Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing AJAJAJAJ … Vad klantigt (Maui resenärer sökes)

  • AJAJAJAJ … Vad klantigt (Maui resenärer sökes)

    Publicerad av frippe75 på 12 februari, 2006 vid 13:08

    Ja vad ska man säga…

    Här planerar man “allt” i minsta detalj för stora trippen till Maui….
    Seglena är putsade. Jag har sovit med brädan under dom senaste 3 veckorna för att bli ett med den. Huset har bokats för länge sedan. Familjen har “övertalats”.Semestern godkänd av chefen. Nytt pass beställt i GOD TID. Dollar växlade till bra kurs. Barn-plats på flyget. 10 Surfrullar har studerats… Mål har sats upp…..

    MEN jag har glömt EN sak…. Flyget till Chicago med SAS är av typ mindre och max längd på bagage är 210 cm…. Brädan kommer inte med !!!!””¤#%%¤”#

    Någon som har några tips?? Eller kanske någon annan som ska till MAUI??
    Jag åker 25:feb och hem 29 Mars….

    Kanske någon som kan ta med min bräda mot att jag betalar??? Kanske kan jag ta motsvarande vikt i mitt bagage eller MER!!!.. Vi har ganska generösa vilkor…

    Är det någon som har bättre ideer? Kanske köpa en bräda på plats och sälja vid hemfärd…. Hyra känns DYRT!!!!

    kamaaina svarade 18 år, 3 månader sedan 14 Medlemmar · 18 Svar
  • 18 Svar
  • Oregistrerade

    Gäst
    12 februari, 2006 vid 13:34

    hyra behoverinte vara sa dyrt. om du bara hyr brada kommer du nog ner pa 15-20 dollar om dan. du lar ju inte ha vind alla dagar heller…

  • jakob_s

    Medlem
    12 februari, 2006 vid 14:07

    Att köpa nått Begat där och kränga innan ni åker hem borde väl inte bli så dyrt ?

  • olanord

    Medlem
    12 februari, 2006 vid 15:09

    Flyget mellan KPH och London tog visst inte mer ärn 180cm långa paket, sa de till mig när jag flög till västra Aus. Visade sig vara skitsnack.

    Tog med en bräda hem och mitt paket var 270+ med allt i. Inga problem att få med det på samma sorts flyg mellan London – KPH.

  • koa

    Medlem
    12 februari, 2006 vid 15:38

    Det är ganska lungt,
    att ta med sig bräda till Maui kan ibland vara som att ta med sig “sand till öknen”.
    Det absolut nyaste och hetaste i shape väg finns på ön. Även begagnade
    custombrädor finns det att välja på…så se det från den ljusa sidan…du får testa
    en hetare bräda än vad man får tag på i Sverige.

    De flesta surfshopparna har begagnade brädor; custom och kanske några få
    produktionsbrädor, produktionbrädor och customs finns att köpa nya.
    Och de som hyrs ut är oftast senaste produktionsbrädorna, så var lugn.
    Se det som ett tillfälle att testa olika prylar som man inte kan testa i Sverige…

    Aloha

    Calle N

  • Johan!!

    Gäst
    12 februari, 2006 vid 15:48

    Åk dit ändå. Jag har fått exakt samma svar men vid incheckningen så var det inga problem. Men det känns ju närvöst som fan. Va ute i jävligt god tid.

    Om man tänker efter så borde väl ändå ett plan som går till Chicago kunna få in ett bagage på 210cm!

  • surfslusken

    Medlem
    12 februari, 2006 vid 17:21

    Du e allt ett sorligt kapitel Frippe!
    vi börjar bli riktigt trötta på alla historier om hur du lyckas klanta till allt, som kassa kreditkort på Kanarieholmarna, när du kör med halva masten upp och ner i 2 veckor i Marocco osv osv.

    Vi väntar med spänning på din första historia där du INTE lyckas klanta till nåt. Kommer det någonsin att hända tro???

  • graf

    Medlem
    12 februari, 2006 vid 17:24
    frippe75 wrote:
    Ja vad ska man säga…

    Här planerar man “allt” i minsta detalj för stora trippen till Maui….
    Seglena är putsade. Jag har sovit med brädan under dom senaste 3 veckorna för att bli ett med den. Huset har bokats för länge sedan. Familjen har “övertalats”.Semestern godkänd av chefen. Nytt pass beställt i GOD TID. Dollar växlade till bra kurs. Barn-plats på flyget. 10 Surfrullar har studerats… Mål har sats upp…..

    MEN jag har glömt EN sak…. Flyget till Chicago med SAS är av typ mindre och max längd på bagage är 210 cm…. Brädan kommer inte med !!!!””¤#%%¤”#

    Någon som har några tips?? Eller kanske någon annan som ska till MAUI??
    Jag åker 25:feb och hem 29 Mars….

    Kanske någon som kan ta med min bräda mot att jag betalar??? Kanske kan jag ta motsvarande vikt i mitt bagage eller MER!!!.. Vi har ganska generösa vilkor…

    Är det någon som har bättre ideer? Kanske köpa en bräda på plats och sälja vid hemfärd…. Hyra känns DYRT!!!!
    Dom snackar massa skit, bara åk dit ! det löser sig, säg att någon på flygbolaget sa att det var lungt. Lycka till!

  • poopzilla

    Medlem
    12 februari, 2006 vid 17:45

    Ska man behöva se en sån här utslagen svenne när man, för en gångs skull, bemödar sig med att åka till Maui. Uj uj uj. Syns där dude.

    Thomas

  • frippe75

    Medlem
    13 februari, 2006 vid 07:29

    Haha… grymt bra bild om jag får säga det själv….

    Absolut!

    Jo jag tar nog mitt pick och pack och drar till Arlanda och chansar lite…

    Tack för svaren!

  • bonasurf

    Medlem
    13 februari, 2006 vid 13:59

    Hade t.om. denna diskussionen med en envis incheckningstant i thailand. Skulle flyga hem med sas och hade surfgrejjer med. Men efter en hel del tjat så fungerade det helt plöstligt att ta så långa grejjer. Har svårt att tänka mig att de inte klarar de längderna.

  • adde

    Medlem
    13 februari, 2006 vid 15:07

    Jag brukar kolla vilket plan det är och ta reda på hur de lastas samt vilka mått de kan ta. Sen är det bara att fråga när de nekar… “men ni flyger väl med MD-80?”, “ja”, “men de lastas ju med containers, med innermått 270 cm …” 😀

    Har ju hänt mer än en gång att man fått höra att det inte går när man bokat och sen går det visst när man väl är på plats på flygplatsen…

    Vet folk som lämnat brädan hemma på väg till Mauritiuz för “det får inte plats på planet” väl på landvetter frågade han en sista gång och det hade minsan gått fint, men då var det ju för sent. Att dom har MAGe :D:D

    /adde

  • lars_k

    Medlem
    13 februari, 2006 vid 16:38

    Jag fick ligga på när Landvetter vägrade befatta sej med mina grejor till SA. Vid 3:e försöket frågade jag vilken typ av plan som var så jädrans omöjligt att lasta. Boeing 737…jaha det har aldrig varit några problem innan. När argumenten tröt kunde de inte neka mej längre. Jädra latmaskar till flygplatspersonal. 🙁
    Men det är väl ni med 90 kg monsterpaket som förstör för oss andra… 😉
    Jag hade ett nätt paket på 23 kg som jag såg en kille ta på axeln och sedan skutta upp i planet med. No problems…

  • mag

    Medlem
    13 februari, 2006 vid 17:00

    Hahaha 🙂
    Nej det gör jag aldrig om igen!
    Bättre lämna in brädan i bilen på parkeringen, skjutskompisens bil eller långtidsförvaring på flygplatsen om den av någon outgrundlig anledning inte skulle komma med.
    /Magnus

  • dr-masse

    Medlem
    14 februari, 2006 vid 08:32

    Är det kanske läge att skriva lite om flygplanstyper som vi VET tar vindsurfingutrustning utan problem? Gärna med mått! (som jag inte har)

    Boeing 737-300 och MD80 har jag tagit med grejor på. Fler?

  • el_duderino

    Medlem
    14 februari, 2006 vid 08:40

    Hade mina grejer på takräcket till en Cessna en gång!

Sida 1 av 2

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing AJAJAJAJ … Vad klantigt (Maui resenärer sökes)

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.