Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Akta er för att vara överriggade

  • Akta er för att vara överriggade

    Publicerad av sj0gren på 15 oktober, 2003 vid 12:05

    Min polare flög iväg med sin 16:on och fick brädan i bakhuvudet, så det blev ambulansen till sjukan direkt.

    Så välj hellre en liten kite än en för stor.

    Ha det gött alla och ta det lungt

    anonym-anvandare svarade 20 år, 7 månader sedan 9 Medlemmar · 19 Svar
  • 19 Svar
  • hengo

    Medlem
    15 oktober, 2003 vid 12:10

    stackare.. hoppas han bättrar sig snabbt!

    skulle va intressant att veta hur det hela gick till, körde han med brädleash eller?

  • anonym-anvandare

    Medlem
    15 oktober, 2003 vid 12:20

    skulle precis säga det. låter mer som ett problem med brädleash. hoppas det inte var för allvarligt!?

  • anonym-anvandare

    Medlem
    15 oktober, 2003 vid 14:42

    Strunta i gummisnodd till brädan,den enda funktion den har är att skicka brädan i huvet med en jävla fart.Har personligen aldrig haft problem att komma tillbaka till brädan(kryssa med kroppen i vattnet).Det kan däremot vara svårt att hitta brädan i vågor.

  • rambo_johnson

    Medlem
    15 oktober, 2003 vid 15:05

    au fan

  • anonym-anvandare

    Medlem
    15 oktober, 2003 vid 15:06

    Är det inga kajtare som kör med hjälm?!
    Det blir allt vanligare att man ser vind- och vågsurfare som gör det…men det känns som att det är i kitesurfing det är mest befogat!
    Har ni provat att köra med s.k. dog-leash?

  • danielsan

    Medlem
    15 oktober, 2003 vid 18:00

    Så kallad telefonsladd till brädan bör man undvika! Har i hoppen tappat drädan ett par gånger och sett den komma flygande i väldig fart! Har haft tur, men nu slutat med telefonsladd-leash… farligt!

  • sj0gren

    Medlem
    15 oktober, 2003 vid 19:07

    Han mår bra nu som tur är.. Jo han hade en gummi leach å en icon bräda, den väger juh inte mkt så den flög rätt in i bakhuvet på han när han flög iväg med kiten…

    Men vi kör utan leach nu, det är bara skit

  • sj0gren

    Medlem
    15 oktober, 2003 vid 19:12

    Jag hade en leach innan som det inte var någon rekyl i så den var skit bra att köra med, brädan kom aldrig flygande utan kom guppande istället cool.gif Det var gött faktiskt. Men som sagt har man inte en bra leach ska man köra utan.

  • anonym-anvandare

    Medlem
    16 oktober, 2003 vid 11:01

    Svar till:


    Jag hade en leach innan som det inte var någon rekyl i så den var skit bra att köra med, brädan kom aldrig flygande utan kom guppande istället cool.gif Det var gött faktiskt. Men som sagt har man inte en bra leach ska man köra utan.

    [/ QUOTE ]

    ålrajjt, vad hade du för leach då? stum lr? kör själv med cabrinha [caprinnjha] som e stum… den får ju aldrig större fart än du själv har… inga problem

  • stebe

    Medlem
    16 oktober, 2003 vid 11:28

    Jag tycker att även stumma leachar kan vara nog så otrevlig efter jag fick ett rejält blåmärke på benet så har jag slutat med den.. det var iof en ganska kort leach..

    Vet någon var det finns att köpa en bra “hundkoppelleach” som tål saltvatten och lite sand så kom gärna med tips om var de finns att få tag i..

  • anonym-anvandare

    Medlem
    16 oktober, 2003 vid 12:16

    Hmm: “den får ju aldrig större fart än du själv har… inga problem”

    Visst inga problem. Bara man ser till att köra långsamt, och det är ju inga problem. Alla vet ju att det är roligare ju långsammare man kör. wink.gif

    /Rasmus

  • anonym-anvandare

    Medlem
    16 oktober, 2003 vid 14:15

    Svar till:


    Jag tycker att även stumma leachar kan vara nog så otrevlig efter jag fick ett rejält blåmärke på benet så har jag slutat med den.. det var iof en ganska kort leach..

    Vet någon var det finns att köpa en bra “hundkoppelleach” som tål saltvatten och lite sand så kom gärna med tips om var de finns att få tag i..

    [/ QUOTE ]

    dacon och kitepower har men dem e bara 5m långa altså skit… den dan det kommer ett hundkoppel leach på 15-20m blir jag glad laugh.gif (klart vet man mej sej att man inte ofrivilligt bodydragar 50m ibland så kan man juh investera i en 5m leach grin.gif själv vågar jag inte chansa)

  • villjam

    Medlem
    16 oktober, 2003 vid 15:07

    Skit i leach.. Vad är det för fel på att bodydraga?

  • hengo

    Medlem
    16 oktober, 2003 vid 15:16

    undrar de samma…

  • stebe

    Medlem
    16 oktober, 2003 vid 15:35

    Inget fel med det jag tycker det fungerar utmärk för det mesta.. men vid ett misslyckt hopp kan brädan ligga 20m bakom dig och är vinden sådan att brädan inte kommer blåsa in mot stranden så är det inte så kul..

    Bodydragga i feta vågor är inget jag är speciellt förtjust i heller..

    Så ibland skulle det inte sitta fel med en schysst leach.

Sida 1 av 2

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Akta er för att vara överriggade

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.