Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing AHD Maxx ride 57 85l -03a

• dr-masse

Medlem
    15 mars, 2006 vid 08:02

Det beror ju på vad du skall ha den till. Hur duktig du är. Vilka segel du tänker köra på den. Vad du väger. Vilka andra brädor du eventuellt har.

Och sist, men inte minst, vad den kostar. Lite mer info om dig, månne?

• tomasn

Medlem
    15 mars, 2006 vid 08:24

Jag ska ha den när det blåser mkt. Kommer använda en 5,5a och en 4,7a till den. Jag är inte så duktig, ska börja känna på lite vågor i år tänkte jag, men kommer segla mest platt. Har nu en 115l och behöver alltså en mindre när det blåser mkt. Väger 78kg.
    3500 inkl boardbag kostar den. Är det generellt en bra bräda eller är det skräp?

• dr-masse

Medlem
    15 mars, 2006 vid 09:12

Tror att den kan funka fint till det du beskriver. Kolla skicket noga, men med boardbag och brädan i bra skick är ju priset inte fel. Kommer att funka bra med dina segel och funka fint som komplement till en 115-liters bräda.

Den har (bör ha) en så kallad DRT-häck. Det gör att den inte planar iväg som ett skott, vad jag förstått, men svänger desto bättre. Men eftersom du har en större bräda och skall ha denna för mer vind är det nog helt lugnt.

Skaffa gärna en extra fena som är mer vågorienterad för dagar med mer vind eller när du tänker köra lite vågor. Det är det värt.

Men generellt sätt så tycker jag att du verkar titta på rätt typ av bräda och storlek som komplement till den du har idag.

http://www.boards.co.uk/equipment/boardsearch.asp?ID1=954

• tomasn

Medlem
    15 mars, 2006 vid 20:56

Ok, fler omdömen?

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA