Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Aj, detta kunde ha gjort rikigt ont.

  • denrica

    Medlem
    1 november, 2006 vid 08:34
    gh0st wrote:
    Killen blir loftad. (nej detta är inte TopHat-clippet)
    http://www.dailymotion.com/video/xk0ca_ca-fait-mal

    Ja, det är resultatet när man vill lära sig själv. Bättre att gå kiteskola, tycker jag. Inget förbarmande med personer som kopplar en stor drake till midjan utan att veta hur man gör!!

    /DJ

  • sidpiraya

    Medlem
    1 november, 2006 vid 08:35

    inte värre än en söndag i habo

  • krillan82

    Medlem
    1 november, 2006 vid 08:35

    sant som de e sagt…

  • henkish

    Medlem
    1 november, 2006 vid 14:23

    vad händer egentligen första sekvensen, har han satt den på en äkte kitesnurra eller..?
    Har killen noll koll eller loftar han pga vind?

    Mvh Henkish

    Ps de flesta drunkningsolyckor beror på vatten. Ds

  • gh0st

    Medlem
    1 november, 2006 vid 14:43

    Jag skulle tippa noll koll och en för stor kite för rådande väderförhållanden.

  • patrikol

    Medlem
    1 november, 2006 vid 23:54
    gh0st wrote:
    Killen blir loftad. (nej detta är inte TopHat-clippet)
    http://www.dailymotion.com/video/xk0ca_ca-fait-mal

    Ha Ha Tack gode gud för det blir lite långtråkigt efter en sisådär 500ggr det postats!

    Men vi måste tänka på att om det minsta lilla går galet så dra i säkerhetsutlösningen så att vi inte får några dödsfall i Sverige!

    En kite går nästan alltid att laga det gör däremot inte alltid vi människor!

  • gh0st

    Medlem
    2 november, 2006 vid 08:47

    Hehehe, ja Tophat är ju en frekvent besökare på vårt forum i form av just det klippet =)
    Förresten, är det nån som vet vem som sjunger. Stenhårt med en tjej som gör en cover på NWA’s Straigh outta Compton =)

  • gogga

    Medlem
    2 november, 2006 vid 13:22

    killen verkar inte ha alla hönsen hemma.. Dels att han går ut i de förhållandena sen har han ju dessutom chans att dra release vid ett flertal tillfällen som jag ser det…

  • skotten

    Medlem
    2 november, 2006 vid 17:17

    lucky Habo has Skotten to save everyone!

  • jonaish

    Medlem
    2 november, 2006 vid 18:25
    skotten wrote:
    lucky Habo has Skotten to save everyone!

    Hahaaaa….

    that was a good one 😉

  • debkausf

    Medlem
    2 november, 2006 vid 19:17

    ha ha ha! han såg mer korkad ut än förvånad’

  • stoffe1980

    Medlem
    2 november, 2006 vid 20:30

    känner igen det där, såg ut som mig när jag va ute första gångerna

  • aka_kalle

    Medlem
    2 november, 2006 vid 21:55

    fint att kameramannen tar det på allvar iaf 🙂

  • lina

    Medlem
    2 november, 2006 vid 22:35

    jag kopplade linorna fel som nybörjare i hård vind i WA, kiten svängde höger när jag drog vänster… eftersom det var tomt på stranden försökte jag först styra kiten men gav snabbt upp o letade efter releashen, men eftersom jag släpades i sanden var den nästan i brösthöjd o där var jag inte van att ha den, tog en stund att lösa ut…. men som sagt, hade fotbollsplaner med bara sand o inga männsikor runt mig när det hände, därför försökte jag inte lösa ut direkt.
    Vad gjorde då min kompis? FILMADE…… 😉

  • gh0st

    Medlem
    3 november, 2006 vid 08:34

    Värsta jag sett var en kille i Habo, han hade både kopplat framlinorna baktill och baklinorna fram plus att när han launchade höll han bommen upp o ner så allt han gjorde reagerade kiten tvärtom. Killen blev väldigt våldsamt dragen ca 100m längs strand o gräs.

Sida 1 av 2

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Aj, detta kunde ha gjort rikigt ont.

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.