Senaste nytt › Forums › Kitesurfing › Konfen Kitesurfing › Alex Fox SSS Wildcard Entry
-
Alex Fox SSS Wildcard Entry
Publicerad av pepa på 25 mars, 2011 vid 18:48De börjar dugga tätt nu!
[ame=”http://vimeo.com/21490074″]Alex Fox – SSS on Vimeo[/ame]
regfellow svarade 14 år, 1 månad sedan 4 Medlemmar · 10 Svar -
10 Svar
-
återkommer med kommentar…. men tycker han är den mest progressiva åkaren på sistone!
-
Hur menar du då Nils? Samma trick man sett år efter år jue. Tycker Jake hade mer innovation faktiskt.
-
Nice i vilket fall, han får det se lätt ut … skönt avslappnad stil. Men vad äter han egentligen.
/Per
-
Fast jag förstår nog hur du menar, större trick och en grab här och där är ju progression.
-
med risk för att ha tagit fel på några trick har jag analyserat lite mer… fox intro tycker jag inte är så bra men hans andra del tycker jag bara hadlow slår
i jämförelse tycker jag jake dinglar, men det är många cab-åkare som har den stilen, att hänga i bommen… jamie tycker jag har samma tendens, dre har vissa inslag av samma
kgb’n fox buttcheckar kan jag inte minnas att någon annan gjort lika snyggt (han gjorde en i en äldre film med)
vad är det jake gör som är nytt och samtidigt cleant?
jag menar att fox är den som gått framåt mest senaste tidenjake
krasha kiten i slidern
b2b
b2b grab
indy glide kicker
passa på kickern bs5
bs5
front2b kitehigh
fs5 almostgrab krash
fs5 grab bra
ts5 grab bra
två händer på slidern
två händer på slidern
ts grab kicker
ts bs1 grab bra
två händer på slidern
ts5 almost grab
bj fet
mobe5
mobe
bs1 över båt bra
frontmobe grab kitehigh
r2b grab kitehigh
ts bs7 passa o snurra på kickern
två händer på slidern, samma trick som innan
mobe
indy glide pop bra
transition mot pinne bra
nis grab bra
vågkicker bs1, rakt upp men mjuk landning!?fox
—-
front2b grab
b2b
mobe
mobe mer power
kgb
sbend2b
front2b airpass
frontmobe
front2b bra
b2b
b2b
vulcan
slim bra
kiteloop nisslider mörkret lite sketchy
frontboard tidig
front2b bad
raley method bra
indyglide krypt
kgb power buttcheck bra
kgb power bra
slider snurr
slider press tidig
slider snurr ok
raley method clean
front2blind grab bra
slim bra
sw slim bra
slim ok
slim5
slider ts3 bonk bra
slider snurr
slider snurr lite bonk
pop late bs1
mobe kitelow -
Inte behövd jag en lista för att veta att Alex gör samma trick som alla andra 🙂
Tycker bara att Jake gör lite roligare grabs och kickerhits medan Fox gör samma trick som alla andra, det gör väl inget? -
ser ingen direkt innovation i jakes lista var väl vad jag ville ha sagt…
fox får slim att se bra ut till skillnad från resten av världen… även kgb, sen den där slider snurr bonken… den e najs
urkrokad method är inte varje dag man ser heller -
Kollat båda igen och jag blir bara mer kitesugen när jag ser Jakes 🙂
Tror att en del ligger i att jag har kunnat de flesta av de tricken Alex gör för många år sedan så det känns inte så intressant. Sen tycker jag det ser sjukt mycket mer smooth ut i Jakes rulle, även om han kör med raka armar. Fox har många sprattlande landningar och jag tror att sådant gör att jag tycker det inte ser lika avslappnat och kul ut att köra. Sen är det kanske inte så mycket innovation i Jakes lilla film men det räcker med ett eller två inslag av det för att på nåt sätt visa att man tänker själv och har kul på vattnet. 1:37 är ett bra exempel på det tycker jag, snyggt som inte ses varje dag. Men att du tycker Fox rulle är bättre förstår jag, den är kanon.
Tänkte lite på det när jag kollade i scoopen, bootsvärlden verkar börja lida av lite PKRA-syndrom när folk tittar på om en åkare gör grejer åt båda håll och liknande. Hoppas verkligen att det inte är så och att vi kan hålla oss till att det bara ska se kul och gött ut! 🙂Edit: Precis som de säger på scoopen, gangstarr makes your vid better 🙂
-
tweak gör den 8.48 in i core 2010 videon men klart den är najs!
gangstar är väl lite utjatat… gillade låten i fox video mer haha =)
jaja, jag blir mer peppad av fox-videon än jakes men båda är bra… dags att skruva ihop prylarna så det kan bli en session imorgon!
ses på vattnet i juni, då får du visa hur man quippar… -
Jag gillar gillar lillkillen som kommer glidande baklänges på vindsurfingbrädan!
Logga in för att svara.