HOSTILE TAKEOVER dom jävlarna ska fan få smaka på sin egen melodi, jag betalar personligen alla kitare som går med i klubben och går på nästa årsmöte.

Ällemansrätten 4ever.

• styret

Medlem
    18 april, 2004 vid 18:39

jag vet inte hur det förhåller sej på just klagshamn men man kan inte alltid åberopa allemansrätten.
    den gäller inte på badstrand och idrottsanläggning. så kolla upp vad som står i deras arende innan ni går till attack

Missförstå mej nu rätt, jag tycker det är skitgutt om kitare och windsurfare kan köra ihop (även fast jag själv tycker det är jävligt läskigt att surfa bland kitare, jag ville bara påminna er om att man inte kan åberopa allemansrätten hur som helst.

• muddy

Medlem
    18 april, 2004 vid 18:57

smile.gif

• muddy

Medlem
    18 april, 2004 vid 18:58

Svar till:

jag säger HOSTILE TAKEOVER dom jävlarna ska fan få smaka på sin egen melodi, jag betalar personligen alla kitare som går med i klubben och går på nästa årsmöte.

Ällemansrätten 4ever.

[/ QUOTE ]

Det var faktiskt ett bra erbjudande. När är nästa möte!?!

• skejtar_henke

Medlem
    18 april, 2004 vid 19:04

Massa vindsurfare i lomma tex. Där är vi vänner och inga problem…

• ian

Medlem
    18 april, 2004 vid 20:20

asså gubbs för fän, snacka med varandra, lite juste kommunikation brukar lösa det mesta, kanske hittar man nån najs typ av det andra sportet också.

och om det inte funkar så SMOKE EM OUT!
    är det något vi saknar här i sverige så e det rejäla strider mellan folk som sysslar med olika sporter.
    Kitesurfare knyter blå bandanas runt skallen så har vindsurfarna rosa scarfs. Sen laddar vi våra kartoffelkanoner o går ner till beachen för att göra upp. Och den som lever efter det kan ju försöka ha kul på vattnet också.

pöss
    /Ian

• anonym-anvandare

Medlem
    18 april, 2004 vid 21:17

grin.gif natural selection, kiteboarding kommer till oss alla, ifrån kuse o vagn till R1 Yamaha med 200 knop på bakhjultet.

Sida 1 av 3

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Agro Klubben klagshamn

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.