Senaste nytt Forums Övriga Off Topic åldersnoja!

  • åldersnoja!

    Publicerad av ian på 22 juli, 2004 vid 04:41

    är det kul att vara typ 25+? känns det som man kan ha skoj eller löngtar man tillbaks till när man var sexton även om man inte fick köra bil eller köpa sprit?

    kom o tänka på att om tio år är jag ungefär trettio, känns helt galet mycket, känns som att man kommer längta till sommrarna när man var liten rätt hårt. eller så kanske man har ännu mer kul?

    Börjar få min 35årskris nu så skulle ju vara kul med lite lugnande svar.

    off topic wink.gif

    pjoter svarade 19 år, 10 månader sedan 8 Medlemmar · 17 Svar
  • 17 Svar
  • pjoter

    Medlem
    22 juli, 2004 vid 09:37

    oron e mycket befogad. själv e jag 25 å e feg som en kyckling. börjar bli tunnhårig, impotent å stel som den gamla gubbe jag e.. haha.. eller nåt.
    eller feg å stel e jag men fegheten känns helt ok å stelheten e nog inte åldern.. smile.gif
    senkan man ju alltid trösta sig med billig sprit!!
    det bästa e ju att nu e man äntligen så vuxen att budget folkölen man dricker med stolthet lägger sig som en helsjysst kula i trakten kring naveln.

  • mrmille

    Medlem
    22 juli, 2004 vid 17:21

    smile.gif

    själv närmar jag mig trettio, har iofs ett par år kvar men men. Det finns flera fördelar med att vara 25+.

    Man får bättre betalt för sitt jobb
    Folk tar en mer på allvar, även om man nu säger att man ska gå ut o “flyga lite drake”
    Det är tillåtet att sexvägra
    Det är accepterat att dricka sprit mitt i veckorna
    Man blir glad när man får visa leg på systemet
    Man kan med den bättre lönen köpa mer och fetare kiteprylar
    Har man nu en partner så har man pondus nog att backa upp uttalanden som “kvinna! i helgen är jag bortrest på en affärsresa (läs kiteresa)”.

    Det är mycket som förbättras med åren, den enda nackdelen som jag ser det är den lilla stelheten som kommer sakta men säkert. Å andra sidan kostar det inte mer än 10-15 minuter varje kväll i stretchtid för att hålla sig i form då smile.gif

    Vänta o se, du kommmer att märka!

  • ian

    Medlem
    22 juli, 2004 vid 17:40

    pjoter, dina ord gör inte att jag känner mig mycket tryggare crazy.gif.

    mrmilledäremot, finns en del grejor, men kan man ha kul liksom utan att kitea?
    och får jag inte sexvägra? jäklar, vad har man då att sätta till?

  • pjoter

    Medlem
    22 juli, 2004 vid 20:46

    man kan göra allt möjligt kul, du har billigare hojförsäkring vilket ger dig mer pengar till bandagar, du har som sagt ofta högre lön vilket ger dig mer bandagar..
    du kan köra radiostyrda leksaker med gott samvete å folk fattar att det e en hobby å inte en lek. du har rättighet att ha en bilbana av samma anledning.. det är ingen som tittar snett på dig bara för att du tar en öl till maten, du kan dricka en grogg framför tvn. polisen kan va trevlig mot dig.. går du in i en affär så kan du bli tagen på allvar, fast det funkar inte på en annan med dreads men men…
    folk vågar låna ut saker till dig..
    allt blir bara bättre helt enkelt!

  • anonym-anvandare

    Medlem
    23 juli, 2004 vid 07:23

    Se filmen Poul80 på:
    http://www.kitesurferen.dk/video.php?pagenr=2
    Där är en som skiter i sin ålder.

    /Andreas

  • ian

    Medlem
    23 juli, 2004 vid 08:12

    mm, men kitea kan man ju göra, jag tänkte mer på resten av livet.

  • anonym-anvandare

    Medlem
    23 juli, 2004 vid 09:11

    Kan ju inte förneka att man inte har åldersnåja när man får allt mer gråa hårstrån men personligen tycker jag livet är mycket bättre nu vid 29 än för 10 år sedan.

    Ni som är yngre kan börja kitea tidigare, powerkiteing slog ju igenom när jag var 25 och jag fick vänta i 15 år. Ni kan börja direkt.

    /Andreas

  • patrikol

    Medlem
    25 juli, 2004 vid 13:27

    Tja det är ju alltid kul att vara ung! Nu mera får man nöja sig med sex 3-4 gånger i veckan istället för om dagen det är väl enda nackdelen som jag ser det! är själv 30+ wink.gif

  • anonym-anvandare

    Medlem
    26 juli, 2004 vid 14:18

    Svar till:


    🙂

    Det är accepterat att dricka sprit mitt i veckorna
    Man blir glad när man får visa leg på systemet

    [/ QUOTE ]

    Word! shocked.gif

  • sbjorne

    Medlem
    27 juli, 2004 vid 07:52

    Svar till:


    är det kul att vara typ 25+? känns det som man kan ha skoj eller löngtar man tillbaks till när man var sexton även om man inte fick köra bil eller köpa sprit?

    kom o tänka på att om tio år är jag ungefär trettio, känns helt galet mycket, känns som att man kommer längta till sommrarna när man var liten rätt hårt. eller så kanske man har ännu mer kul?

    Börjar få min 35årskris nu så skulle ju vara kul med lite lugnande svar.

    off topic wink.gif

    [/ QUOTE ]

    Ta de luuunnggt… cool.gif
    Huvudsaken e att man har kul, inte hur gammal man e när man har det…. grin.gif
    Åldern spelar ingen större roll när det gäller att roa sig… smile.gif
    Antingen man e gammal eller ung, så blir livet aldrig roligare än man gör det grin.gif cool.gif

    So…DON`T WORRY, BE HAPPY!! cool.gif

  • sbjorne

    Medlem
    27 juli, 2004 vid 08:14

    PS
    Pete Cabrinha e 40+ , men han verkar fortfarande ha roligt…

  • kajlyl

    Medlem
    27 juli, 2004 vid 08:14

    Fördelar med o va junior då? tongue.gif (hoj-snack)
    Billigare licens. Billigare startavgifter/Medlemskap.
    Man är vig, orädd, och tar mycket stryk..

    Ska man köra gata kan man skenförsäkra ^^

    //kähler #1 125STD -03

  • patrikol

    Medlem
    27 juli, 2004 vid 08:18

    Tja och Sharon Stone är typ 50 Heidi klum typ 30 man har ju sett fulare yngre tjejer. wink.gif

  • sbjorne

    Medlem
    27 juli, 2004 vid 08:27

    Litte erfarenhet e inte så dumt ibland…. wink.gif

  • zoolander

    Medlem
    27 juli, 2004 vid 12:32

    fan patrikol.. nuhar jag fjolle!

Sida 1 av 2

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Övriga Off Topic åldersnoja!

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.